jeg har en 1200 blok liggende i go stand uden revner og med alle gevind i behold. Men kan jeg tune på den?? har ikke så meget forstand på de forskellige motore. Jeg vil gerne bygge en motor op til en 20.000kr kan den bruges til dette?
jeg har en 1200 blok liggende i go stand uden revner og med alle gevind i behold. Men kan jeg tune på den?? har ikke så meget forstand på de forskellige motore. Jeg vil gerne bygge en motor op til en 20.000kr kan den bruges til dette?
jeg gider ikke skrive det samme svar to gange , så du får lige linket til sidste gang du spurgte
http://vwnettet.dk/topic/156784 værsgod
så den kan ikke bruges til en skid?
Brevvægt, eller en fin 1200 motor. Men hvordan er standen på din 1300? hvis den er fra 70 er den vel med 2 oliereduktions ventiler? hvilket betyder at blok og indmad er magen til en 1600. Men hvad er det du vil have af motor? I den anden tråd snakker du om at tune, hvor mange HK er målet?
TeddyC
standen på min 1300 er fin men det er min "syns motor". Målet var og smide masser af penge i 1200 motoren så jeg har en race motor. Men så vidt jeg kan forstø kan det ikke betale sig? 1200 motoren er ikke med fast generator tårn
Den 1200 blok hvad nr. har den? og hvad er "race" i HK?
Men hvad med at bytte om, så 1200 er synsmotor?
TeddyC
mener du med nummer? kan self bytte om på dem men så skal bilen stå stille i nogle måneder
Lav din 1200 til din synsmotor - altså standard 34 HK.
Din 1300 kan du så eksperimenter/tune på, da den er den bedst egnede.
Jeg har selv forespurgt på emnet omkring 1200 tuning og du kan ikke rive mange ekstra hypper ud af den og dem du kan er forholdsvis dyre specielt, hvis du skal anskaffe gammelt originalt tuningsgrej.
Mvh
Holger
nogen siger at 1200 ikke passer på?
Uden at skulle gøre mig til ekspert på området - for det er jeg overhovedet ikke - så er det vel bare svinghjulet der skal skiftes, så det har samme størrelse på det der sidder på nu.
Altså flytte svinghjulet over fra din 1300 til 1200. Jeg tror din 1200 er født med 109-tands svinghjul og muligvis har 1300 et 130-tands...men det er der andre der ved.
Udstødning og varmekasser og varmeudvekslere skal vel også være til en 1200 og så skal du altså anskaffe dig det også....men også her er der nogen der kan fortælle dig med sikkerhed hvor meget der skal skiftes.
Nu håber jeg ikke, at jeg har skabt mere forvirring end overblik - i så fald sorry - ellers håber jeg det ku' hjælpe lidt.
Holger
hvis man stiller sit spørgsmål grundigt , med beskrivelse af de korrekte komponenter man har i sin bil , så får man hurtigerer og mere korrekte svar.
hvilken bil har du , model og årg
hvilke modifikationer har den
gearkasse , kobling motornummer osv osv
er man uvidende om dette , ligger man billeder på af det man har , kan man ikke
finde ud af at ligge billeder på , så lærer man det...
vi kan altså ikke svare på disse svævende spørgsmål uden faqts , det er som
at skulle ramme et højhus med en UZI med bind for øjnene på 20 meters afstand -
der er måske en ud af 100 kugler der snitter , men det er jo ikke at nedlægge målet..
beklager det lige skulle gå ud over dig , men der er flere og flere spørgsmål vi
ikke gider svare på fordi det er umuligt at forstå spørgsmålet - det er ved
at være en udbredt trend , der bør skifte retning..
men ud over det , så held og lykke med det hele , du skal nok få det til at lykkedes
optimalt , når du lærer at spørge optimalt.
min bil er en 1300 fra 70 går stærkt ud fra alt er std på bilen
er det en fyldestgørende oplysning til beskrivelse af dit problem ??
hva med motorene , hvad er det for noget ? begge to ...
med tekniske faser skal der somregel mere end en linie til en grundig beskrivelse...
fik du kun en linie som svar ville du nok blive ked af det..
