rustbekyttelse handler egentlig ikke så meget om hvad der virker og hvad der ikke gør...
det handler om hvor ofte man kan gi det og
hvor man kan komme ind med det , og her er vw sgu ikke ret egnet - der er alt
for mange steder der vil stå som blottet jern næsten uanset hvad man giver det og
hvor grundig man er , og der er flere af disse steder på en bus end der er på en bobbel..
også er der det med varme og kulde giver kondens , umuligt at undgå med mindre
man er glad for at klapre tænder og skrabe is..
også er der det med udgangspunktet , kunne man få sig en spritny bobbel i dag , ville det nok kunne gå , men fordi de har kørt i 40 år eller mere , vil der altid
være noget rust der allerede er igang der ikke kan stoppes , især på biler der
er renoverede i større omfang.
også er der det med hvad vi er vant med i dag , er det dem man sammenligner med
mht til driftsikkerhed og holdbarhed - så glem ALT om vinterkørsel...
er du vant til en cykkel og et halterklæde , så er en 40 år gammel bil nok rar nok ;0)
hvis man nu bare vil køre i bobbel om vinteren . så køb en lav km totalt rustfri
bobbel af nyerer dato fra nordsverige , skil den ad , få den blæst og metaliseret
over alt , gi den et tykt lag maling , og frås totalt uhæmmet med undervognssnaks
hvert år - og sæt en vandkølet subaru motor i - og tilslut dit varmeapperet
til denne , og vask den tit og ofte i saltfrit vand...
så er der god chance for at den holder lidt længerer , men er det det værdt ?
en 1303 med tandstangstyring , subaruboxer , moderne sæder med varme i , der er
hysterisk rustbeskyttet , så er man ved at være der....