Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motorbyg

Tags:
No tags yet.

(permalink) crenne Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg vil bygge min 1300 motor om til en 1600 med dobbelt karb , men skal jeg skille den helt ad og skifte lejer osv for den er i orden eller hva , skal krumtab slibes eller hva

på forhånd tak

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Uha Crenne, det er jo 1000 kr spørgsmålet, det er ikke nemt at fortælle hvordan din motor har det, du BEHØVER ikke åbne den op, men er det en god ide!?!
Det er ikke en voldsom "tuning" du vil lave, så hvis den gik fint uden mislyde før, ja så gør den det jo også efter at du har sat disse dele på, som udgangspunkt behøver man jo ikke hovedrenovere motoren for at sætte 1600 ccm cylindre på!
Hvis du vil skifte lejer og slibe krumtap og lign. er det typisk fordi at motoren enten er slidt, eller skal op og yde en hel masse!
Men når det er sagt, ja så er det altid god lærdom at skille en motor ad og få forståelsen af det indre.

Der er andre herinde der er mere kompetente til at svare, men det var mine 2 cents.

Niels

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) crenne Member
Skrev for 15 years siden | | | |

takker niels ,

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland

Reply

You must log in to post.