Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp til TYPE4 konvertering + ledningsdiagram.

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg skulle gerne i vinterens løb have monteret min type 4 cu 2,0
MEN hvis jeg holder et alt. type 1 svinghjul op mod det på type4 motoren ser diameteren meget ens ud, kan det så ikke godt passe at der bare skal et nyt leje/bolt i så den kan monteres på en type 1 gearkasse???
desuden mangler jeg lige nogle oplysninger ang. strøm til motoren, eller om det er som på type 1?

håber på nogle kloge hoveder..

virring

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) t2pickup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

strømen er det samme. svinghjulet max 215mm t4. og et leje monteres i svinghjulet, cu motor er født med 228mm

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, hvis din bil er efter august 70 (styret trykleje) du kan bruge type4 200 og 210mm svinghjul og koblingstrykplade direkte, blot med lejet indbygget, som nævnt.
Ved 215mm skal der sommetider slibes en lille smule i koblingshuset. Ikke ret meget. Jeg tror det kommer lidt an på fabrikatet på koblingen.
228mm kræver mere is i maven og måske endda hår på brystet for at bruge den. Jeg gider ikke rode med det. Der skal drejes og slibes og kloges. Og så er den alligevel noget tung og hård ved synkromecherne.
Du kan som nævnt bruge type4 eller type2 trykplade, men du skal altid bruge et koblingsnav (belægningen) fra type2 - med type4 motor. Ellers passer strålerne ikke på højgearakselen.
Og så skal du indbygge en elektrisk benzinpumpe. Den mekaniske på type4, kan ikke være der for gearkasseophænget på type1.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Undskyld Virring, jeg lige hacker din tråd.

Er der slet ikke nogen der har erfaring med 228mm svinghjul på Type 4 og i Type 1 gearkasse?
Tænker bare at jo større kobling = jo mindre kraft til at træde pedalen ned og bedre evne til at "holde" kræfterne. Det kræver måske også starter uden "styrearm", altså automatic starter.

Frank ved du af erfaring at det kan smadre synchro... eller ?

mvh
Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

"Smadre" er et stærkt ord. Jeg kører ikke sådan at jeg smadrer noget. Så nej. Til gadebrug er det sikkert fint. Jeg kørte selv med det på den 2,6L type4 som Rasmus Kirketerp har i dag.
Ja det kræver en starter der ikke bruger bøsningen i huset.

Set i bakspejlet, med de priser der er på en kraftigere kobling fra Kennedy, gad jeg ikke rode med det igen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) virring Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ingen problemer henrik, jeg ringer nok også til dig en gang når det brænder på på..........så er kvit

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok, Frank, tak for svar, mente heller ikke smadre på den måde, men så hård ved.. ;O)

Og er enig med dig med Kennedy, men det er mere for jeg har en motor "på hånden" som er med 228 mm svinghjul og det er afbal. med krumtappen, så skifter man det jo ikke lige ud..

Omvendt ville jeg også være ked af at skulle fræse min gearkasse mere eller mindre i stykker.

mvh
Henrik

(permalink) virring Member
Skrev for 15 years siden | | | |

forresten henrik, kan du ikke lige ringe til mig en gang ved lejlighed 21926176 du var jo ikke til klubaften sidst.

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg

Reply

You must log in to post.