Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ventil længde.. ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er der forskel på længden på type 1 ventiler og type 4 ventiler..?

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja. Type4 passer med Volvo 142. Men i dag kan du købe masser af forskellige

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er det mere end det kan tilpasses, således at hvis man køber type 1 ventiler til type 4 topstykke (ønsker at gå fra 9mm stammer til 8mm stammer). Jeg kan se at det vil give nogle flere muligheder på CSP`shop.
Kender nogen den eksagte længde forskel på de 2 ventiler..?

-------------------------------------------
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Køb nu bare type 4 ventiler med 8mm stamme! Det andet er noget pangel hvis det overhovedet kan tilpasses.
(jeg har 4 stk. 36mm type 4 udstødningsventiler i rustfri med 8 mm stamme til salg hvis det er.)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Problemet er at jeg gerne vil bruge Manley ventiler, og dem kan jeg ikke finde hos CSP som 33 og 39 mm til type 4..?

-------------------------------------------
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvorfor???

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvorfor Manley .. Fordi beskrivelsen hos CSP siger go for dem .

-------------------------------------------
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og fordi CSP siger god for Manley ventiler betyder det at ingen andre kan lave ventiler til type 4 som er i orden?? ...forstår ikke rigtigt logikken.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er selvfølige rigtig. Har også måtte konstatere her til morgen at der 5mm til forskel på længden, så det er droppet. Har du evntuelt et link til 33mm rustfri ventiler med 8mm stammer...?

-------------------------------------------
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej det har jeg ikke, men så længe du bare kører med små std. ventilstørrelser vil jeg da anbefale bare at bruge std. ventiler. Det skal nok holde til en peppet motor. Skal du til at tune kraftigt skal du jo alligevel have større ventiler og så er det jo ikke noget problem at få dem i SS i større størelser.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis du skal lave en tunet motor, skal du da minimum op i 41/34 (412S) ventilstørrelse. Skal du tune en 2L type4 og hvis du alligevel skal sætte større sæderinge/ventiler i, så minimum 42/36 (914) ventiler.
Mindre vil være "spild af kubik" Så vil du få større fornøjelse af en std. 1700-1800 411-412 motor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg takker for svar. Nu har jeg noget at gå ud fra. Min mening med 2.0eren er at lave en god solid sejtrækker på ca 100hk.

-------------------------------------------

Reply

You must log in to post.