Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilket Speedsterkit skal man vælge, hvis

Tags:
No tags yet.

(permalink) RAFE Member
Skrev for 14 years siden | | | |

man gerne vil have sideruder med rudehejs, og mulighed for en hardtop.

Desuden har jeg kunne læse mig frem til, at der er meget forskellig kvalitet på kits´ne. Er det ikke Chesil/Tygan kit´et der er det bedste? Men kan man få sideruder med rudehejs og hardtop til det?

-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) RAFE Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er der virkelig ingen der kan svare?

-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvilke alternativer har du at vælge imellem - jeg mener jo at det er lige gyldigt hvordan de amerikanske kit's er hvis du ikke gider hente dem hjem.

Chesil/ Tygan har så vidt jeg ved mulighed for rudehejs - og benzinpåfyldning fra siden som et tilvalg.

Hvis de er lidt fiks på fingrene, tror jeg godt du kan lave rudehejs på alle andre kits, det er kun et spørgsmål om vilje. omvendt hvis du ikke er fiks på fingrene skal du ikke begynde at bygge en speedster

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) RAFE Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mange tak for dit svar. Jeg er pt. ikke specielt fiks på fingrene, men det håber jeg da, at jeg bliver som projektet skrider frem :-)

Men lige netop omkring rudehejs, så er det et af de steder, hvor jeg hellere vil betale mig til en god løsning, end at lave noget halvdårligt selv.

-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg havde set dit spørgsmål for længe siden, men ville ikke lyde negativ. men her kommer det:
Hvis ikke du er fiks på fingrene skal du ikke købe en Chesil. Eller en kitcar i det hele taget. "Du lærer det nok hen ad vejen" Jo tak, men det er nogen dyre lærepenge.
Min nabo, som er meget fiks på fingrene, og jeg, har bygget en hver.
Vi bestilte dem med huller til lygter mv. borede, og døre, klapper, kofangere og forrude monterede.
Og det er jo naivt. Sættet kommer fra England og vi ved jo alle hvordan det er gået med den engelske bilindustri.
Der er ikke noget der passer, der er ikke noget der virker. Det hele er "godt nok".
Døre og klapper. Jo bevares de var monterede. Men på den forkerte bil, tror jeg. De passer ihvertfald ikke. Huller borede. Jo tak flere gange. På begge vores biler er de samme huller borede forkert. Og derefter boret næsten rigtigt. Som om man har en skabelon, der er forkert. Og hov! Det er også rigtigt, så borer vi det rigtige hul så det passer.
Forruden var også monteret. Bare ikke midt på bilen. Og det kan ikke lade sig gøre i øvrigt. Jeg har ikke turdet tage kalechen ud af kassen endnu, eller prøvet at montere sideruderne. Jeg er ikke parat til flere lussinger.
Kromdele er fra Kina. Utroligt dårligt. Kopiinstrumenter fra Kina. Dem tog KB retur. De passede efter vores mening, for dårligt i bilen og bar i det hele taget præg af dårlig kvalitet. F.eks. ved man ikke rigtigt hvilken giver man skal bruge til tankmåleren. Men det kender vi jo fra VW-dele. Vi valgte at bruge VW-speedometer. Baglygterne skal man selv ombygge fatningerne i og gummipakningerne til baglygterne er revnede på min. Selv om bilen kun har været ude at køre tre gange. Jeg har i øvrigt valgt at bruge VW baglygter. Ligesom nummerpladelygten. Jeg blev træt af de andre. Dørhåndtag og låse må være fra noget Morris/Austin, selv om jeg nu ikke kan huske at det var så ringe.
Jeg er ikke fiks på fingrene. Så jeg medkøbte, sæder, dørbeklædninger og bagsæde med sidebeklædninger. Jeg syntes de dele var dyre, og jeg har fortrudt at jeg købte dem. Når man køber dørbeklædninger fra samme fabrik som laver bilen, så syntes jeg det er fantastisk at det lykkes at lave dem så de ikke passer på dørene. Jeg skal have læderet af den ene for at afkorte "grundpladen" Den 1,5 cm. for lang, i den ene ende. Bagsædepuden passer ikke i faconen på karrosseriet. Der kommer jeg til at ændre pladen også og se om det kan laves.
Pedalerne har ikke plads ude foran. "Du skal bare afkorte dem" Var beskeden. Fint! Det er for det første ikke lovligt, men det vil også give en underlig fornemmelse når man kobler ud. Man vil træde på pedalarmen med hælen.
Min nabo og jeg valgte at ændre karroseriet i den indvendige front. Det var for så vidt ikke svært. Jeg var lidt betænkelig ved det karrosseritætner der var smurt i samlingen. Ellers var det blot at bore 5-7 popnitter. Men det var ikke noget problem. Tætningsmassen var blot kørt udenpå samlingen, ikke mellem rammen og glasfiberen, hvor den jo ville have gavnet lidt.
Ændringen gjorde at min nyindkøbte, uoriginale tank ikke kunne være der mere. Afløbsstudsen gik imod. Men det løste sig ved at bruge en gammel original tank.
Jeg har ændret hængslerne og låsetøjet både til for- og bagklap for at få dem til at passe, næsten, til bilen. Resten skal gøres med spartel og kit.
Jeg kunne blive ved.
Min nabos speedster brændte på anden prøvetur. Heldigvis, er jeg lige ved at sige. For jeg havde håbet på at han så ville købe min. Men han har bestilt et nyt Chesil byggesæt UDEN huller. Så kan han selv bore forkert, som han siger. Så må man håbe på at han får sideruder med denne gang. Dem nåede Chesil aldrig at levere til den sidste.
Så jeg hænger på den.

