Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spm ved smallet forbro??

Tags:
No tags yet.

(permalink) sigaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hey..
Jeg har købt en grubenwerks sænkningsforbro af Bjarne herinde, og vi blev enige om, at den var smallet 1"..

mit spørgsmål er så:

Skærer man bare fjedrene over med en vinkelsliber, for at få den rigtige længde.. (tager dem fra en original bro)

Hvad med bøjlen under de nederste spindler, den bliver jo pludselig for bred.. kører man så bare uden den.. eller?????

Håber der er nogen der har lidt info der..

hpim4594.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja og ja

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) sigaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad gør det at køre uden bøjlen??? gør det at bilen sejler lidt..

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nej , det er de færreste man kan mærke det på

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) sigaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Takker for det hurtige svar, Bornholmer..

Så må jeg igang med vinkelsliberen..

(permalink) Andreas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Vær omhyggelig med at bore hullerne til pinolboltene der holder bærearmene på torsionsstængerne. Hvis forsætningen er større/mindre end 7 mm +/- 1,5 mm (se billedet) er du nød til at rotere torsionsstængerne en halv omgang, og så prøve at lave hullerne igen så de er ingen for tolerancen.

brearm udmling.jpg

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) sigaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du mener vel fordybningen i torsionsstængerne, og ikke et hul..
Dem havde jeg slet ikke spekuleret på.. den var værre..
Fatter faktisk bjælde af det du skrev der, bornholmer..

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja fordybningerne, de skal sidde helt nøjagtig, hvis fordybningen ved en fejl kommer længere ud eller ind på den ene fjeder ændre det cambervinklen på hjulet.

Den indstilles normalt med skiver, som beskrevet på billedet ovenover, men hvis man ikke er nøjagtig med tilpasning af fjedrene, så kan man ikke overholde fabrikkens tolerencer(de 7 mm).

Man skal måle hvor meget fjedrene stikker ud standart og så tilpasse i forhold til længden med den smallede. Når der så er kortet af i begge ender af fjedren skal fordybningerne reetableres med samme afstan som org. Det er nok nemmest gjort med en søjleboremaskine og et land tilpasset efter den stump der er savet af fjedren.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) sigaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak Teddy..
Det lyder da lidt svært det der.. det kan være den gamle sænkningsbro kommer på, indtil jeg fatter mod til den nye..
Men jeg syntes da at have set et sted, man kan købe bladene, så de passer på en smallet bro.. men de starter alle ved 2"..

(permalink) kew Member
Skrev for 14 years siden | | | |

du kan også bruge en bærearm til borelære.

min var smaller 1" pr side = 2" total

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Andreas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Teddy C skrev: "Ja fordybningerne, de skal sidde helt nøjagtig, hvis fordybningen ved en fejl kommer længere ud eller ind på den ene fjeder ændre det cambervinklen på hjulet."

Det er ikke cambervinklen der indstilles med skiverne. Formålet med skiverne er at få bundboltene til at sidde helt parallelt i bøsningerne. Hvis man ikke bruger det rigtige antal skiver på bag-/forsiden af bøsningerne, vil bundboltene ligge skævt i lejerne når bundboltene strammes til - resultatet er øget slid på lejerne.

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) sigaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det kan også være min er 2" smallet.. må ud i garagen og måle rigtigt efter..

en anden ting er, den ser jo noget anderledes ud end en original.. hullerne hvor torsionsbladene skal ind, er jo i plastic, eller det er nok nærmere hård nylon.. men inde i selve hullerne, der er der ingenting.. kan se på min originale at der sider nogle "lejer".. skal de ikke være der på sænkningsbroen..

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ups.... ikke camber vinkel, men princippet med at holde målene er jo god nok.

Så svært er det heller ikke, men mål to gange og skær 1.

De bøsninger går de ikke et godt stykke ind?

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) sigaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jo, de går et pænt stykke ind i broen.. de fungerer måske bare som "lejer"..

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Yeps de er magen til dem her http://bugpack.com/content.php?id=583

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) sigaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad med styrestængerne.. kan jeg justere dem ind så de passer, eller skal jeg ud og have et sæt der er lavet til en smallet..

der er jo gevind på stængerne, men kan de komme til at passe?? Hvd gjorde du der, Kew??
Er sgu kommet i tvivl om de stænger der.. og andre må gerne svare også.... :)


Reply

You must log in to post.