Hun kan ses her http://vwnettet.dk/topic/157014
-=The vw rider in 8700=-
jagtvogn og karmann giha t34
l_majlund@hotmail.com
Hun kan ses her http://vwnettet.dk/topic/157014
nu ved vi jo ikke hvad standen på motoren er og hvilken gearkasse du kører med. Men en original gearkasse er mange kr. værd- du kan checke om der er spær i den ved at hæve bagenden og turne det ene baghjul. Hvis det andet hjul drejer samme vej rundt, er der spær i og derfor den rigtige gearkasse.
Nu har du jo lavet en fin projekttråd og bevidst at den er sparsomt rust reppet og det er jo også lidt værd at den ikke er skamsvejst. Kalechen er også hel og fin, men kvaliteten er jo svær at bedømme på billeder, så ved du hvor den kommer fra???
Årgang og stand taget i betragtning, så skal du da ikke under 40k. Den rigtige gearkasse og motor i god stand skulle nok kunne hæve prisen nogle 1000 mere, men du er inde på en følsomt emne, for der er lidt uenighed i DK om hvad en jagtvogn skal koste.
De koster en del i Tyskland, og det mener flere bør afspejle prissætningen i DK, men omvendt så koster en buggy i Sverige ingenting, men sælges nemt herhjemme for en bondegård, så hvordan prissætningen er i udlandet er ikke altid den mest valide parametre at måle på.
Men prøv 50k hvis alt ovenstående er ok....det er jo en liebhaver når den er den årgang :-)
Den er helt orginal hele vejen igennem.. Alle nummer passer overens med reg papir.
Alt er rigtig fin på den alle ruder er ved og blive skiftet så man rigtig kan se igennem igen.
Jeg ville selv skyde på de ca 45000kr. Men ikke min mening om og sælge den skal der lige siges bare lige for og høre hvad folk der har rodet med det i flere år end mig
Du får mange tak for dit flotte svar og at du gidder og skrive mere end bare 2 linjer..!!
hvis det er en org 68er hele vejen igennem - er den ikke født med IRS gearkasse , men med reduktionsgearkasse ligesom de gamle busser , men svært at gi en pris på noget i disse tider.
Det er med reduktionsgearkasse ;) og det virker og den køre kanon ingen slinger i valsen med den
sikker uden spær. reduktionsgearkasse vel indtil omkring 73. ej 68er så kun en vulk/forstærkning under dørene. men fin bil. tjek stelnummert starter sikkert med 18 næste tal fortæller årgangen. 188.68 189.69 180.70
hold da kæft t2pickup....du tænker halvdelen og skriver resten :-)
Hendrixxx.. der er jo finanskrise, så det er jo bare om at spare på bogstaverne ;-)
hæhæ
jeg kender den bil. og ved at den er uden spær. på grund ad reduktionsgearkassen. Hendrixxx. det trode jeg du viste. årgangen er 1970. indreg slut 69. har selv 74er jagtvogn. og ved at 68 jagtvogn kun har en forstærkning langs panelet.
Det var nu mere at du manglede en masse ord i din første beskrivelse ;-)
Jeg kender ikke så meget til de tidligere årgange....de jagtvogne jeg har haft har altid været midt 70'erne
hvis jeg havde en jagtvogn ville jeg nok vurderer den til 70000kr.men den skal nok koste 40k.
Oki jamen de priser i siger ligger på ca det samme som jeg havde i tankerne så er jeg glad for
skal siges er der en der byder en rigtig lækker oval eller brille kunne jeg godt overveje selv om jeg er rigtig glad for den ;) Man har jo altid sine svagheder
Står med en jagtvogn mere som der skal have en tur, men den skal den have en tur der hedder helt ned i kælderen og gejlet uden det bliver overdreven store hjul og brede skærme og mange andre ting som jeg ikke ville åbne op for jer endnu ;)
Hej.
Vognen ER en 1969, og er indregistreret første gang ved Bundeswehr (tyske militær) 10 december 1969.
Alle 1969 jagtvogne er, såvidt jeg husker at have fået fortalt, med samme stelnummer som 1970, da 1969 serien først gik i produktion fra august måned 1969, og ergo er stemplet som kommende års produktion.
Fakta består stadig at vognen er én af 2300 styk produceret i 1969, og leveringstidspunktet til BW beviser og bevidner dette.
Endvidere er det en ren Wolfsburg bil, og intet af den er fra Mexico.
Gearkassen er IKKE med spær, men om der er andre fiksfakserier med den ved jeg ikke.
(Har set noget engang om at visse jagtvogne er med delvist (5%) spær, men ved ikke et klap om det med sikkerhed. Rigtigt nok er det at begge hjulene skal dreje samme vej hvis den har spær, men det gør de ikke på Majlunds. Men hvad er et delvist spær, hvordan virker det ved motorbelastning, har bilens vægt på bagtøjet indvirkning, hvilken indvirkning har det når man har hjulene begravet i mudder og mudderets suge effekt gør sig gældende???? Som sagt, jeg aner ikke noget om spær, men der findes forskellige gearkasser til jagtvogne, og de er ikke ens. Eksempelvis ønsker man sig ikke en østrigsk jagtvogns gearkasse, da de er meget lavtgearede grundet bjergkørsel.)
