kan den synes med porsche skiver foran og trumler . . .bag i altså sådan en type 1 fra 59 som min
crenne
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
kan den synes med porsche skiver foran og trumler . . .bag i altså sådan en type 1 fra 59 som min
crenne
Ja, hvis VW-fabrikken eller et anerkendt prøvningsinstitut siger god for det.
Er der ikke en idé i at have et rimeligt forhold mellem for- og bagbremser?
G.
jo så porsche for og bag
det er i danmark ikke lovligt at overdrive med sin sikkerhed , men du kan få den synet i tyskland , også syne den i dk bagefter med den godkendels du fik dernede , men kunne ikke forestille mig du vil ligge så meget arbejde i det på den bil.
men på en go dag tager der veel et par timer at skifte dem , hvis du har delene klar
Der er da ingen Porscher der har skiver for og tromler bag?
nej men porsche mønster
Nej Ib. Det kan ikke godkendes "bare det har været godkendt i Tyskland".
Og Crenne: Spørg om det du mener. Porsche bremser eller mener du Porsche boltmønster ?
Men uanset hvad du mener, så er svaret det samme.
ok - endnu en livlinie der blev skudt seriøst i smadder - man må sgu da heller ikke noget mere ;0(
troede at en TÜV var lige så godt som et stempel fra et prøveinstitut i dk - åbenbart ikke øvøv..
EU min bare røv ;0)
Joo, TÜV er godt nok, men det var ikke du skrev. Jeg sagde blot at fordi noget er godkendt ved syn i et andet EU-land, er det ikke automatisk godkendt i DK.
Den dokumentation der lagde til grund (TÜV-godkendelse f.eks.) ved synet i Tyskland, skal også medbringes ved syn i DK og lægges til grund for en evt. godkendelse.
aha - det var formuleringen den var gal med , så er jeg rolig igen ..
jeg havde opfattelsen at det var TÜV der synede alle biler i tyskland - my bad
Jeg ved ikke om TÜV er de eneste.
Men at en bil er godkendt af en TÜV medarbejder i f.eks. Flensburg har ingen indflydelse på om bilen er lovlig, hverken i Tyskland eller resten af EU.
Det ville svare til at jeg godkendte noget.
Det er kun førerbunkeren, mig bekendt i Essen, der reelt kan godkende noget.
Der får et tysk tuningsfirma så deres produkt godkendt og kan så åbenbart sende den med deres produkt ud til forbrugeren.
dvs at køber man sine porschebremser ved et af de tunningfirmaer der har en TÜV fra essen på deres produkt , så kan det godt synes , og køber man dem ved en hugger i dk og skifter de lejer det kræver i ombygningen kan det ikke synes i alle synshaller i dk ....
det er jo helt logisk - men kan da godt se det er en nem måde for færdselsstyrelsen
at lave reglerne på. og man derved slipper for mange hjemmelavede kreative løsninger
der vil ligge i tvivlsområdet - og det er vel også derfor reglerne er lavet sådan.
det er så logisk nok.
skal lige nævnes at der i tyskland også bliver solgt porschebremser uden den omtalte
TÜV godkendelse , så sørg for at køb dem det rigtige sted og få de rigtige dokumenter med , når du køber dem , regn dog med at du ikke kan købe dem det billigste sted , en TüV koster penge for forhandleren , det er også logisk.
Ja og så gælder den gamle tommelfingerregel om at "hvis man ikke spørger så får man ikke nej" stadig.
Men den talemåde kan jeg fornemme at mange af de unge herinde ikke kender :)
men det endelige svar må vel være at: ja du kan sagtens få synet din bil med porsche boltmønster....eller hvilket som helst andet boltmønster. Det er mere dæk og fælgvalg der kan blive problematisk, men så skal du nok møde en halvsur gammel synsmand. Hvis du kan køre og dreje uden af du skraber på nogen steder, så skulle du vist være i den problemfri zone
I tyskland har de en TÛV-gutacht på hver enkelt tuningsdel. Når politiet stopper dig i din Manta vil de typisk kræve at se disse. Når du er til inspektion vil de kræve det samme. I Danmark skal du jo i princippet i synshallen hvis du har ændret noget særligt i forhold til originalt.
Jeg gad ikke bruge en weekend på ryggen for at skifte bremser på en bil der allerede kunne bremse. Ændret boltmønster har aldrig givet mig problemer. Som Frank siger: Hvis man ikke...
You must log in to post.