Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  NY UNDERVOGN

Tags:
No tags yet.

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej med jer... jeg skal snart ud og have en ny undervogn til min 1300 fra 70 som jeg er ved og gøre fin, og kunne godt tænke mig lidt meninger og ideer om hvad er bedst og om det kan lade sig gøre for mit planlagte beløb... har sat 8-10.000 af og har tænkt på dropped spindler med skiver anden forbro og dæmpere, det er en 4 huls nu så det ville ik gøre noget at jeg kunne bruge mine fælge igen... kan det lade sig gøre eller er der sat for meget af....? på forhånd tak

Mvh Brian

100_1241.jpg
100_1226.jpg
100_1224.jpg
100_1197.jpg
100_1241.jpg
100_1226.jpg
100_1224.jpg
100_1197.jpg
100_1237.jpg
100_1206.jpg
100_1198.jpg
100_1201.jpg

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

dit beløb er ikke for meget for gode dele , det er nok meget passende hvis du finder
noget af det i brugt stand , delene lyder som et forniftigt valg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) kew Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg her forskelligt..

skiver til bag 4x130 eller hvis du vil skifte til det gamle look med 5x205 har jeg et forbremse sæt med dropspindler og skiver fra Empi - nyt -

/kew

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Brian

Det beløb du har sat af dækker nogenlunde for sådan en omgang, hvis du køber nye stumper. Er du heldig at finde nogle gode brugte stumper, kan det nok gøres lidt billigere.

Jeg har selv været igennem samme omgang, med et rigtig godt resultat til følge. Faktisk kan bilen nu både styre OG bremse, hvilket er meget rart ;-)

Opskriften jeg har brugt er:
- 2" smallet, justerbar forbro fra CB Performance, godt nulret så den virker ordentligt
- Castershims
- Almindelig fjederpakke nederst og hård foroven, begge opkortede
- CB dropspindler til skiver
- Skivebremsesæt med krydsborede skiver og hjemmelavede "ventilerede" ankerplader
- Hovedbremsecylinder beregnet for skivebremser (uden kontraventil) og 17 mm hjulcylindre bag
- 19 mm krængningsstabilisator
- Gasstøddæmpere hele vejen rundt (Cofap - de virker OK, men er ikke spitzenklasse i forhold til f.eks. røde Koni dæmpere)
- Nye opkortede styrestænger
- Pitmanarm fra en nyere type, så det oprindelige styrehus kunne anvendes (ikke nødvendigt på en 70'er, den er beregnet for de store styrekugler)

Tricket med fjederpakkerne af forskellig hårdhed, fik jeg anbefalet af Farmer og det er nok en af grundene til at det hele spiller så godt som det gør. Selvom den er rimeligt sænket, går det fint at køre over stillevejsbump med en pæn hastighed.

Den justerbare forbro blev iøvrigt kun valgt for at have mulighed for at tilpasse højden. Den er næsten justeret helt op, men samtidig modificeret, så der er lidt mere at give af, når det næste syn nærmer sig.
Husk iøvrigt at bærearmene skal være forspændt i forhold til hinanden, dvs. at de øverste arme er justeret ét hak lavere end de nederste - sådan er det også på en standard forbro.

Bagtil er alt stadig standard, men i løbet af vinteren skal forbindelsesstængerne til udligningsfjederen (det der på en 68'er ofte forveksles med en krængningsstabilisator), laves justerbare så udligningsfjederen er aktiv på et langt tidligere tidspunkt og derved kommer til at virke som en egentlig stabilisator.

Det er afgjort besværet og pengene værd. Jeg har aldrig haft en type 1 med pendulaksler, der kører så godt som min gør nu! Held og lykke med dit projekt...

Henrik

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tusinde tak for det fine svar, det lyder rigtig fornuftigt.. det ik sådan når man er ny med en bobbel og kun har skuet nyere japanske biler og motorcykler...:) og der er jo tusindevis af sider med dele jo.. og så det rart med lidt hjælp vejledninger...

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det var så lidt, det er rart at kunne dele lidt ud af egne erfaringer! Der er jo ingen grund til at vi alle skal ryge ned i den samme grøft ;-)

Du får lige et før- og efter billede, så du kan se virkningen

dsc00292.jpg
img_4053.jpg

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har lige været inde på CB Performance side og kigge og der er godt nok meget og vælge imellem.. syntes at det så lidt forvirende ud.... men de har godt nok mange ting... er der nogen som handler det herhjemme eller skal man bestille det over nettet..? sorry de mange spørgsmål...
Brian

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jep, ring til Farmer http://www.morepower.dk han kan levere det hele, taler næsten dansk (undskyld T :-)) og du slipper for besværet med valuta, fragt og told/moms. For den smule du giver ekstra, får du til gengæld masser af gode råd med på vejen.

...og for ikke at favorisere nogen, så er de andre sponsorer her på siden vel også leveringsdygtig i de samme stumper, men jeg har købt mine af førstnævnte og kan derfor bedst forholde mig til det.

Ja, der er mange spørgsmål, men du er velkommen til at skrive mig en mail når du går i gang.

PS: Husk også at investere i en ny styretøjsdæmper, det er ikke værd at spare de par håndører, nu du alligevel er igang.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

perfekt... jeg takker for hjælpen... smed lige et par billeder ind af projektet i toppen...

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) jdl Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej brian hansen kan du ikke lige slå på tråden til mig på 28831015 eller skrive et nummer jeg kan få fat i dig på

mvh jdl

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

60619011...

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Hnc... jeg har ny været ovre hos torben nog hente en masse lækkert til øsen. og tænkte om du kunne lokkes til og ordne forbroen for mig med de strammere fjedre i øverste rør...? torben sagde at det var du en haj til....:)
Mvh Brian

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Haj og haj ;-) det lykkedes da til sidst...

Har fået din mail, men har endnu ikke fået svaret. Jeg ringer til dig om et par dage, så må vi lige tage den derfra. Er lidt ophængt for tiden, men du kan jo passende gnistre lidt plade i imens :-))

Henrik

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk

Reply

You must log in to post.