Jeg skal have lavet "en" varme forsyning i min split bus.
Søger erfaringer/svar på hvordan det gøres med bedste effekt mm.
På forhånd tak
Lars Heiselberg
Jeg skal have lavet "en" varme forsyning i min split bus.
Søger erfaringer/svar på hvordan det gøres med bedste effekt mm.
På forhånd tak
Lars Heiselberg
bedst effekt er det orginale system , med orginale dele , dvs ikke noget repro dele.
men kun vw tyske orginalteile.
det nemmeste er at købe en nyt moderne benzinfyr med styring på
det billigste er en gasovn omme bagi ;0)
skal der seriøst knald på så alle tre på en gang...
men Lars mener du seriøst at den skal bruges her til vinter ???
jeg troede du var glad for den
Ib; den skal stå inde alle de dage den kan om vinteren. Bestemt.
Men der kan komme enkelte dage hvor den må ud.
Og jo jeg er rigtig rigtig glad for den.
derfor skal en Vw transporter forestå vinterslidet.
Tak for dit svar
Benzin fyrene, kender du fab. du kan anbefale?
i dit tilfælde er det ikke kulden , men det salt der bliver anvendt i forbindelse
med kulden der vil slå din bil ihjel , om det rammer en gang eller ti gange gør ikke den store forskel , det skal nok finde vej , og især på din bil som er lavet i brazil , deres stål er i en væsentligt dårligerer og tynderer kvalitet end de tyske
og er tæt på allergisk over for salt , så mit råd til dig hold den så langt væk fra vinterveje som du overhovedet kan , ellers holder den desværre ikke ret længe..
af samme grund har vi andre veteranforsikring på vores biler som kun gælder fra 15 april og til og med 15 november , også står bilen saltfri resten af tiden.
det er virklig noget der kan ses og mærkes på levetiden , og i sær på gamle vw busser.
Du har jo ret.. i hvad du siger..
Bussen er tysk produceret, bliver undervognsbehandler, på helårs. forsikring.
Bussen har en mission.. som kan kræve den bliver luftet.
Og for chaufføren.
Jeg har set meget tidl. arbejdende som Falckredder; som kunne minde en om at livet skal leves hele tiden og mest muligt.
For hvad er imorgen... eller om..
Blot en tanketvister.. som kan hjælpe i dilemma hvis det opstår!
Ellers følger jeg også vinteropbevarings tankegangen med ældre biler.
Tak for dine velmente råd
Lars
http://www.youtube.com/watch?v=Mps5Qb_aSog Bussen som en del af video til Cop15 klimatopmødet i Kbh.
Var det din bus jeg overhalede på motovejen mellem Frederikshavn og Aalborg, en søndag midt i juli? Din ligner i hvert fald utrolig meget.
Jeg kørte selv i min beige type1.
Nej; der var vi ikke..
Så er der en "makker" til din bus et sted i jylland ;-)
Hvad årgang er din bus?? jeg har måske løsningen.
Eberspächer Airtronic D4 12 volt, nyt moderne og effektiv, men det kunne være løsningen, men det er dyrt, http://padborg-elektro.dk/
Bussen er indreg. i 1967.
propex gasfyr gooogle det og se man bruger dem i campingvogn.
Det putter jeg i min elbus, da jeg jo ikke har benzin i den til en alm. fyr
You must log in to post.