Hej Brian
Det beløb du har sat af dækker nogenlunde for sådan en omgang, hvis du køber nye stumper. Er du heldig at finde nogle gode brugte stumper, kan det nok gøres lidt billigere.
Jeg har selv været igennem samme omgang, med et rigtig godt resultat til følge. Faktisk kan bilen nu både styre OG bremse, hvilket er meget rart ;-)
Opskriften jeg har brugt er:
- 2" smallet, justerbar forbro fra CB Performance, godt nulret så den virker ordentligt
- Castershims
- Almindelig fjederpakke nederst og hård foroven, begge opkortede
- CB dropspindler til skiver
- Skivebremsesæt med krydsborede skiver og hjemmelavede "ventilerede" ankerplader
- Hovedbremsecylinder beregnet for skivebremser (uden kontraventil) og 17 mm hjulcylindre bag
- 19 mm krængningsstabilisator
- Gasstøddæmpere hele vejen rundt (Cofap - de virker OK, men er ikke spitzenklasse i forhold til f.eks. røde Koni dæmpere)
- Nye opkortede styrestænger
- Pitmanarm fra en nyere type, så det oprindelige styrehus kunne anvendes (ikke nødvendigt på en 70'er, den er beregnet for de store styrekugler)
Tricket med fjederpakkerne af forskellig hårdhed, fik jeg anbefalet af Farmer og det er nok en af grundene til at det hele spiller så godt som det gør. Selvom den er rimeligt sænket, går det fint at køre over stillevejsbump med en pæn hastighed.
Den justerbare forbro blev iøvrigt kun valgt for at have mulighed for at tilpasse højden. Den er næsten justeret helt op, men samtidig modificeret, så der er lidt mere at give af, når det næste syn nærmer sig.
Husk iøvrigt at bærearmene skal være forspændt i forhold til hinanden, dvs. at de øverste arme er justeret ét hak lavere end de nederste - sådan er det også på en standard forbro.
Bagtil er alt stadig standard, men i løbet af vinteren skal forbindelsesstængerne til udligningsfjederen (det der på en 68'er ofte forveksles med en krængningsstabilisator), laves justerbare så udligningsfjederen er aktiv på et langt tidligere tidspunkt og derved kommer til at virke som en egentlig stabilisator.
Det er afgjort besværet og pengene værd. Jeg har aldrig haft en type 1 med pendulaksler, der kører så godt som min gør nu! Held og lykke med dit projekt...
Henrik