Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Toldregler til 6& udenom DK bekræftet

Tags:
No tags yet.

(permalink) Klaus Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok tusind tak, hvilke papirer skal man huske at få hvis man køber bil i Tyskland?

-------------------------------------------


67 Notchback. Tlf. 40767786
(permalink) duck Member
Skrev for 14 years siden | | | |

sjovt - er det nyt at man skal have toldpapir når man vil indregistrere bilen fra usa?

Jeg har ingen toldpapir på min, men fik da plader på uden bøvl.

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fra EU-lande, den udenlandske registreringsattest. For ombyggede biler skal man også have bilfabrikkens godkendelse af ombygningen eller den tilsvarende dokumentation fra en anderkendt prøvningsinstitut.
Efter 1. januar 1998 skal personbil være EU-typegodkendt.
Fra lande uden for EU op til maj 1977, det samme.
Efter maj skal man have en dataerklæring, dansk typegodkendelse eller COC-dokument osv. ELLER den skal være EU-typegodkendt.

Det er sådan grove træk. Der kan være fælder ved nyere biler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Thomas Mikkonen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har desværre forelsket mig i en t2 bay camper fra 68 som står i Reno i Nevada.

Har ikke købt den endnu men har kontaktet dfds mht transporten. Jeg har de sidste uger kigget en del herinde på sitet og er blevet opmærksom på en del gennem jeres fora. Jeg har forstået at hvis man henter en bil hjem fra USA så er det til 37% i told og moms af salgsprisen og transporten, medmindre man sender den til holland så er det kun 6%.

Men har lige læst på skat´s hjemmeside at bilen skal indregistreres på hollandske plader for at slippe for den danske moms..... Hvordan foregår dette har i erfaring med dette, eller kan man på nogen måde undgå dette.?

Har også kontaktet DFDS mht at undersøge prisen for at få den transporteret hjem til dk med holland som mellemstation. De lovede at finde ud af noget men nævnte at det var noget problematisk at få indfortoldet noget i andres navn. Kender nogle til den problematik?

Det er åbenbart ikke ligetil at blive "familiesammenført" er der nogle gode råd til en absolut nybegynder iforhold til vw t2 campere og import?

Skal jeg hellere finde en i EU, evt ved KnK men de tjener jo på at improtere bilerne selv og de penge kunne jeg godt sætte i at få et bedre udgangspunkt (men det kræver at den er 100% gangbar med de 6%)

-------------------------------------------
earlybay70@gmail.com
MIB
(permalink) mbpeppe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er kun et toldproblem hvis bilen er BYGGET uden for EU.

Import af en gammel VW fra usa = ingen told
Import af et gammelt US jern fra usa = told

Der skal dog, med de nye regler, betales 25% moms af købspris og fragt mod 5% i "gamle dage"

Se evt. link
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article908876.ece

(permalink) Thomas Mikkonen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Forvirring.....

Har igår snakket med Svenning fra Titan og han sagde at det sagtens kunne lade sig gøre med de 6% gennem Holland

Har idag modtaget en mail fra DFDS som jeg havde fået til at undersøge hvordan jeg kunne få bilen hjem, de skriver at de har fundet ud af at det ikke længere er muligt at få den gennem Holland til 6 %.

Har derudover korresponderet med ejeren af en af de biler jeg har kig på og han oplyste mig om at det ikke er 6% i Holland men nu 19%.....

En ting jeg har fundet ud af er at man skal have en god portion risikovillig kapital ;(

-------------------------------------------
earlybay70@gmail.com
MIB
(permalink) Elnef Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"Men har lige læst på skat´s hjemmeside at bilen skal indregistreres på hollandske plader for at slippe for den danske moms....."

Har du et link til dette ??

De 6% er vel told og de 19% er moms

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er tilsyneladene ikke dyrt at få den på hollandske plader

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=863966

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Thomas Mikkonen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej jeg kan desværre ikke finde det igen (linket),
Ja jeg tænker at du har ret at mht. satserne for told og moms, som sagt syntes jeg det er temmelig forvirrende, da man høre forskellige ting fra to shipping firmaer inden for få dage.

-------------------------------------------
earlybay70@gmail.com
MIB
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nogen der har noget nyt?

Går det stadig at få en bil hjem igennem Holland?

Skal man selv sørge for frakt fra sælger til havn? eller kan feks. Titan klare det?

Nb bilen har endestation i sverige.

Mbpeppe SKREV :
----------------------------------------------------------------------------------
Der er kun et toldproblem hvis bilen er BYGGET uden for EU.

Import af en gammel VW fra usa = ingen told
Import af et gammelt US jern fra usa = told

Der skal dog, med de nye regler, betales 25% moms af købspris og fragt mod 5% i "gamle dage"

Se evt. link
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article908876.ece

-----------------------------------------------------------------------------------

DVS hvis jeg importerer en ORG type1 cab. fra staterne så slipper jeg med de 6% eller hur ?

C

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) sambaholic Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg fik min Bay hjem fra L.A. over Holland. 6 % i told - Maj 2010. Det gik meget let det hele.

-------------------------------------------
larvad@gmail.com
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Dvs . købs pris og frakt + 6% ?

Hvilket fraktfirma har du brugt ?

Hvad med frakten fra sælger til havn ?

Tak for svar.

C

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) sambaholic Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja det mener jeg - er dog lidt i tvivl om jeg betalte told af fragten.
Jeg brugte fra LA til Rotterdam Direct Express, anbefalet af Ronnie. KANON service. Jeg fik dem til at betale sælger kontant da de hentede bussen for mig, det tog de 100 us for. Det var så min garanti for at sælger ikke bare beholdt pengene :-) optimal service.

Fra Rotterdam til København brugte jeg Titan (Svenning) også god service her.

Thomas

-------------------------------------------
larvad@gmail.com
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak for info du´ !

MVH

Christian

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) kvikgrip Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej alle
Må lige blande mig i den her tråd :)

Er der nogen som HAR fået et køretøj hjem via Holland for nyligt ??? det har jeg selv nemlig . Er i tvivl om "ægtheden" på den kvittering jeg har fået fra bil håndteringsfirmaet dernede..... et par stykker papir der skulle være en kvittering fra det hollandske toldvæsen , men som blot er nogle printer udskrifter på hvidt A4 papir !!!
Jeg benyttede et firma der hedder MARLOG CAR HANDLING
ADVARSEL : hold jer væk fra dem .... det er et uchekket , usikkert og suspekt foretagende som er sejge at danse med ....er lææææænge om f.eks at svare emails :)
og meddeller een om at ens køretøj er klar til afhentning 4 dage inden en skæringsdato for hvornår de begynder at opkræve 15 euro om dagen for at køretjet er der hos dem !!!!så man har altså bare travlt med at få hentet sit køretøj hos dem inden de flår en for penge


Reply

You must log in to post.