Har fået sat horn i min t1 fra 58 men kan ikke finde ud af hvordan stel skal monteres på ratstammen så hornet kun virker ved tryk på hornknap på rattet.. Nogen der kan hjælpe evt. med billeder, diagram?
Har fået sat horn i min t1 fra 58 men kan ikke finde ud af hvordan stel skal monteres på ratstammen så hornet kun virker ved tryk på hornknap på rattet.. Nogen der kan hjælpe evt. med billeder, diagram?
stel er ved hardy skiven, så vidt jeg husker..
Den henter stel nede over hardyskiven, op med en ledning gennem ratstammen og til hornkontakten, som overfører den til ratstammerøret, hvor nogen af de gamle biler havde en kabelsko yderst på den stump af røret der stikker ud under tanken.
De nyere fører den ud sammen med ledningsbundtet fra afviserkontakten og så går den ud til hornet sammen med "plussen".
Det er lidt forskelligt efter årgangen. Nogen har en ledende kobberkugleleje i ratstammerøret og efter 1971 en mere normal slæbering som på nyere biler.
Jeg har godt hørt det med hardy skiven, men ved ikke hvor den sidder (eller skulle have siddet... Der er et hul midt på ratstammen hvor der sidder en clips i, men er det ikke til ratlås???
på en 58'er sættes + (over tændingen) direkte på horn, stelledningen fra hornet sættes på ratstammerøret ved kulholderen (clipsen) i kabinen derfra op i kontakten og retur i ratstammen
Hammer - Det var oz det jeg regnede med, men lige så snart jeg sætter stel til ratstammen (der hvor kulholderen skulle have kontakt med ratstammen) dytter den, dvs den går udenom hornkontakten på rattet. Kan ledningen ned gennem ratstammen ligge til stel et sted nede i ratstammen og kan man i så fald skifte den?
Det er muligt at tage røret af efter du har afmonteret rat og afviser. på selve ratstammen sidder en kobberring der er isoleret med noget pap hvori en ledning er loddet på til kontakten, måske er fejlen der?
ok takker, det prøver jeg lige at kigge efter :)
You must log in to post.