Hvilke erfaringer har har i med sænkning.
Jeg vil gerne vide hvilken frihøjde der er praktisk foran?
Der er jo ingen grund til at prøve sig frem og smadre det hele!
vi snakker bærekugleforbro med stabilisator monteret.
TeddyC
MTBmarselis
Hvilke erfaringer har har i med sænkning.
Jeg vil gerne vide hvilken frihøjde der er praktisk foran?
Der er jo ingen grund til at prøve sig frem og smadre det hele!
vi snakker bærekugleforbro med stabilisator monteret.
TeddyC
Efter min mening er den praktiske frihøjde 1mm over underlaget til enhver tid, det kræver bare en meget justerbar undervogn og noget automatik, der justerer bilen så den hele tiden holder højden..
Seriøst, så er der mange meninger og holdninger til dit spørgsmål, det som den ene kan leve med, er totalt ukørbart i andres øjne, så prøv dig frem, det er mit bedste råd!
For mig er praktisk = at kunne køre over bump og ind i indkørsler uden at ramme på, forsigtig kørsel er ok. men automatik osv. er overkill.
Der må da være et bud på et minimum!?!
Med laveste frihøjde på 17 cm er du home-free. Den kan klare en hullet jordvej, men ligner til gengæld en morfar-slæde.
Der kan nok bydes lidt lavere :-)
Mvh
AndersHH
Jeg synes seriøst det er noget fesent at skulle dække sig ind på forhånd på alle mulige måder.
Sænk dog bare pisset og kør lidt rundt.. hvis du skraber på ofte og ikke synes om det, så hæver du den bare en smule. Dare to scrape!!!
Eller kør originalt, så kører bilen bedst og du er helt safe!!
Dække sig ind på forhånd på alle mulige måder??????
Jeg har spurgt efter et bud på en fornuftig højde, så jeg slipper for at lave fejl som andre har begået tidliger, da jeg ikke regner min bil for at være noget pis.
Dit forslag er lige så brugbart som svaret: "Den skal spændes til den knækker, og så en halv omgang tilbage"
Min tid og penge er ikke til at skulle reparere og justere ting flere gange hvis det kan undgås.
Er selfølgelig klar over risikoen for at skrabe på, men efter at have sænket den så det ser bedst ud, syntes jeg den er meget tæt på jorden.
TeddyC
Der er jo desværre ikke standart højder på vejbump og opkørsler ,så der er kun at prøve sig frem i det område man kører mest i . bor du langt ude på landet uden vejbump kan du slamme den max , bor du nde i byen må du prøve dig frem i det kvarter du bor i ellers monter en pneumatisk undervogn . så er den ged barberet.
Jeg kører medium sænket og må ta de knups der kommer . mit største problem er det ekstra bundkar der er på ,og det er en farlig klump at have hængene lavest den er ca 6 cm over kørerbanen
Mit bedste bud: Dropspindler + justerbar forbro - så er det en smal sag at prøve sig frem, særlig hvis du lige modificerer forbroen lidt så den kan komme et enkelt hak højere op. Dertil lægger du "Farmer tricket" med kraftig fjederpakke foroven og std. forneden og et par gode dæmpere, så får du en sænket bil der næsten opfører sig som en med standard undervogn. Lækkert, men stadig komfortabel!
Henrik
Jeg har ikke sænket min luftkølede endnu.. Men når den tid kommer, vil jeg prøve mig frem.. Og det bliver så "oppefra og ned", hvis man kan sige det sådan..
Det er en jagtvogn jeg har.. Så først vil jeg sænke 6cm.. Hvis det ikke er nok.. Så 6 cm mere.. Hvis det så er for meget, må jeg hæve den 6cm igen, og sætte en justerbar forbro på.. Og så kan det justeres rimligt nøjagtigt...
Men find din højde ved at prøve dig frem. Der er desværre ingen rettesnor tror jeg. Det kommer jo også an på om du fylder bilen med 8 mand hver gang du kører, eller det kun sker én gang om året at der sidder nogen ved siden af dig. Og så er der jo også din dæk/fælg-højde og bredde man også lige skal tage hensyn til. Alle kører jo ikke med samme bredde/højde/indpresning. Så det er lidt individuelt, hvornår den enkelte bil kommer til at skrabe på.
