Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Luftkølede vw´ere og helårskørsel

Tags:
No tags yet.

(permalink) RAFE Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg ved godt, at dette spm har været oppe at vende før. Og at svaret formentlig er noget i retning af, at helårskørsel med en gammel vw er muligt, men kræver meget mere vedligeholdelsesarbejde + penge.

Men jeg tænker særligt på pladedele. Kan det lade sig gøre, at give pladedelene i undervognen en særlig behandling, så man gør det meget svært for rusten at opstå? Jeg tænker her på fx metallisering eller andre former for særlig behandling af undervognen.

Og er der forskel på fx graden af rustangreb på type 1, type 2 og speedstere?

Hvis I har gode ideer eller erfaringer på dette område, så hører jeg dem meget gerne.

-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er ikke så meget bunden der går til, hvis den metaliseres så holder den. Det der er problemet er de hulrum og pladeoverlap der er, særlig hvis der er reppet på den før så er det svært at behandle det så det ikke ruster. En vinter i bilen slider lige så meget som fem somre.....mindst!

Om der er forskel på rust angreb på Type 2 og 2 tror jeg ikke, men en speedster er jo af fiber.

Min erfaring med en boble om vinteren er at det går hurtigt ned af bakke for den, og det er svært at følge med, både rust og rep. Har selv kørt seks år i en 1300 som hverdagsbil.

Men det er rigtig sjovt når det er glat ;-)

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

rustbekyttelse handler egentlig ikke så meget om hvad der virker og hvad der ikke gør...

det handler om hvor ofte man kan gi det og

hvor man kan komme ind med det , og her er vw sgu ikke ret egnet - der er alt
for mange steder der vil stå som blottet jern næsten uanset hvad man giver det og
hvor grundig man er , og der er flere af disse steder på en bus end der er på en bobbel..

også er der det med varme og kulde giver kondens , umuligt at undgå med mindre
man er glad for at klapre tænder og skrabe is..

også er der det med udgangspunktet , kunne man få sig en spritny bobbel i dag , ville det nok kunne gå , men fordi de har kørt i 40 år eller mere , vil der altid
være noget rust der allerede er igang der ikke kan stoppes , især på biler der
er renoverede i større omfang.

også er der det med hvad vi er vant med i dag , er det dem man sammenligner med
mht til driftsikkerhed og holdbarhed - så glem ALT om vinterkørsel...

er du vant til en cykkel og et halterklæde , så er en 40 år gammel bil nok rar nok ;0)

hvis man nu bare vil køre i bobbel om vinteren . så køb en lav km totalt rustfri
bobbel af nyerer dato fra nordsverige , skil den ad , få den blæst og metaliseret
over alt , gi den et tykt lag maling , og frås totalt uhæmmet med undervognssnaks
hvert år - og sæt en vandkølet subaru motor i - og tilslut dit varmeapperet
til denne , og vask den tit og ofte i saltfrit vand...

så er der god chance for at den holder lidt længerer , men er det det værdt ?

en 1303 med tandstangstyring , subaruboxer , moderne sæder med varme i , der er
hysterisk rustbeskyttet , så er man ved at være der....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.