Det skal siges at Bent, KB-Service, som leverede byggesættene. Har været ualmindelig hjælpsom og flink til at tage dele retur, som enten ikke passede, eller vi havde købt forkert.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank må man spørge hvor meget du har givet for sådan et "ret selv/gør det selv" byggesæt? har hørt omkring 90k, men ved ikke om det med alt det "ekstra" som du nævner.

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Grundsættet kostede små 15.000 plus moms. Det er vist faldet lidt sammen med pundet.
Det ekstra arbejde er med i prisen, også hvis man køber et "De Luxe" sæt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) RAFE Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Frank

Jeg siger mange tak for dit svar. Jeg kan bruge alle slags meningstilkendegivelser, fra folk der har erfaring, med sådan et projekt. Også selvom det har en lidt negativ klang.

Jeg skal ikke retfærdiggøre min kommentar om, at jeg ikke er fiks på fingrene udover, at jeg bruger timevis daligt på at surfe efter alt hvad der vedrører speedstere. Den tid vil jeg hellere bruge på en "rigtig" speedster, end på at surfe efter dem. Sagt på en anden måde, hvad jeg mangler i evner, kan jeg kompensere for i motivation. Derudover er jeg blevet top motiveret efter at have læst Shakendas tråd en del gange.

Når dette er sagt, så vedrører dit indlæg jo alle de ulemper, der er ved et Chesil kit. Og det er bestemt taget til efterretning. Hvad jeg til gengæld er lidt i tvivl om, i relation til dit indlæg er, om du mener, at man ikke skal købe et chesil kit, eller om du mener, at man ikke skal bygge en speedster. Jeg går ud fra, at du mener, at man skal købe et andet kit end chesil, eller som du skriver, man skal købe et, hvor der er ikke er boret huller i forvejen.

Og så lige et andet spm. Når du skriver 15.000 + moms. Mener du så, at hele kit´et ikke har kostet dig mere end 15.000 kr. + moms? For jeg har også læst flere steder, at man skal regne med 90k for selve kit´et.

Jeg hører meget gerne dine og andres kommentarer til dette. Som sagt så brænder jeg meget efter at læse alt hvad der vedrører speedstere (og forhåbentligt på et eller andet tidspunkt komme i gang med et projekt selv).

-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja , så uheldig var jeg ikke med min, Min er en CMC fra USA - firmaet er gået konkurs for længe siden, men jeg købte kittet af en der havde haft det stående nogle år.
Men jeg vil til dels give Frank ret- der er mange ting der bare ikke passer rigtigt sammen , da skalden jo er lavet i fiber og hver afstødning er en lille snule forskellig.

Jeg tror jeg gav 30.000 kr for mit kit derudover skal der lægges 15.000 kr på i fragt. Det var så med en del stumper, nogle var ok , andre har jeg måtte bytte,

Hvis du endelig skal gå igang med en speedster, ér det nok det billigste at købe et projekt som er gået i stå. Prøv at holde øje på Ebay.com

Du er velkommen til at komme fordi og få en kik på det færdige resultat - Jeg bor i Fredericia.

Jacob.sobygaard@gmail.com

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ved ikke om man kan købe kits til 90.000 kr. Men der er jo også nogen der gerne vil betale 100.000 i afgift for en Pårsje.
Jeg har også studeret Shakendas billedserie, mange gange. Og jeg undrer eller beundrer ham meget for at have fået en fin bil ud af det.
Rent konstruktionsmæssigt, tror jeg Chesil er i den bedre ende. Den er meget stiv og stabil med sin kraftige ramme og gode dørhængsler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) RAFE Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@ Jacob

Det vil jeg meget gerne. Jeg har skrevet en mail til dig.

-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro

Reply

You must log in to post.