nogle der har prøvet at montere typ4 motor i en typ3? Hvad skal der til af ændringer? Har en CU motor der er komplet, samt en 6 ribs gearkasse.. er der evt nogle der har billeder af sådan et projekt??
el presidente KGB.. Notch 1962..
nogle der har prøvet at montere typ4 motor i en typ3? Hvad skal der til af ændringer? Har en CU motor der er komplet, samt en 6 ribs gearkasse.. er der evt nogle der har billeder af sådan et projekt??
super!!! men kunne godt tænke mig lidt danske meninger ang. montering
En std CU motor i en type 3 er næsten ikke bøvlet værd. Du får lidt mere moment, men så er det jo lige ved at være det.
Men hvis du vil, så brug std gearkassen (DC) Fræs ud så koblingen kan være der, og køb en Aut starter. Der er en DEL tilpasning på køleblik. Udst skal laves om og bagbøjlen skal laves om, ellers kommer motoren til at sidde forkert i rummet. Mht. køling så er det nemmeste at kontakte IMPI i SydAfrika og købe en af hans intake adapters til netop denne ombygning. Så kan du bruge den originale bælg til at koble luftindsuget sammen med.
T
til at starte med er det meningen at den bare skal monteres standard, for så senere at bygge den om til lidt større og sjovere!! Der kommer du nok ind i billedet Torben!! Men hvis du ellers kan huske mine gamle slidte motor fra min Variant, så ved du nok at der skal noget andet i.( den der var på rullen i Esbjerg, med slidte hovedlejer). Så pt er alt hjælp bedre og kender ikke det store til typ4 motor!!
Min Variant 69ér med type 4 har en forholdsvis simpel løsning og det virker fint. jeg skal se om jeg kan få taget et par fotos og smide herind i morgen. Der er en helt standard 1800 S, dog med 1910 ccm højkomprimeret cylindre og stempler. De gamle kaburatorer har drillet lidt, men den trækker rigtig godt når det virker, 60 - 130 i 3. gear er en sand fornøjelse :-) Omkring 90 heste vil jeg tro.
Preben
ok lyder ok!! Du bor jo ikke så langt fra mig, så måske man kunne komme og kigge på det?
Hej vwheino
Du skal da være velkommen til at kigge forbi, det er dog langt fra noget trylleland jeg har, men lidt inspiration og VWhygge kan du da sikkert få ud af det. Nu smider jeg lige de fotos op, så kan du se om det er noget du kan bruge.
Preben
lyder supert!! havde skam heller ikke tænkt mig at bruge så mange penge på projektet. så det store trylleland er ikke nødvendigt. Mere for at se hvad der er ændret på din.
Lidt flere.
Jeg har ikke selv lavet opsætningen, men dog haft motoren ude og delvist renoveret den. motorophæng er lavet faste i jern, hvor de orginale gummiophæng sidder på motor, men samme mål. Lavet i ca. 1,5 mm plade, som er svejst sammen så de har samme mål som gummiklodser. Til gengæld er der gummiophæng ude i siden på motorbøjle. Aner ikke hvor de kommer fra, men det kan jo laves med så meget andet også. Der er også et ophæng forrest på motoren ved gearkassen. Her er brugt gummiophæng fra en Saab 99 udstødning. Dem skiftede jeg, men desværre til noget uorginalt bras, så de er ved at gå fra igen, men systemet så ud til at have kørt længe med de gamle orginale. Sidder på en hjemmelavet beslag, som let kan laves efter. Ellers sidder den bare fast på gearkassen og det har fungeret helt fint med den gamle 1700 og nu min nye 1910 ccm. Jeg kunne forestille mig at der måske skal lidt stærkere ophæng til på en kraftig motor, men hvor grænsen går ved jeg ikke. Motor kan monteres og afmonteres med lidt snille og ved at fjerne det bagerste motorblik mv. Jeg monterede dog motor sammen med gearkassen, da der ikke er meget plads bagud og jeg alligevel have gearkassen ude til maling mv. Hvem der har lavet systemet ved jeg heller ikke, men der står Vanløse auto et sted under den matsorte og jeg købte bilen af MichaRacing for et par år siden.
Preben
takker mange gange!!! men kommmer nok i tur til Odense og måler lidt! Og ser lidt på evt. ændringer af div. ophæng..
You must log in to post.