Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  buggy bund???

Tags:
No tags yet.

(permalink) huus Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har netop erhvervet mig en Svensk buggy, som sku laves som "lettere" renoverings projekt, men det ser ud til at udvikle sig )o: pga min noget ringe erfaring med de biler her har jeg måske købt katten i sækken? problemet er at bunden er opkortet på en ret alternativ måde, og ikke som beskrevet i nogle af de vejledninger som findes herinde, er der nogen der har haft det samme problem som mig? arbejder på at få nogle billeder smidt på...der kommer også nogle billeder nedefra i morgen..

img_1047.jpg
img_1046.jpg
img_1057.jpg
img_1058.jpg
img_1061.jpg
img_1057.jpg
img_1058.jpg
img_1061.jpg

(permalink) AC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har en ven som og så har købt en svensk buggy ,
som er samlet på samme mode som din han har bare svejset en 10 cm bred
forstærkning hen over den samling ovenpå tunnel .nu kan jeg ikke se
bunden nedenunder men vis den nederste svejsning på tunnelen er forskudt med 10-20cm
i forhold til den øverste ,vil der ikke være de stor problemer med syn ( hvis det ellers er lavet oki )men hvis tunnelen er svejset sammen samme sted vil jeg nok vælge også at forstærke den nedenunder og så er der ingen garanti med hensyn til syn :(

AC

-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk
(permalink) huus Member
Skrev for 15 years siden | | | |

så kom der flere billeder, og som billederne viser er den skåret op lige over tunellen. og der er desværre ingen forstærkning. er der er noget med at den metode kaldes linder metoden? og kan den gå igennem et syn? sevlfølgelig skal den sandblæses/slibes/males inden men vil det blive godkendt? håber virkelig der er nogen der ved lidt om det her?

huus

(permalink) Biffo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Opkortningen på din buggy er en halv "Linder" opkortning...
Der skal svejses lasker over samlingerne både på over- og underside. Laskerne skal være min. 70 mm brede, og godstykkelsen en 2-3 mm.
Svejsningerne skal selvfølgelig laves fagmæssigt korrekt.
Lad så være med at slibe og spartle svejsningerne - ellers kan det ikke ses om de er lavet forsvarligt når du skal til syn...

Dokumentationen for opkortningen ka´ du luske ud af Bent hos K&B - eller jeg kan maile den til dig..
Så er der ingen problemer ved syn... :-)

(permalink) huus Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg vil være meget taknemmelig hvis du ville maile dem til mig!! så må der lasker på!! (o: går ud fra at laskerne kun er svejst på "tunnellen" eller hvordan?

i øvrigt, herligt at få så hurtigt svar (0:

(permalink) huus Member
Skrev for 15 years siden | | | |

forresten.. her er min Mail adresse: martinhuus@yahoo.dk.. takker..

(permalink) AC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De skal være min 70mm brede og 2-3mm som Biffo skrev :)
AC

bund.jpg
bund 2.jpg

-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk

Reply

You must log in to post.