Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp: Motorproblem

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Da jeg for 20 min siden kørte hjem fra Hjørring af, skete der et eller andet underligt med min motor. Den kørte fint de første 20km, men pludselig gik den kun på 3 cylendere. Jeg havde faktisk meget svært ved at holde den igang.

Jeg gassede så helt op - stille og roligt - og så kom virkede den igen som den skulle.

Da jeg så kom hen til et sted hvor jeg skulle dreje til venstre. Der havde jeg så ikke strøm nok på bilen til at blinklyset virkede.
Jeg slukkede så lyset på bilen, og nu kørte den igen som den skulle resten af vejen.

Jeg har ingen advarselslamper der lyser. Tænker her på ladelampen. Og drivremmen er spændt som den skal. Alle tændingskabler og platiner ser fornuftige ud.

Nogen ide om hvad det skyldes?

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har du strøm på dit batteri efter turen. Har du målt om den lader måske batteriet er brændt sammen, Du havde jo også problemer i A-Z

(permalink) brianb Member
Skrev for 14 years siden | | | |

laderelæ....

-------------------------------------------
Tlf.40619397
badekar 67+68
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er strøm på batteriet. 12,01 volt uden motoren tændt. Og det kan ikke være laderelæet. 13,79 volt med motoren startet.

Og ja, Kenneth, jeg undre mig også over at jeg havde problemer deroppe. Specielt fordi jeg da vi holdt på stranden ikke havde problemer længere.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tror dit batteri synger på sidste vers. 12,01volt er nok liiige i underkanten. Det burde vel ligge på 12,6volt uden forbrug. Hvis du gradvist øger dit forbrug, begynder der at komme for lidt strøm til div. og så får du lidt underlige problemer. F.eks den med blinklyset osv. Hvis motoren får for lidt strøm, begynder den også at hakke lidt underligt.

alternativt, så lader dit laderelæ kun intermitterende, og ikke nok til at holde strømmen på batteriet. Prøv at sætte et voltmeter på og kør en tur men lys og hele baduljen på....hvis din spænding falder i ny og næ så er der nok laderelæ eller dynamo/generator der er slidt.

Hængende kul??

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja et dårligt laderelæ og/eller, jeg døjede engang med en type1 der ville sætte ud med stort strømforbrug. Det var en 6 volts, men med lys og viskere tændte satte den ud.
Det var et for højt strømfordelerdæksel, der var monteret på en fordeler med den lille lave rotor. Da den fik det rigtige dæksel, så kørte den.
Måske mangler midterkullet i dækslet ?
Når jeg lige klipser fordelerdækslet på, så mærker jeg altid lige efter at om man kan mærke den lille fjeder bag kullet. Så ved man at der er kontakt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hmm. Nu ved jeg ikke hvad jeg skal sige. Jeg har lige kørt en tur på 3km, og nu virker blinklys igen. Batteriet siger stadigvæk kun 12,01.

Fordelerdækslet ser fornuftigt ud og er ikke slidt særligt meget. Røntved foreslog at jeg skulle måle tændspolen med motoren kørende. Den siger 13,57 volt.

Jeg tror det er en af de rigtig trælse fejl. En periodisk fejl. De er altid svære at fejlsøge efter:(

Hvorfor det virker nu, ved jeg ikke. Jeg har ikke gjort noget anderledes end før.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg vil også gætte på at det kan være dit batteri. Det passer jo med at du mister spændingen når du skal dreje (så bliver rpm på generatoren så lave at det er begrænset hvor meget strøm den kan lave)
Kan du evt prøve at måle hvad spændingen er på batteriet uden motoren kører, men med last på batteriet (f.eks. med lyset tændt) det vil give en bedre indikation af hvordan batteriet har det. Ved den lille last fra lygterne på bilen skulle spændingen helst ikke falde så meget.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det kan godt tyde på batteriet rent faktisk. Når jeg måler det uden belastning, så siger den 12,01. Men lyset tændt, så siger den nu 11,6. Med tænding og lys på, siger den nu 11,4.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hmm... jeg havde nu håbet at den faldt noget mere. 0,4V spændingsfald synes jeg ikke virker voldsomt når du tænder lyset.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tjek dine stelforbindelser, dem alle..

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) birke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der kan jo være flere problemer, tror dit batteri er et af dem:
Min Bentley manual for Audi angiver en simpel batteriladnings spændings test:
1) tænd forlygter 1 minut, for at fjerne overflade/"ekstra" spænding (motor slukket)
2) skru stelledning fra
3)mål med multimeter:
12,6 volt = 100%
12,4 volt = 75%
12,2 volt = 50%
12,0 volt = 25%
11,7 volt = 0%

Dit batteris ladekapacitet er altså stort set ved at være løbet ud.

Er det gammelt eller har stået afladet ?

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.

Reply

You must log in to post.