Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Endnu en syns tråd...

Tags:
No tags yet.

(permalink) jakob356 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Martin

Registreret som veteran kan alle (biler over 35 år) blive. De sure damer på motorkontoret gider ikke se din bil, bare tag papiret med.
Forsikringsselskaberne derimod vil gerne se billeder, og interesserer sig for om det er en fin gammel veteranbil eller en brianbil.

Hvis du kan finde 4 nogenlunde éns (grimme) standardfælge med dæk oppe på dækhylden, må du gerne låne dem.
Men stil dem tilbage igen efter brug, for de er til min den røde 71'er til når den engang skal til syn.

Godt du har fået dig en ordentlig bil. Den sorte så lidt uoverkommelig ud efterhånden ;-)

mvh
JAKOB

(permalink) lyder Administrator
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Jakob
1000 tak, jeg smutter op og kigger på hylden. Jeg kommer til at køre ca 400m med dem :) Da bilen lige nu står hos mine forældre og synshallen ligger i deres "baghave".

Ja den sorte var mere rust end bil. Så den måtte videre.

Hilsen
Martin

-------------------------------------------

martinlyder@gmail.com
(permalink) Nicholai85 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu har jeg brugt jeg ved ikke hvor mange timer på at snakke med told og skat og pis og papir, og hvad jeg er kommet frem til hver gang "hvis du ændre din bil for meget i forhold til std, så mister den sin identitet og er dermed ikke længere veteran"

f.eks hvis du bygger den til roadster, ny afgift og ikke veteran!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvorfor blander du nu begrebet "mistet identitet" ind i det ?

Når du kommer med en bil fra udlandet så kan den få en lavere afgift hvis det er en en original bil, uden brede hjul, tunet motor, osv. Så krydser synsvirksomheden af ved "veteranbil, over 34 år" ved toldsynet.
Han eller du kan så bede om at får den indregisteret som veteranbil. Det behøver den jo reelt ikke. Du kan jo sagtens have en veteranbil, hvor du har betalt en lav registreringsafgift, og så syne den hvert andet år. Det ville være lidt underligt, men det kan man godt.

Mistet identitet er noget andet. Det sker hvis en bil bliver bygget om til buggy, roadster eller speedetser, hvad ved jeg. Men det sker reelt også hvis man gennemreparerer en bil for omfattende rust. To halve bunde, begge varmekanaler osv. Men IKKE hvis man får lavet arbejdet på et momsregistreret værksted, kun hvis man laver det selv. Så skal der betales ny registringsafgift. Men bilen kan sagtens, efterfølgende registreres som veteranbil.

En bil der er over 35 år får automatisk en lav vægtafgift, den bliver anset som veteranbil. Men hvis man vil have længere mellem synene skal man selv gå på motorkontoret og bede om at få den registreret som veteranbil. Det kan man gøre det år den fylder 35. Man behøver ikke vente til den nøjagtige dato.
Dette har intet med om bilen er en original bil, en buggy eller noget tredie, at gøre. Det går udelukkende på årgangen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Nicholai85 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja men hvis du beholder det gamle stelnummer, vil det jo også være mærkeligt hvis du bygger bilen fuldstændig om med ny motor, ny undervogn, skærer taget af, og stortset skifter alt ud over "stelnummeret" at du så kan få den registret som veteran også få en lav vægtafgift, syn hver 8 år i stedet, og billig forsikring!

Så vil man jo kunne tage en hvilken som helst bil, bygge den fuldstændig om, og bare "bruge" et stelnummer fra en gammel krage!

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

med hensyn til den med lygterne, så er det langt fra alle synsfolk der kender den regel med de 50cm der først er gældende fra 1971. Det er dig som ejer der har bevisbyrden til syn, så med mindre du står med "detailforskrift for motorkøretøjer" og kan dokumenterer du har ret, så har synsmanden ret. Sådan er det med alle de små spisfindigheder der er for gamle biler om hvornår noget bliver lovligt eller ulovligt. Det er jo utopi at tro at synsmanden kan/gider sætte sig ned og lære hele parolen udenad, da det sikkert er sjældent han står med de problematikker i hverdagen.

Noget andet er at hvis du kommer med en forbro der er helt i bund, så fjedrer den af lort, og så hjælper det ikke du kommer med en tuv godkendelse....som forøvrigt kun forskriver 40mm som godkendt sænkning.

Denne tråd kan jo så kun være en opfordring til at man sætter sig ned og studerer rigtigheden i reglerne, undersøger om ens egne konstuktive ændringer er lovlige og om bilen ellers er i synsmæssig forsvarlig stand.

En ting er helt sikkert- det er hvis du kommer med din brianøse med brede fælge, turbokit og dunke dunke anlæg, så er det nok smart at have styr på papirerne og orden i de ting som er påkrævet til syn. Hvis du kommer med noget ordentligt, så kan du sagtens slippe igennem med meget (trods alt) som er på kanten. Som synsmand er der sikkert ikke noget værre end en brianbil der halter på det mekaniske og har for 40.000kr anlæg og fælge i forkerte dimensioner

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.