Er der forskel på længden på type 1 ventiler og type 4 ventiler..?
Er der forskel på længden på type 1 ventiler og type 4 ventiler..?
Ja. Type4 passer med Volvo 142. Men i dag kan du købe masser af forskellige
Er det mere end det kan tilpasses, således at hvis man køber type 1 ventiler til type 4 topstykke (ønsker at gå fra 9mm stammer til 8mm stammer). Jeg kan se at det vil give nogle flere muligheder på CSP`shop.
Kender nogen den eksagte længde forskel på de 2 ventiler..?
Køb nu bare type 4 ventiler med 8mm stamme! Det andet er noget pangel hvis det overhovedet kan tilpasses.
(jeg har 4 stk. 36mm type 4 udstødningsventiler i rustfri med 8 mm stamme til salg hvis det er.)
Problemet er at jeg gerne vil bruge Manley ventiler, og dem kan jeg ikke finde hos CSP som 33 og 39 mm til type 4..?
Hvorfor???
Hvorfor Manley .. Fordi beskrivelsen hos CSP siger go for dem .
Og fordi CSP siger god for Manley ventiler betyder det at ingen andre kan lave ventiler til type 4 som er i orden?? ...forstår ikke rigtigt logikken.
Det er selvfølige rigtig. Har også måtte konstatere her til morgen at der 5mm til forskel på længden, så det er droppet. Har du evntuelt et link til 33mm rustfri ventiler med 8mm stammer...?
Nej det har jeg ikke, men så længe du bare kører med små std. ventilstørrelser vil jeg da anbefale bare at bruge std. ventiler. Det skal nok holde til en peppet motor. Skal du til at tune kraftigt skal du jo alligevel have større ventiler og så er det jo ikke noget problem at få dem i SS i større størelser.
Hvis du skal lave en tunet motor, skal du da minimum op i 41/34 (412S) ventilstørrelse. Skal du tune en 2L type4 og hvis du alligevel skal sætte større sæderinge/ventiler i, så minimum 42/36 (914) ventiler.
Mindre vil være "spild af kubik" Så vil du få større fornøjelse af en std. 1700-1800 411-412 motor.
jeg takker for svar. Nu har jeg noget at gå ud fra. Min mening med 2.0eren er at lave en god solid sejtrækker på ca 100hk.
You must log in to post.