Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Uren motorgang 1200-1300 ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Nemesis Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Da jeg endnu ikke har haft fingrene dybt begravet i en vw boxer er jeg sku lidt på bar bund ....men det skal nok nå og ændre sig !
Uden belastning tager den omdrejninger sådan nogenlunde...prutter lidt men når der så er belastning på i lave omdrejninger så ryster hele skuden.(kan være et eller flere sodede rør!?)

Så er der lige det med luftskruen.. ved kontrol opdagede jeg at den var drejet 6,5 omgange ud ....kan det virkelig passe ...er det mon ikke nærmere 2.5 omg i grundjustering ?

Ledte en del efter et tændingsmærke...fandt det ikke ....hvor er det og hvor mange grader før tdc skal den stå ? afstand på platiner ?

Den får en danskvands behandling i morgen så der skulle den gerne blive skyllet ren !

-------------------------------------------
Bobler lever evigt !
(permalink) Type411 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Almindeligt service, med ventiljustering, kompressionsmåling, udmåling af tændkabler/hætter. Nye platiner og tændrør samt kontrol af avancering og den er mistænkt for en delvist tilstoppet tomgangsdyse.

Tændingsmærket sidder på remskiven og skal flugte med samlingen på blokken.

Den har nok tre. Et der sidder for sig selv, er nulmærket og to tæt sammen, Du stiller den til midt mellem de to. De to er 7,5 og 10 grader.

(permalink) Nemesis Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Godt så pillede lige et enkelt rør ud i dag og der var koks at finde og det var let brunligt så her til aften fik den en danskvand !
Vaccum avance fungerer.
Du har nok ret i at der er "snot" i karburatoren og den skal skilles og renses... Så kan jeg jo også se hvordan sådan en er opbygget

Data jeg får brug for til justering:
Kontakt-afstand på platiner .
Justerings specifikationer til ventiler .
Grundjustering til luftskrue.

-------------------------------------------
Bobler lever evigt !
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

platinafstand 0,4 mm
ventiler 0,15 mm
luftskrue er 2,5 omdr ud eller 1,5 kan ikke huske om det er det ene eller andet

René

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Type411 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis du har 3 sorte/brune tændrør og 1 rent. Så har du fundet den ene cylinder som motoren ikke kører på.
Blandingsskruen skal stå der hvor motoren kører bedst. De 2,5 omg. er kun for at være sikker på at den ikke er lukket.


Reply

You must log in to post.