Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Benzinfyr / kabinevarmer i splitbus

Tags:
No tags yet.

(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej,

da der er en lille på vej har jeg lovet fruen at organisere lidt varme i bussen :-)

Derfor er planen at der skal monteres et benzinfyr.

Planen er at fyret skal "køre" via de almindelige varmekanaler.

Bussen er 12 volt.

Er der et fyr der er mere oplagt end et andet og er det muligt at koble fyret på de alm. varmekanaler ?

Søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Alt er vel muligt med lidt snilde?

Går du mest efter effektiviteten eller originaliteten? Dermed ikke sagt du ikke kan få noget fra begge :)

Er kareten 12 eller 6V?

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bussen er 12 volt

funktionaliteten er den vigtigste men jeg vil da helst bruge en tidstypisk vw - tror det er en eberspächer BN4 den hedder.

Jeg er bare i tvivl om hvordan den tilsluttes og hvor varmen føres ind. Jeg vil gerne have fyret koblet til de eksisterende varmekanaler stedet for at lave hul ind til kabinen fra motorrummet som det jo gøres på en bay..

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jepjep BN4'eren er til bussen.

Grunden til jeg spurgte var at der måske var en idé i at kigge på et nyere fyr. De produceres jo stadigvæk (altså ik BN4'eren)

Tag en søger på http://www.thesamba.com der er helt sikkert nogle veldokumenterede ombygninger :)

Det er jo "bare" varm luft så hvis ik du kan finde en orignal løsning du kan li er der ik noget i vejen for at du laver det på din egen måde..

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Først, Tillykke ;-)

Jeg har også tænkt på at montere fyr i min bus. Jeg synes det ville være oplagt at montere det i venstre side i motorrummet (modsat batteriet), og så derfra køre en slange hen og på der hvor den org. varmekasse var tilsluttet på bussen. Der hvor den anden varmekasse så skulle monteres "blokker" du blot hullet til. Så skulle du gerne have fint med varme.
Jeg tror også sagtens du kan nøjes med et mindre fyr (type1), du kommer jo sikkert ikke ud at køre vinterkørsel alligevel, og så længe det bare er lidt forårsvejr og et par kolde sommeraftener der skal lunes lidt op, så går det nok.
Det fede ved et fyr fremfor varmekasser, er at du også kan ha varme på kabinen mens i sidder og hygger en aften på kalø, uden at ha motoren til at stå og brumme ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 15 years siden | | | |

I skal være opmærksom på om fyrret kan "komme af med varmen" i dette setup.
Jeg har set et fyr i en type 1 monteret der hvor varmekasserne normalt leder varmen ind i bilen - og det slog ud på thermosikringen pga for lavt flow.

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com

Reply

You must log in to post.