Desuden er det også individuelt hvad man forstår ved at bilen "skraber på".. Jeg personligt kan slet ikke tåle lyden! Andre er ligeglade om det lige skraber lidt.. Nogen vil gerne kunne køre 50km i timen over et bump - andre vil hellere end gerne bremse ned til 5km/t og køre halvvejs op på fortovet ved siden af bumpet, for at undgå at de mister et bundkar..
Nu nærmer vi os.
XS1: hvad er medium sænket?
Bobby Green: Hvad dæk har du på foran, og hvor meget frihøjde har du? Den ser meget lav ud, går den på nogen gange?
HNC: Dit billed ser ud som der jeg lander, har du pakken som du beskriver? og oplever du at gå på?
Jeg sænker kun med justebar forbro, og lander på noget der ligner 5-7 cm frihøjde.
TeddyC
min er sænket noget der ligner en mellemting mellem HNC og bobby green , mit problem er bundkarret og så hvis man drejer meget skarpt over en opkørsel ved kantsten jeg kører med 165/70-14 for 225/60-15 Bag
Jeg troede jeg stillede et forholdsvis enkelt spørgsmål, det var det så ikke.
bfp: indpresning ligegyldigt i forhold til frihøjden, spindler og stabilisator kommer dog tættere på vejen ved lavere profil på standart eller mindre fælge, men jeg har standart fælge og dæk på.
Den med vægten er der jo noget om, men jeg kommer til at være en maks to i bilen 99% af tiden.
Som jeg skrev tidligere har jeg ikke noget imod at køre forsigtigt, og kan godt leve med at der kommer nogle knubs, men kan ikke acceptere at det er umuligt at køre over et bump eller ind i en indkørsel uden at den går på.
Jeg kan også spørge på en anden måde:
Hvor lav var din bil og hvad hævede du den til da du var træt af at køre på hele tiden?
TeddyC
Hej jeg har 155/50-15 og ligger på ca 50-60mm, det giver stof til efter tanke ved høje fortovskanter.
TeddyC -->> nej indpresning har måske ikke så meget med frihøjden fra vejbane til karossen at gøre.. Men evt. kan en skærm eller andet gå på dækket, hvis indpresningen er forkert, hvis du forstår.. :)
jeg har ikke sænket min bil endnu(som jeg også skrev ;-) )
Ok. så tror jeg hæver lidt, og ser om det er stadig ser ok ud.
Takker.
TeddyC
""Ok. så tror jeg hæver lidt, og ser om det er stadig ser ok ud.
Takker.
TeddyC""
Kylling! ( Drillesyg Smiley her )
hay jeg startet med at sette justerbar forbro på min 1200 fra 73 med std fælge og 135/70/15 dæk ser fint ud og kan køre mere eller mindre over alt fint stæd at starte men der er ikke meget afjerdning i en den når forbroen er helt nede . så jeg efter monteret dropspindler og hævet min bro lidt igen det køre meget bædre hvis man skulle sige sin mening :-)) nu har jeg så monteret 165/45/15 fordæk og kan oplyse at til underkanten af mine forlyte glas er der 35 cm og det vil du vist ikke ned på :-/
Næh, jeg har nu ikke kørt på noget endnu, men man kører helt sikkert også med lidt mere omtanke når bilen er sænket.
Det er nu heller ikke fordi min på nogen måde er skamsænket, men vel noget der ligner 60 mm. Det skal så ses i forhold til at årgang '68/69 i forvejen er meget høj foran (se "før" billede længere oppe i tråden). Men som sagt, så gør den strammere fjederpakke underværker!
KYLLING??? Jeg justere aldrig bremser, min hardyskive er rådden og jeg spænder kun hjulboltene med fingerne! ;-)
HNC: De 60 mm er det sænkning eller frihøjde?
TeddyC
Jeg har vel en frihøjde på 25-30 cm, det er dælme praktisk. Jeg er aldrig skrabt på noget med bunden.. Og den skal ikke hæves til syn, ved olieskift osv.
Det er fint du skriver hvad forbro det er, men hvilken bil? Bobbel, giha, jagtvogn, buggy, bus eller??
René
60 mm. er sænkning i forhold til '68 forbroen. Aner ikke hvad frihøjden er; den står i den højde jeg stilede efter og kører samtidig p.... godt - det er det der betyder mest for mig.
Type 1 1970, men frihøjden er der vel ikke den store forskel på, uanset type så længe vi taler bærekugleforbro.
Men god ide med de 25-30 cm jeg tror jeg hæver den i stedet, er der nogen der har et par ekstra jagtvognsspindler? ;-)
TeddyC
You must log in to post.