Ja altså, hvis 46 hk er tilstrækkeligt til at dække dit behov, er det da bare med at få fingeren ud og købe den svenske motor der. Det er jo hamrende billigt!!!
Disse motorer "vil gerne ha" en relativ høj gearing. så en 1500 gearkasse bør osse stå på ønskesedlen i nær fremtid. Eller måske endda en med 3,88 kron spidshjul og 0,89 4. gear. (Arh, det var nok at strække den med en std 1600 sgl. port)
- Jeg har sat min old school 1600 i en bil lige nu, for at få den kørt ind og effektmålt. Selvom den har bearbejdede toppe, lidt mere knast, kompression og Kadron karbs, løber den ud ved ca. 4600 omdr. i 4. gear. Det er = 146 km/t med en 1500 gearkasse og min dækmontering. Med feks. den 3,88 R/P gearkasse er jeg sikker på, at den ville trække over 150 inden den løb ud. Men den cruiser med 130 uden problemer.
Jeg vil dog sige, at motoren er meget harmonisk med 1500 gearkassen, og jeg ville KUN vælge den høje gearing, hvis jeg kørte rigtig meget motorvejskørsel. For omvendt er det jo rart at der sker lidt, hvis man gir gas ved 60 i fjerde.
T