Ja det læste jeg så bagefter.
Du kontrollerer pumpen ved at tage luftfiltret af og kigge ned i karburatoren. Når du så, med slukket motor, giver gas, skal den sprøjte en stråle der varer et par sekunder. Måske er strålerøret faldet af, meget almindeligt. Måske er det helt eller delvist stoppet, så der kun kommer lidt dryp eller den sprøjter i 3-4 strintere. Det skal sige "squich"
HVIS røret mangler. Finder du et brugt fra en anden karburator. Det sidder fast med en konus der lige skal lirkes med en tang. Man sætter det fast ved at give det et bestemt, men kærligt, klap med en hammer og en skruetrækker på kanten af kraven.
Hvis det er tilstoppet, tager man det af og blæser baglæns.
Det kan jo også være selve pumpen, der ikke virker. Med det kontrollerer du ved at give gas når du alligevel har strålerøret oppe. Så skal benzinen vælte op af hullet.
Motorjustering ? Jamen ventiler, kompressionsprøve, tændrør, nye platiner (det er ikke holdbart at justere de gamle) olieskift. Efterfølgende indstilling af tænding og karburator.
Jeg plejer sige: En justering af karburatoren, starter med at man kontrollerer platiner/tændingsindstilling. Det er helt hen i vejret at forsøge at indstille tomgangs-blandingen på en motor hvor det er tændingssystemet der driller.
Har du ikke en klub eller nogen der kan vise dig hvordan man gør ?