Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
14:34 ses_auto: jacob m
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorproblemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej er der en der kan hjælpe mig med hvor jeg skal starte,
min 1600 motor prutter en del hver gang jeg gasser op og trækker ikke helt som den skal,den køre fint i tomgang og går ikke ud.
Vil gerne selv prøve at lave den men ved ikke helt hvor jeg skal starte,
skulle gerne nå at køre lidt mere i år. Ps der er org luftfilter på nu.

Hilsen Claus Bendix.

bus parts 011.jpg

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg ville starte med at tage fordelerdækslet af og checke at platinafstanden er ok (ca. 0,4mm). Evt. skift til nyt med det samme.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Motorjustering/service, med kontrol af accellerationspumpen og tændingsavancering, som er helt normale problemer på en VW. Så kører den sikkert igen.
Og ja få så et ordentligt luftfilter på med den rigtige højde/længde og forvarmning. (det originale)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Rasser
Jeg justeret platiner først på året men udskiftet ikke da de var fine og næsten nye,
men vil kikke på dem igen som det første.

Hej Frank
Service blev lavet først på året,motorjusterning ka du uddype det ? og hvordan kontroler man accellerationspumpen.Der er originalt luftfilter på.

Hilsen Claus Bendix.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det læste jeg så bagefter.
Du kontrollerer pumpen ved at tage luftfiltret af og kigge ned i karburatoren. Når du så, med slukket motor, giver gas, skal den sprøjte en stråle der varer et par sekunder. Måske er strålerøret faldet af, meget almindeligt. Måske er det helt eller delvist stoppet, så der kun kommer lidt dryp eller den sprøjter i 3-4 strintere. Det skal sige "squich"
HVIS røret mangler. Finder du et brugt fra en anden karburator. Det sidder fast med en konus der lige skal lirkes med en tang. Man sætter det fast ved at give det et bestemt, men kærligt, klap med en hammer og en skruetrækker på kanten af kraven.
Hvis det er tilstoppet, tager man det af og blæser baglæns.
Det kan jo også være selve pumpen, der ikke virker. Med det kontrollerer du ved at give gas når du alligevel har strålerøret oppe. Så skal benzinen vælte op af hullet.

Motorjustering ? Jamen ventiler, kompressionsprøve, tændrør, nye platiner (det er ikke holdbart at justere de gamle) olieskift. Efterfølgende indstilling af tænding og karburator.
Jeg plejer sige: En justering af karburatoren, starter med at man kontrollerer platiner/tændingsindstilling. Det er helt hen i vejret at forsøge at indstille tomgangs-blandingen på en motor hvor det er tændingssystemet der driller.
Har du ikke en klub eller nogen der kan vise dig hvordan man gør ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Frank

Ja der er lidt at gå i gang med, prøver at se om jeg ikke kan få tid i løbet af ugen
men tak for hjælpen.

Hilsen Claus Bendix.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.