Hvor køber jeg et sådan cylsæt udover hos CSP.
Hvor køber jeg et sådan cylsæt udover hos CSP.
Feks. her.
T
Ok, det er fordi jeg tror jeg har kvejet mig ved at bestille 1978 cyl og stempler hos CSP, de har 22mm krydspinde og jeg mener mine er 24mm, og jeg kunne se at der var 24mm i 2056 stemplerne.
Ja, og nej.
Det jo så netop "kun" 1971 ccm. Du skal have lavet nye bøsninger til krydspinden, så passer det sammen igen. Jeg ville nok anbefale dig at købe et sæt renoverede i samme ombæring. Plejlstængerne er en af 2,0erens "svagere" steder. De koster kr. 1325 ombyt hos mig.
T
Det vil sige at jeg skal egentlig bestille det sæt hvor der er plejlstænger med, det sæt som "hedder 94x71 med ændret plejlstænger"..?
Hvad skulle et 2056 cyl sæt koste hos dig..?
http://vwnettet.dk/topic/128839
priserne på "cylinderkit" er vist smuttet i svinget...
Og hvad består det svage i ved 2,0 plejlstænger..?
Ja det må du nok spørge om. Det svageste sted på sådan en, må være bolten. For plejlstangen er meget kraftig. Den største "svaghed" er vel at den er for tung. Ligesom stemplerne er meget tunge.
Jeg har "tabt" 530g pr. stempel/plejlstang i min 2054cc, som lige er kommet ud at køre. Ved at bruge Keith Black stempler og AA-plejlstænger.
Så nu er det svageste led i min motor nok mine Keith Black stempler og AA-plejlstænger :)
Men du skal ikke købe et sæt. Du skal købe stemplerne og så få et sæt gamle 94 mm. boret op. Men husk lige at måle cylindrene efter når du modtager dem, eller få det gjort hos Ahnendorp i Tyskland. Men det gør Farmer vist som noget ombytning. Han har også stemplerne.
Jeg har lavet en special jig til at spænde cylinderen op i til udboring. Det som det drejer sig om er at have et værktøj der spænder på anglæsfladerne til henholdsvis blok samt top så man ikke spænder cylindren trekantet i kloen. Derefter skal cylindrene selvfølgelig hones.
Mvh Spring
Ja og så tror jeg man skal lade cyl. køle før den endelige honing, altså man skal ikke have for travlt.
Laver du den slags arbejde "ud af huset" Altså boring og honing, Spring ?
Mht. det svage led. Nej så svage er de heller ikke, men når de har gået en pæn flok km. er det som oftest en plejlstang/(s)leje der overgir sig. Derfor skriver jeg som jeg gør.
Mht. AA cylinderne. - Så ringe er de altså ikke (!). Men, hvis man vil have det allerbedste, bør man tage et sæt renoverbare 94 mm. cylindere og bore op til 96. Det gør jeg ved krakilske kunder som Frank ;-) og til de Type 4 motorer som har høj ydelse og omdr. feks, 170 hk 2270 eller 140 hk 2056, hvis kunden ønsker det. Et 96 mm AA cylindersæt til 71 mm slag med KB stmpler og 24 mm krydspind koster Kr. 4000. Et 96 mm sæt med opborede cylindere koster kr. 5500, fordi det er ret omkostningstungt at få boret cylinderne op. Erfaringerne har jo vist at det er de færreste cylinderservicer der rent faktisk kan hone dem så de er runde bagefter. Opfræsningen som Spring nævner er forholdsvis nem at lave, det er det sidste der åbenbart er problemet.
Men Mr. Green behøver jo altså kun en ændring af sine plejlstænger for at hans kan fungere sammen.
T
"så man ikke spænder cylindren trekantet i kloen.."
De klør ville jeg så også godt se ;) Et opspændingsværktøj/jig er en selvfølge..
C.
P.S.: Biledet "hugget" fra Bang's motortråd....
Det er magen til det fra bangs motortråd Griebel. Bare rundt i bunden så man kan spænde "værktøjet" op i en drejebænk.
Jeg kan ikke se hva problemet sku være i at få dem honet runde Torben!! Går ud fra du mener de kan blive ovale eller? For som fagmand på området er det ikke nemt at hone et hul firkantet ;-)
Frank: Ja, jeg kan bore dem men kan ikke hone dem..
Mvh Spring
Manuel drejebænk ?
Jep
You must log in to post.