Ikke alle jagtvogne er med spær, selvom nogle tror det, og hårdnakket påstår det...
Gearkassen ER original, og det er alt andet på vognen også. Produktionsdato på blandt andet gearkasse, olieluftfilter, olieluftfilterhus er 10 måned 1969, så det passer jo helt fint med at der blev leveret et stort parti jagtvogne i december måned til BW.
Med hensyn til yderligere teknisk info om produktionskoder osv, så kan jeg anbefale følgende link. http://www.geocities.com/vwtyp181/181index.htm
Med hensyn til pris på sådan en svend, så har jeg ikke set særlig mange til salg i tyskland, men der har da været nogle stykker.
Projekter der skal have hele renoverings turen og som var værre end Majlunds har jeg set til priser fra 2000 til 4500 euro, med overvægt til den dyre ende.
Eksemplarer der har været TûV godkendt og med plader, men som skulle til at have renoverings turen i en eller anden grad, har jeg set til priser fra ca 4000 til 6500 euro.
Totalt renoverede, pæne, originale, synede og indregistrede eksemplarer har været til salg for 8000 til 10000 euro.
Overordnet set er det sådan jeg husker priser m.m., men det er et overslag efter bedste evne fra min side, og absolut ikke en eksakt videnskab, så jeg gider ikke høre noget om urealistiske priser..........
Sagen er at 1969 årgangen er 40 år gammel i år, og hvad angår tyskere og tyske biler i tyskland, så har det absolut betydning. Det er jo en ægte tysker, en ægte Wolfsburg og så er det endda en Oldtimer......
Mit bud på en pris ville være minimum 7000 euro, eller 52500 danske kroner.
Men da der er jagtvogne til salg i Tyskland til over 10000 euro, så ville jeg regne med at den nok er sine 8500 euro værd. Den er trods alt original, gennemrenoveret og svejst af en fagmand.
Hvad angår t2pickup, så har han ret.
Hvad angår forskelle på 1968 og 1969, så er der to meget SYNLIGE forskelle.
1968 har kun en forstærkning på panelet, 1969 har to.
1968 har ikke en udposning på fronten til et vw mærke, 1969 har en udposning til mærke selvom de blev leveret uden mærket.
Ekstra panel forstærkning og udposning findes fra 1969 og frem.
Derudover vil jeg gerne gratulere Majlund med den fine vogn. Han har arbejdet hurtigt og gennemført på den, og jeg synes den fremstår rigtig, rigtig flot.
Den ser markant anderledes og pænere ud end da jeg hentede den i tyskland, og jeg er glad for at den har fået nyt liv her i Danmark.
(Men det giver et alvorligt stik i hjertet, og gør mig stadig lidt depri, at se den stå så flot og færdig, velvidende at det har været min engang.....)
Stort tillykke til Majlund fordi han nu har Danmarks ældste jagtvogn.
Hym
Nu må i altså ikke blive sure!
Men man kan da ikke kalde en bil for gennemrenoveret bare fordi den har fået lavet rust og er blevet malet? eller har vi bare forskellige opfattelser af begrebet "gennemrenoveret"?
Jeg forestiller mig at hver enkelt bolt har været skruet af, og ALT er udskiftet/renoveret. Det være sig bremser, gearkasse, ophæng, motor, gummilister, ledninger, hængsler osv. osv.
Ikke skrevet for at træde nogen over fødderne, men mener blot at hvis en gennemrenoveret bil er blevet solgt i tyskland til 10.000 euro, så skal en dansk bil jo være gennemrenoveret på samme niveau for at kunne indbringe samme pris.
Jeg må hellere understrege at jeg ikke synes der er noget som helst galt med den pågældende renovering, jeg synes blot ikke den berettiger sig til "gennemrenoveret" status, som der bliver sammenlignet priser med.
Venlig hilsen
Rasmus
hørt rasser! - Hilsen den autistiske :-)
Rasser
For og opfylde det du kalder en gennemrenovering er jo enlig en ny bil med alt udstiftet.. Da du jo skriver alt skal skiftes...! Så hvis du kan finde en gennemrenoveret bil i dine øjne ville jeg gerne se den.. Og hvordan de har fået den på gade uden og bruge andre stumper end nye. Held og lykke her fra. Og det hym mener er nok med og holde den orginal og få den helt klar (Som da den var ny)
Ved da godt du kan købe mange dele til en jagtvogn men du kan under ingen omstændigheder samle en ny af dem.. Så der ville i dine øjne aldrig være en gennemrenoveret jagtvogn...!
det vil jeg ikke gi dig helt ret i Majlund - det kan nok lade sig gøre - det tager
bare lang tid og koster en del - derfor er begrebet og meget sensibelt for dem som har gjort det , ved heller ikke om ALT skal være NYT - men ALT bør være rengjort
og efterset så det er meget tæt på at ha samme stand som nyt i så fald.
