når jeg starter og køre i min bobbel, bremser den kun på tre hjul (sådan følelses det ihvertfald) og den bremser meget hårdt. Hvad kan det være? Efter jeg har bremset 2-3 gange bremser den almindelig igen.
når jeg starter og køre i min bobbel, bremser den kun på tre hjul (sådan følelses det ihvertfald) og den bremser meget hårdt. Hvad kan det være? Efter jeg har bremset 2-3 gange bremser den almindelig igen.
Ja det er jo nok bremserne der trænger til justering eller udskiftning.
forstår bare ikke når den bremser perfekt efter
Hvis en af bremserne er ude af justering eller hænger vil den ofte opføre sig som du beskriver.
...skil nu bremserne ad og tjek hvad der er galt, du kan med garanti nemt se det. Er det ikke tilfældet så vend tilbage med spørgsmål.
1. Jeg vil tro, du har skiver foran. Når den står stille et stykke tid ruster de. Den rust forsvinder efter at du har bremset nogle gange.
2. Ang. skævbremsningen, så tror jeg din ene flydende caliper på skivebremsen hænger lidt. Hurtigt forklaret, så er det noget med at bremseåget glider på et sæt styreskinner og automatisk justerer sig nærmere på skiven efterhånden som du slider belægningen. Hænger det så (sætter sig fast) på kun det ene forhjul, så har du præcis symptomet med skævbremsning på et forhjul. Også det forsvinder, når du har bremset nogle gange - hårdt nok....
Kuren er følgende:
1. Når du starter en tur, så brems blødt, mens du holder bilen i gang i 1. gear. Så sliber du rusten på skiverne væk. Alternativt så stil bilen et tørt sted.
2. Gi' styreskinnerne lidt kobberpasta, så hænger den ene bremse ikke mere og du bremser lige.
det er trommelbremser og jeg køre i den hverdag så tror ik det er rust
jo hvis de ikke er justeret korrekt kan de sagtens ruste
også er vi tilbage ved det første svar
warp skrev:
Ja det er jo nok bremserne der trænger til justering eller udskiftning.
Jeg vil også holde med Warp i at det nok er bremserne der trænger til at blive reparerede.
At vi andre sidder her og gætter er helt spild af tid.
Men det bliver måske et emne på den næste MIB-dynoday, at vi laver bremser bag på en bobbel. Så kan vi få afkræftet nogen af myterne og mystikken omkring det at lave bremser på verdens bedste, men samtidig simpleste tromlebremser.
Igen i dag har jeg haft en type1 til syn i min synshal. Med nye bremser kunne den overhovedet ikke bremse på det ene baghjul og ejeren havde ikke bemærket at bremsepedalen kunne trædes i bund.
Jeg skal ikke hænge nogen ud og jeg kender ikke ejeren. Men det er bekymrende at 9 ud af 10 bobler jeg får til syn, enten ikke kan bremse på et eller flere hjul. Eller hvis de kan, så bliver bremserne siddende fast. Samtidig med at ejeren typisk giver udtryk for at han gerne vil have den synet med en større motor og at han er glad for at den nu kan registreres som veteranbil, så man er fri for at syne den så tit :) Det er rigtigt betrykkende.
Men det bidrager ikke til respekten om vores bilhobby hvor vi jo samtidig alle, eller ihvertfald mange af os. Gerne vil have tilladelse til at køre med tunede motorer.
You must log in to post.