Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Røg ved start!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) kristian-k Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Når jeg starter min 1302 kommer rigtig meget udstødningsrøg,tændrør,platiner,roter osv er skiftet og indstillet!! chocker skulle også være ok, dog har den lidt svært ved at holde omdrejninger lige efter start!! Hvad kan dette skyldes? Den kører en smule ujævnt i tomgang, men rigtig godt ellers!

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

grå / blå / sort - røg ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Røg er jo noget svært noget at beskrive og hvad er meget røg ? Den hvide røg er jo blot vanddampe f.eks.
"Chokeren skulle virke" ? Hvad betyder det ?
Bilerne er så gamle at chokerne sjældent virker som de skal. Og det er ikke fordi det er en automatchoker. Problemet er det samme på en manuel choker.
En choker med et chokerspjæld skal lukke tæt til, ellers virker den ikke.
MEN når så man begynder at dreje med starteren skal spjældet åbne/lukke nærmest i takt med motorens omdr. på starteren. Ellers drukner motoren blot i benzin. Den skal have luft også.
Når så motoren springer i gang skal den stå i hurtig tomgang, med chokerspjældet åbnet 5-8mm.
Den funktion ligger i den lille trekantede dåse der vender bagud på karburatoren. Inde i den sidder der en menbran der som oftest er utæt. Den er med i et komplet pakningssæt og når man har monteret det kører det igen. Jeg har lavet et par stykker inden for det sidste hlave år. Bilerne kører som nye bagefter. Ja-ja rolig nu !
En anden fejl jeg ser folk gør er fordi vi har glemt hvordan man starter en bil med automatchoker. Vi er blevet så vante til indsprøjtning at vi slet ikke tænker over det. Jeg havde lagt mærke til at min kone heller ikke starter hendes gamle Polo rigtigt, men hun kom jo afsted hver morgen.
Men så den første morgen, sidste vinter, da der var 10 graders frost, så kom hun styrtende ind: "min bil vil ikke starte!" "Nej" sagde jeg, "for du har ikke aktiveret chokeren"
Hun sidder bare og småvipper med speederfoden når hun starter, men man er nødt til at træde speederen i bund, én gang, slippe og så dreje nøglen. Hallo! Så starter den minsandten og kører !??. Gamle lort !
Dels får den jo et helt sprøjt af accellerationspumpen og dels får den lukke chokerspjældet helt, så chokeren virker.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er grå røg og meget af det! Jeg troede egentlig at det er "trappen" der holder omdrejniger oppe-men ikke så! Jeg kan hører frank ,at det er en kaburator renovering jeg skal igang med-skift af pakninger,membraner,osv-ikke sandt?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jow. Det er trappen der holder omdr. oppe, ved at åbne gaspjældet lidt, men chokerspjældet skal også åbnes for motoren kan ikke køre på benzin alene. Den skal have noget luft også.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.