Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  kompressionsforhold

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er flere gange blevet gjort opmærksom på at mit kompressionsforhold er for lille - men hvad er det optimale forhold på min motor ?

1914 ccm , topppe 40/35,5 med dpl fjedre ,Knast Eagle W110, krumtap med modvægte og 2 * 40drla dellorto.

Jeg har pillet toppende af og er klar til at fræse i dem - men mangler lige et godt bud på kompressionsforholdet

dscn1692.jpg

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad er dit kompressionsforhold nu ?
Har du udvidet kamrene ud til de 94mm, for at udnytte dine større ventiler og målt hvor store kamrene er ?
9,3-9,5:1 Også lidt efter om du vil tænke på altid at skulle tanke V-power.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har ikke udvidet ud til 94 mm, kammerne er pt på 60 ccm, jeg havde regnet med at de skal reduceres med til ca 50 ccm, derved får jeg en cr på 9,5, men jeg skal lige være helt sikker på min deck hight, da det igår så ud som om den var forskellig på de fra cylinder til cylinder - den så ud til at svinge mellem 0.9 og 1.3 - så jeg tjekker den lige igen

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Pas på med for meget kompression hvis det er en tung bil. Er det en type 2 ville jeg personligt ikke gå højere end 9:1 og i en type 1 måske 9,3:1
Ang. vendehøjde så er der noget galt hvis højden ikke er ens, det SKAL være i orden.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis du vil have noget gavn af de store ventiler skal du udvide kamrene i siderne, ud til de 94mm.
Men hvorfor er dine kamre 60cc ? Plejer std. ikke at være 50cc ?
Hvis det er std. topper, uden ekstra materiale lige over cylindrene, skal du ikke bore mere end 1-1,5mm af. Så revner de midt mellem 3. og 4. ribbe.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er toppe fra firmaet mofoco - de hedder 042 - det er en to de selv fremstiller - se link

http://www.mofoco.com/item/MOFOCO_042_BIG_VALVE_CYLINDER_HEAD_CCH042/235/c52

de skal bruges på en speedster , så vægten er minimal

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og de skriver jo netop: MORE MATERIAL ABOVE COMBUSTION CHAMBER

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad mener du med ´skal du ikke bare med end 1-1,5mm af´.
Jeg vil helst undgå at skulle bearbejde selve forbrandingskammeret. hvis jeg kunne nøjes med at fræse 1-1,5 mm af anlægsfladen i toppende vil jeg være tilfreds med det.

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja staveplade: Der skulle stå "skal du ikke bore mere end 1-1,5mm af"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.