Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  typ4 i typ3??

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwheino Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nogle der har prøvet at montere typ4 motor i en typ3? Hvad skal der til af ændringer? Har en CU motor der er komplet, samt en 6 ribs gearkasse.. er der evt nogle der har billeder af sådan et projekt??

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Rolf Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://www.tunacan.net/t4/tech/type3.shtml

-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) vwheino Member
Skrev for 15 years siden | | | |

super!!! men kunne godt tænke mig lidt danske meninger ang. montering

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

En std CU motor i en type 3 er næsten ikke bøvlet værd. Du får lidt mere moment, men så er det jo lige ved at være det.
Men hvis du vil, så brug std gearkassen (DC) Fræs ud så koblingen kan være der, og køb en Aut starter. Der er en DEL tilpasning på køleblik. Udst skal laves om og bagbøjlen skal laves om, ellers kommer motoren til at sidde forkert i rummet. Mht. køling så er det nemmeste at kontakte IMPI i SydAfrika og købe en af hans intake adapters til netop denne ombygning. Så kan du bruge den originale bælg til at koble luftindsuget sammen med.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vwheino Member
Skrev for 15 years siden | | | |

til at starte med er det meningen at den bare skal monteres standard, for så senere at bygge den om til lidt større og sjovere!! Der kommer du nok ind i billedet Torben!! Men hvis du ellers kan huske mine gamle slidte motor fra min Variant, så ved du nok at der skal noget andet i.( den der var på rullen i Esbjerg, med slidte hovedlejer). Så pt er alt hjælp bedre og kender ikke det store til typ4 motor!!

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) PBJensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Min Variant 69ér med type 4 har en forholdsvis simpel løsning og det virker fint. jeg skal se om jeg kan få taget et par fotos og smide herind i morgen. Der er en helt standard 1800 S, dog med 1910 ccm højkomprimeret cylindre og stempler. De gamle kaburatorer har drillet lidt, men den trækker rigtig godt når det virker, 60 - 130 i 3. gear er en sand fornøjelse :-) Omkring 90 heste vil jeg tro.

Preben

(permalink) vwheino Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ok lyder ok!! Du bor jo ikke så langt fra mig, så måske man kunne komme og kigge på det?

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) PBJensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej vwheino

Du skal da være velkommen til at kigge forbi, det er dog langt fra noget trylleland jeg har, men lidt inspiration og VWhygge kan du da sikkert få ud af det. Nu smider jeg lige de fotos op, så kan du se om det er noget du kan bruge.

Preben

(permalink) vwheino Member
Skrev for 15 years siden | | | |

lyder supert!! havde skam heller ikke tænkt mig at bruge så mange penge på projektet. så det store trylleland er ikke nødvendigt. Mere for at se hvad der er ændret på din.

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) PBJensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej VWheino

Der er nogle fotos undervejs, som jeg har taget. Computeren driller dog en del i dag, så de kommer nok ikke på før i morgen.

Preben

pict0275.jpg
pict0276.jpg
pict0278.jpg
pict0279.jpg
pict0280.jpg

(permalink) PBJensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lidt flere.

Jeg har ikke selv lavet opsætningen, men dog haft motoren ude og delvist renoveret den. motorophæng er lavet faste i jern, hvor de orginale gummiophæng sidder på motor, men samme mål. Lavet i ca. 1,5 mm plade, som er svejst sammen så de har samme mål som gummiklodser. Til gengæld er der gummiophæng ude i siden på motorbøjle. Aner ikke hvor de kommer fra, men det kan jo laves med så meget andet også. Der er også et ophæng forrest på motoren ved gearkassen. Her er brugt gummiophæng fra en Saab 99 udstødning. Dem skiftede jeg, men desværre til noget uorginalt bras, så de er ved at gå fra igen, men systemet så ud til at have kørt længe med de gamle orginale. Sidder på en hjemmelavet beslag, som let kan laves efter. Ellers sidder den bare fast på gearkassen og det har fungeret helt fint med den gamle 1700 og nu min nye 1910 ccm. Jeg kunne forestille mig at der måske skal lidt stærkere ophæng til på en kraftig motor, men hvor grænsen går ved jeg ikke. Motor kan monteres og afmonteres med lidt snille og ved at fjerne det bagerste motorblik mv. Jeg monterede dog motor sammen med gearkassen, da der ikke er meget plads bagud og jeg alligevel have gearkassen ude til maling mv. Hvem der har lavet systemet ved jeg heller ikke, men der står Vanløse auto et sted under den matsorte og jeg købte bilen af MichaRacing for et par år siden.

Preben

pict0281.jpg
pict0282.jpg
pict0283.jpg
pict0284.jpg

(permalink) vwheino Member
Skrev for 15 years siden | | | |

takker mange gange!!! men kommmer nok i tur til Odense og måler lidt! Og ser lidt på evt. ændringer af div. ophæng..

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..

Reply

You must log in to post.