Pladsmangel siger jeg bare
Jeg fik presset bilerne godt sammen , men der er stadigvæk biler der må stå ude...
næste projekt er let oprydning , og for anden gang motorprojekt på en type 1
Pladsmangel siger jeg bare
Jeg fik presset bilerne godt sammen , men der er stadigvæk biler der må stå ude...
næste projekt er let oprydning , og for anden gang motorprojekt på en type 1
Rust arbejde på en boxer , dog ikke en VW men en Alfa. Skal ha den færdig så jeg kan få det næste projekt igang som gerne skulle blive en bus/camper . Men da dette er et VW forum er der jo nok ingen som vil høre om et Alfa projekt... :D
min bus er færdig hos Pladegården - og hjemme i garagen - så skal der nulres i vinter - uha det er godt, rustfri splitbus yes yes yes.... og kanont arbejde og en stor tak til Allan.
Ib, han har da glemt et stort hul i taget? :-)
Der skal vist et glasfiber hævetag på.... har jeg hørt.
nå ja, my bad!
AC og jeg har fuld gang i at indrette nyt 200 m2 værksted hos mig med lift og glasfiber/malekabine med nedstøbte udsugnings kanaler og så en vaske/pusle plads til bilerne. Gulvet i værkstedet er lige blevet støbt og glittet så nu er der "bare" ca 300 m2 loft som skal isoleres og beklædes og væggene skal lige ha en gang maling. opbygning af glasfiber/malekabine og så er der hvis dømt indflytter fest (:
jaja det er godt med jer - ragtop raaaaaaag t o p - capiche ? og iøvrigt en orginal !
Er igang med at lave om på min buggy :) Glasfiber-arbejde, nye lygter, sæder, ledningsnet osv... Og lidt motor, når jeg lige trænger til en glasfiber pause !
Hvor mange glas bivoks skal der til på bussen? Det er jo snart retro med patina :-)
Type1-
Når du nu er igang med fiberarbejde på karossen, så gør dig selv den tjeneste, at forlænge bagenden, ud over motoren, 4-5 cm., så motoren rent faktisk kan være der. Meget nemmere for dig selv i længden (!)
T
Har sat min 56er i garage sammen med de andre, imens jeg overvejer om den skal ha en ny kabine og en ny omgang maling overall
mit vinter projekt er:
ny motor type 4 1800
opstramning af bagenden med bla. røde koni, tourgebars osv.
Bornholmer
Det er satme en Feee'ee bus sm vi siger her på fyn...
Sådan en vil jeg også have en dag når banken ikke skal have flere penge :-)
Rust arbejde på en sud vil alle vel gerne høre om. Det gør jo vores småproblemer så meget mere overskuelige :)
Ja , det har du sq ret i , men jeg har et svagt hjerte for den. Det er nr 3 jeg laver helt i stand , så kender efterhånden modellen ret godt :D
Vil gerne ha fat i en camper T2 , og dem er der jo nok af på GogG :)
Uuuha, sårn en Sud der kan ALTSÅ køre om hjørner, hvis den blir sat godt op. Jeg går helt i selvsving :-) I mine unge dage satte jeg en hel del Mantaér o. lign til vægs med min Sud.
T
Yeps , en super skæg vogn , men den er lavet af dårligt russerjern og skum. Dog blev de klogere med årene :-) HELDIGVIS Den jeg arbejder på nu er fra 83 serie 3 , 1.5 QO 3 stks i DK , så den passer jeg på.
Min kammi havde en i firserne. En firedørs med en Sprint veloce 1,5 motor. Det var dengang det var toppen at have en Escort 1600 sport eller Manta, De havde aldrig en chance. Fornyligt har jeg selv haft en 155 2,0 Twinspark. Kørte ligesådan men havde på mystisk vis arvet de samme problemer. Det skal lige siges at en sud i firserne der kørte sådan skal ses i lyset af at mange af konkurenterne stadig havde bladfjedre og stødstænger. Det var en ulige kamp.
Narh, det er vel ikke værre end det, at idag sætter vi moderne biler på plads med vores gamle stødstangsmotorer. Og en Boble med IRS bagtøj eller en 03ér der er sat godt op følger de fleste moderne sportsvogne på en kroget vej osse idag.
- Jan, jeg er lidt rusten (!) på bogstaverne. Hvad står "O" for i QO ? Syns ikke jeg kender den model.
Den grønne Tiér der er dælme fin.
T
Hej Ib.
Fame godt at se det der er sket med bussen. Den har fortjent hver en time.
Hilsen Peter
sikke dog en pæn bund:)...glæder mig til at se det færdige resultat.....
det er hva der pt står i min garage, 72'er crossover det skal have den store tur