men alt behøver jo heller ikke være gennemrenoveret for at være fedt og sjovt at eje , bare prisen på det er derefter. det er nok det der menes.
ingen kritik af dit arbejde overhovedet - det er et godt stykke arbejde du har lavet. hurtig skruerer hænger ikke på træerne mere , dem skal man tage hatten af for ;0)
Bornholmer
Mange tak for ordene ;)
Men bare tit at folk ser på det gennemrenovering anderledes. Men kan gode se at de mener man skal have tjekket alt og gøre det rent. Men laver man for meget om så har du jo bare ikke det (historie)/orginale over den. Siger ikke min er gennemrenoveret fra top til tå slet ikke.. Men har da lavet andet en rust i den og malet den...
Hej igen.
Det var på ingen måde min mening at definere på begreberne restaureret, renoveret, shinet op, sminket eller kærlig hånd at jeg skrev tidligere indlæg, men udelukkende for at give mit besyv med hvad angår prissætning.
Beklager meget hvis at det eventuelt har givet anstød.......
(Strengt taget så opfatter jeg en renovering som noget en konservator foretager på museumsobjekter............, men jeg skelner mellem brugen af ordet indenfor hhv hobbyregi og museumsregi.)
Hvad angår pris, så er jagtvogne at finde pt fra 1000 til 10000 euro på autoscout24 og mobile, herunder to 1969 jagtvogne omkring de 3500-4000 euro.
Priser på jagtvogne kan være mange ting, og er efter min mening en dynamisk størrelse, modsat andre der mener det er en statisk størrelse som er at finde i et opslagsværk.
Det afhænger af øjnene der ser og øjnene der ser og øjnene der ser.
God fornøjelse med din jagtvogn Majlund, og tillykke med at du har den ældste i landet.
Hym
her engang i vinter når jeg får bedre tid end jeg plejer at ha , vil jeg PRØVE at
lave en slags kvalitets karakterscala i dansk version , så vi måske kan undgå så mange misforståelser der er mht til at kvalitetsvuderer en bil eller nogen dele dertil ... og vil påpege det IKKE bliver smagskarakter , men kun ud fra en konstruktionmæssig kvalitetsvudering. og historie værdi vil nok også på en måde indgå og herved undgåes mange misforståelser.
tyskerne bruger noget lign , amerikanerne har det også - og det har fremmet kvaliteten og glæden ved at handle meget..
og vi kunne godt trænge til et los i R.... her i dk , om man så vil bruge det eller ej bliver jo så helt frivilligt og op til det enkelte individ.
men det bliver noget med at en 1A bil er af en kvalitet der er bedre end NY
og en 10F bil er en bil der ikke kan bruges til andet end skrot feks.
tallet står for bilens karrosserimæssige beskaffenhed , og bogstavet for bilens mekaniske beskaffenhed.
men nu må vi se hvor god tid der bliver , jeg har meget fritid nogen gange ;0)
og Hym - jeg tror der står en 68er og flyder et eller andet sted i landet -
Jeg har for kort tid siden solgt en jagtvogn, som er renoveret/overhalet på samme måde som din, ingen rust gode bremser lidt nye smådele og nye dæk.
Den fik jeg 35.000 for, det mener jeg er prisen. Du kan jo også se hvad der har været til salg gennem de sidste par år, og hvor svært det har været at sælge de dyre.
Et er hvad folk forlanger, og tror de er værd, noget andet er hvad de får for den når den endelig blir solgt. En jagtvogn som din og min er jo bare klampet hurtigt sammen uden der er kælet for alle detaljerne, det har du jo ikke kunne nå på så kort tid. En jagtvogn er godt nok sjov at ha, men 30-50000 er nok smertegrænsen
for de fleste for sådan en bil.
Du kan sammeligne det lidt med at hvis du sætter et køkken og badeværelse til 400,000 kr ind i et lille hus i en landsby i nordjylland, så skal du ikke regne med at få pengene ind igen ved et salg.
Mvh Kenneth
Se hansen, der har du jo ret. 40k tror jeg også er den absolutte smertegrænse på salg af en alm. std. jagtvogn i god stand. At det er Danmarks ældste burde kunne give lidt ekstra, men når gearkassen er uden spær og det er den samme motor fra dengang (som ikke er renoveret) så kan den godt lugte af der skal bruges lidt kroner i den retning i i fremtiden. Årgangen er attraktiv for liebhavere, men det er velegentlig også det eneste. Da jeg købte var det bla. med gearkassen for øje.
De 40k indebærer ok vinduer, kaleche og ingen rust, men så skal du også forvente at du kommer til at bruge over et år på at sælge den....nogle dem der er til salg herinde for tiden har været til salg meget længere- Så kan du jo selv regne ud om hvorvidt der er for få købere til en jagtvogn eller om prissætningen er for høj.
Skal du have mere. så skal du opgradere din undervogn med lidt skiver, en sænkning, brede fælge/specialfælge og evt. bredere skærme osv
eller hæve den :-)