____________________________________________________
tag det ikke som kritik - men som hjælp til at få bedre svar på dine spørgsmål
selvom jeg godt kan læse det lyder lidt hårdt - men det er for din egen skyld.
du lyder seriøs , og som du rigtig gerne vil det , og vi vil også rigtigt gerne
hjælpe dig , men det kræver lidt ...
Så mangler der bare motornummer/bogstav på begge motorene 1300 motoren er sikkert en F motor.
Nummeret står på blokken under generatortårnet, det er ikke 1432som er tændingsrækkefølgen, men en etage længere nede.
Men igen hvad drømmer du om af HK.
TeddyC
Ps. der var Bornholmer lige lidt hurtigere.
der står D på 1200 motoren jeg kan ikke rigtig se hvad der står på 1300eren lige nu. Min plan var at lave en race motore imens jeg køre rundt med en syns motor. Lige nu er 1200 komplet ad skilt og vil gerne vide før jeg begynder og få blokken lakeret og investere en masse i motoren om det kommer til og passe sammen osv
en lakeret RACE motor ??? - i mit hoved har en race motor 200 hk+
og har ikke lakret blok , men en ren og pæn blok.
en peppet gade motor 120 hk+
en frisk cruiser motor 80 hk+
for 20000 kr kan du få en frisk cruisermotor...
hvad er dine mål - hva kan du selv - og hvor vil du gerne ende ?
prøv at kig lidt på farmers site med færdige motorer
http://www.morepower.dk/powerpage.htm ude til venstre er der en menu
du kan vælge lidt forskelligt i - man kan nok spare lidt ved at samle det selv , men ikke ret meget , og kun hvis man har evnerne , der kan du ca se hvad du kan
få for dine penge.
en ny 200 hk+ race motor der kan tåle at blive brugt koster fra ca 100k og opefter.
nu har jeg tjekket min 1300 motor og der står F på. Grunden til at jeg vil gøre det som jeg gør nu er at jeg er lærling og ikke har den vilde indkomst. Så jeg vil bygge en motor til en 20-30k over nogle måneder. 1300 motoren der sidder i nu køre perfekt det er derfor jeg helst ikke vil pille ved den
ja men den har for små oliekanaler til at smøre tilstrækkeligt hvis den skal yde noget , derfor anbefaler jeg at du griber det anderledes an , det er ikke på grundarbejdet man bør spare - er det for dyrt , så udvid din bygge tid lidt , så går det nok også. det kunne godt tyde på at det du har nu , har bedst af at blive som det er desværre.
okay det lyder som om det er bedere og spare sammen og købe en brugt motor. Men kan jeg så bygge min 1200 til min syns motor? så man kunne få en "bling bling" daglig dags motor der er flot? eller er der problemer med kobling osv?
Nivolo, ring. Jeg har flere motore (og motorblokke) på lager, som vil passe en del bedre til dit projekt. Også til en billig penge:)
er det en ældre 1200 du har , der skal i en nyerer gearkasse , er der problemer
med at svinghjulets starterkrans er for lille til starteren..
og svinghjulet kan ikke udskiftes sån bare lige...
så det ser ud til du har et rigtigt skidt udgangspunkt for at gøre ret meget til få penge.
1200eren er fra 1960 af
og lad være med at købe noget andet gammelt brugt som midlertidig løsning hvis du vil ha noget seriøst med tiden - køb nyt og byg seriøst , så får du et bedre og hurtigerer resultat.
ja så duer den ikke i en 70'er gearkasse . den kan starte indtil starterkransen er slidt på - og det lyder ikke sundt.
vw er normalt fortræffelig til at kunne bruge noget nyt i noget gammel og omvendt - du har bare været uheldig lige at få noget der ikke passer.