Hvor store cylendere kan der siddes på en T4 2.0 uden at ændre på blokken.
Hvor store cylendere kan der siddes på en T4 2.0 uden at ændre på blokken.
vil du hæve ccm sætter du bare en anden krumbasker med slag i.
Det vil sige det ikke er lige så nemt som på en type 1 1300 hvor man "bare" sætter et 1600 cylender sæt på..?
der er et sæt 96mm mener jeg men de er også dyre ca 6k , men ring til farmer hanhar vist på lager
96mm og det giver i ccm ?... Nu hvor vi er ved det, er der så et sted hvor jeg kan få noget viden om hvordan man bygger en T4 om så den kan komme i min bobbel..?
96 mm cylindre giver 2056 ccm med standard 2,0 krumtap. Du kan også få langt større cylindre op til 107 mm, men det kræver boring af blok og topstykker, og kan være svært at få til at holde tæt mv. typisk vælger de fleste 103 mm cylindre til den kombination, som med standard 2,0 krumtap giver 2366 ccm. Alternativt eller både/og kan du også bygge en anden krumtap i med længere slag. En standard 2,0 har 71 mm i slag. Typisk fås de i 78 - 82 mm, som vist nok kræver lidt slipning i blokken for at få plads + en masse andre nye dele.Du kan læse en del om det her: http://www.tunacan.net/t4/
Med hensyn til at bygge en type 4 motor om til at kunne passe i en bobbel, så skal du først og fremmest have den konveteret til opretstående køling. Der findes også meget på nettet om det og du kan f.eks. købe delene her: http://www.csp-shop.de/shop2/frame_nachladen.php?func=det&wkid=7858930970&rub1=Body&rub2=Moldings,Type-3&artnr=12451a&pn=0
Eller Her : http://www.morepower.dk
Der findes også en dvd, hvor du kan se hvordan de gør. Den har Mbechman sikkert ligende eller den kan købes på nettet.
Preben
Det er en dvd jeg er meget intressert i..
l000 tak for hjælpen.
Er det en 1700/1800 ccm motor eller en 2000 ccm du har? 1700/1800 har 66mm i slaglængde og 2000 har 71mm i slaglængde hvilket giver hhv. 1910 ccm og 2056 ccm (med 96mm borring)
Det er en 2000 ccm. Er 96 boring den største som kan monteres uden nogen problemer.?
Der er nu ikke problemer i at montere større cylinder end 96mm, men blokken skal bare bores op først.
Ok så bliver den nok bare 2000, det kan jo også blive en god stabil motor.
Jeg er lige ved at lægge sidste hånd på sådan én. Den bliver 2054cc. Jeg har fræset 4-5cc ud i forbrændingskamrene for at komme ned på 8,6:1 i kompression. Så er kamrene 59cc med 1,2mm vendehøjde.
Har du gjort det ved at plane op ad i toppen.?(rodehovede),hvis det hvad har du så taget ud i dybten (mm)
Så læste jeg forkert, NED på 8,6:1 har ellers lige fået oplyst den er 7,4:1..Hmm nu er jeg lidt forviret.
Når jeg bygger en 2054cc baseret på en 1,8S med 8,7:1 motor bliver kompressionen for høj pga. af at der jo pludselig bliver 65cc mere i hver cylinder.
You must log in to post.