Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sort røg - tikken - koks

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ca 1200 km kørt før motoren giver problemer på vej fra MIB Summer meet. Når jeg træder på pedalen tikker motoren, og der kommer sort røg ud ad udstødningen. Jeg tænker: Løst topstykke som så giver falsk luft og tikkende ventiler. Giver det mening?

Jeg har lige haft afmonteret toppene idag, og jeg synes den er godt kokset til i forhold til den kun har kørt 1200 km. Har den fået for fed blanding?

Vil gerne have lidt indspark før jeg bare samler og gentager mine fejl.
Håber at høre fra jer:)

/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

knækket stempelring kan give sort røg så tjek hellere lige det nu hvor toppene er af motoren. Tjek også for løse ventilsæder, knækkede ventilfjedre, bøjede stødstænger. Kig også efter om knast og løftere er fine og blanke eller om nogle af delene er "pittede".

/Jacob

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Type411 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej det giver ikke mening.
Der må være en historie forud, før man tager sin motor ud og skiller den ad ?

(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der er en historie forud for jeg tog motoren ud. Som jeg har skrevet begyndte den at tikke højt når jeg gav gas, samtidig med der kom sort røg ud ad udstødningen. Den går fint i tomgang og der kommer ikke mistænkelig røg ud nogle steder.

Da jeg fik motoren ud kunne jeg spænde møtrikkerne ved topstykket til cylinder 1 og 2 med en kvart omgang pr. stk. (med det rigtige moment selvfølgelig).

/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Type411 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Med historie, mener jeg: Er det en motor du lige har samlet eller er det bare en tilfældig gammel sag, der trænger til "hjælp" ?
Hvis den lige er samlet har du jo ikke spændt de møtrikker. Om den så begynder at lyde som begrebet "løse topper" efter 1200 km. Ved jeg ikke. Det har jeg aldrig eksperimenteret med.

(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har lige samlet motoren i vinters. Jeg spænder den sammen igen i aften, og den skulle gerne være i igen i løbet af de næste 14 dage hvis alt går efter planen. Men det er der sjældent noget der gør hos os i øjeblikket med en lille ny på 11 uger.

/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nå - nu har jeg haft toppene skruet af, og har gået cylindrene efter. Det er så lykedes mig at slide alle honingsmærker af samt lave flotte lige liner istedet. Motoren har kun kørt 1200 km. siden den blev bygget.

Jeg vil så gerne blive til en god motorbygger, og vil gerne have lidt indspark til hvad dette kan skyldes, så jeg ikke kopierer mine fejl når jeg skal prøve igen til vinter at bygge den om igen.

Cylindersættet er det "tynde" 1679.
Jeg synes ikke der er tegn på at cylindrene er blevet ovale da honingsmærkerne er væk HELE vejen rundt i cylinderen.

/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der er jo ikke noget mærkeligt i at de krydsgående honingsmærker slides væk når stempelringene slides til i cylindre, det vil selvfølgelig give langsgående slidmærker. Spørgsmålet er om de nye langsgående mærker er dybe ?
Kan du f.eks mærke dem med en negl ?

Er det nye cylindre og stempler ?

Eller er de gamle cylindre honet og har de gamle stempler fået nye stempelringe ?
For så er der evt for stort spillerum nu.
Tag evt stempler/cylindre med til et sted hvor de laver cyliderarbejde/motorrenovering, de har måleværktøj til at gå det efter og kan ofte komme med et bud på hvad det kan være ved blot at se på delene.
Det koster ofte ikke noget...

PS: olielampe slukker når motor starter ??

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Birke.

Olielampen slukker når jeg starter. Så der skulle gerne være olietryk.

Og de langsgående mærker er så dybe, at man tydeligt kan mærke dem når man kører en finger rundt i cylinderen.

Tak for rådet.

/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) t2pickup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har hørt det tynde 1679 sæt max holder 4000 km. og gerne kun 1000 km.

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com

Reply

You must log in to post.