Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tændspole til 009

Tags:
No tags yet.

(permalink) karsten 315 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej.
Har en 009 tænding på en 1600 ccm motor der gør min tændspole varm.
Det er en brugt tænding jeg har købt.
Når jeg montere ledning fra tænding laver den gnister.
Kunne der mangle en fiber skive et sted ??
Nogle der kan hjælpe
Mvh. Karsten

Mvh. karsten

-------------------------------------------
Har en gammel jagtpølse.
61814375
(permalink) karsten 315 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ingen der har nogle guldkorn ???

-------------------------------------------
Har en gammel jagtpølse.
61814375
(permalink) karsten 315 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har lige talt med et klogt hoved, der mener det kan være kondensator der er defekt.
Men kan den godt starte med en defekt kondensator ??

-------------------------------------------
Har en gammel jagtpølse.
61814375
(permalink) Type411 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis der mangler noget isolering kan motoren ikke køre, Kondensatoren har ikke noget med det at gøre.
Er det når du har ladet motoren stå UDEN at den kører, men med tænding på ?
Det er helt normalt. Det skal så lige siges at jeg har aldrig mærket om en tændspole bliver varm når motoren kører. Hvorfor går du og mærker på det ?

(permalink) ploug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har du en 009 strømfordeler ? (og ikke 009 tænding)

er det med et ignitor modul eller platiner ? (går ud fra det er platiner, siden du har en kondensator)

hvad er det for en ledning der laver gnister - hvor sidder den fast henne og hvor prøver du at montere den ?

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) karsten 315 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej.
Jeg fandt ud af det,da der løb en varm masse ud af tændspolen.
Tror det var lak fra spolen,det lugtede slemt.
Og ja det er en 009 strømfordeler med platiner.
Det er når jeg montere ledningen på kl.15. den laver gnister og brænder mine platiner.
Har ikke haft et klemme ampmeter på i nu, men den bruger sku en del strøm.
Har sku ikke rodet så meget med tænding, er lastvognsmekaniker :)
Så HJÆLP

-------------------------------------------
Har en gammel jagtpølse.
61814375
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Seriøst ... hvor mang fejlkilder har du ?

Tændspole
ledninger
kondensator
platiner

Et eller andet sted iblandt disse skal fejlen findes.

Og den laver gnister fordi der bliver trukket en for stor strøm, ergo har du overgang direkte fra din tændspole til stel.

Mon ikke du skulle prøve at afmotere din ledning fra tændspolen og prøve at måle om ikke det er tilfældet (selvfølgelig med ÅBNE platiner), og så pille tingene fra hinanden og se hvor det går galt. Det er muligt at det kan være din kondensator, men har stadigvæk tilgode at se den kondensator der er kortsluttet til stel..... men de findes.

Så på med vanten og mål ... det kan vi desværre ikke gøre her over nettet ;-D

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) karsten 315 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej.

Jeg har bestilt ny kondensator,så det prøver jeg først.
Det skal lige siges at,karossen ikke sidder på bilen.
Så jeg kører kl.15 fra bateriet, men det skulle vel ikke smelte mil spole??

-------------------------------------------
Har en gammel jagtpølse.
61814375
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Kommer and på hvilken spole det er ... hvis det er en eller anden billeg kineser, så kan det sagtens ske at din spole brænder af hvis den står med tænding på for længe ....

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) karsten 315 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er en bosch spole jeg har taget fra en Golf,så den burde være ok.
Men ja den bliver vel altid lidt varm når den står med tænding på.

-------------------------------------------
Har en gammel jagtpølse.
61814375
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

fra en golf?

prøv nu med en fra en type1 eller lignende

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Medmindre du har et svagt led i dit tændingssystem er det her der vil blive afsat mest effekt i kraft af den laveste modstand, så ja den kan godt blive varm bare ved at stå med tænding på. Din platiner er jo normalt dem der BRYDER din stelforbindelse for at lave gnist til tændrøret.

Men mon ikke du skulle starte med at måle din tændspole efter ?
Specielt hvis der er kommet "varm masse" ud af din tændspole... kunne det godt tyde på at den er kortsluttet og lakken på din spole er væk/ kobberet er smeltet sammen....

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Altså hvis ikke der er formodstand på en spole, så brænder den da også hurtigt platiner?! Mon der er det på bosch spolen fra Golfen?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det vil den helt sikkert .... så er både platiner og sikkert også spole væk ....

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis det er fra en ældre Golf gætter jeg på at den skal køre med formodstand. På min gamle Polo er den "indbygget" i ledningen. En rigtig snyder.
Er den fra en nyere (85-) er den til elektronisk tænding. Ingen af dem kan bruges på en bobbel.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.