Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Speedster byggesæt. Hvad gør I andre ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg vil spare jer for en lang klagesang over kvaliteten på mit speedsterkit og nøjes med at spørge:
Når man nu skal montere de alu.-bøsninger til sideruderne i den pind der skal sidde øverst på dørene.
Hullet i pinden er 11,8mm og bøsningen måler 12,87mm udvendigt. I manualen står der at man skal slå dem i med en gummihammer. På engelsk bruger de udtrykket "tap" Og den betyder i min verden at de lige skal slåes forsigtigt i.
I manualen står der også at hvis træet skal beklædes, skal man sørge for at gøre det først.
Jeg havde købt mine med beklædning på, så det skulle jo være lige til at gå til.
Men jeg blev klogere, fordi der skulle slås meget hårdt, så pinden flækkede på langs.
Det her er bare et ud af mange eksempler på ting der ikke kan bruges og ikke passer på en speedster. Hvad gør I andre ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Holk Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har slebet alu-bøsningerne på en lille båndpudser så diameteren kom ned på de 11,8.

-------------------------------------------
Garage oprydning se her: http://garagesale.nikolajholk.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er sjovt. Jeg tænkte netop på at ringe til dig, men ville ikke plage dig med det.
Nu må jeg lime min pind og så se hvad der sker. Tak for det.
Sidder de godt nok fast hvis de slet ikke klemmer ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

ja jeg ville kigge lidt på dette link inden jeg bygyndte at banke noget sammen der er 1,07 mm størrer.
http://calc.homepage.dk/index.html

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har du bygget en speedster og så brugt den side xs1 ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Holk Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg kører også rundt med en limet pind på den ene dør – Sådan skal det nok være :-)

-------------------------------------------
Garage oprydning se her: http://garagesale.nikolajholk.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ha-ha. Det er sku i orden Holk.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Det var nu mere viden om tolerancer som findes på siden , nej har ikke bygget en speedster men har da selv en fiberspand og en speedster er vel ikke så unik at den adskiller sig fra andre costum byggede biler , jeg synes da også der er for dårligt at tingene ikke passer sammen ,men det eneste man kan regne med passer sammen er jo man selv laver

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg borede hullet i pinden op til 13 mm og limede så bøsningen fast i hullet...

Og nu vi er i gang, så sikrede jeg også hver ende af pyntelisterne, ved at bore hul gennem plasticclipsene og så montere en lille forsænket maskinskrue med tilhørende skive på bagsiden, for at holde den fast på karossen. Dvs. 12 skruer med skiver ialt. Gør du ikke det, oplever du at skulle holde ind til siden, når du taber en pynteliste.... Clipsene er jo som standard beregnet til tynd stålplade - ikke 3 mm. glasfiber.

Lavede forøvrigt også en lem i bagglasfibervæggen, der adskiller bagagerum og bagsiden af instrumenthusene. Ellers kræver det ca. 4 timer på ryggen hen over kardantunnelen, hvergang man skal ændre det mindste på ledningføring mm. til instrumenter og betjeningsgreb.

Og baglygterne kræver også lidt håndværk, for at bytte rundt på baglys/bremselys og blinklys - et hul skal bores op og man skal bokse lidt med montagen. Valgte at lave begge huller til fatninger så store, at gummimuffen presses igennem begge huller og samtidig holder fatningerne fast i lygtehuset. Men noget klamp er det! Og især kromkvaliteten...

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Vil det sige at du har skruet små skruer i fra "bagsiden" Jamen jeg havde selv tænkt på at det nok blev det næste jeg fik grå hår over. Tak for tippet.

Baglygterne og nummerpladelygten har jeg opgivet for længe siden og brugt det fra type1 65-67. Jeg havde ændret fatningerne i baglygterne, men opgav at bruge dem da gummiet revnede blot ved at holde hjemme i garagen og da de heller ikke er ordentligt sikrede for vand fra bagsiden såh -

Hvad limede du bøsningerne med ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Næh, skruerne vender hovedet udad ( fladt linsehoved, som er forsænket lidt ) og møtrik og skive er så på bagsiden... Lidt af et pillearbejde.

Ang. lim:
Hmmm - er jo snart halvandenårstid siden ( u now - us born before 59 dosn't have long shortterm memories ) - men mener det var en gelbaseret lynlim, som kunne holde både træ og metal, som jeg fandt i det lokale byggemarked.

Et passende Araldit eller Plastic Padding-produkt må vel også kunne bruges.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Jesper H. Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Frank

Jeg har læst om dine problemer med det kit før, og det lader til, at murphys lov virkelig har sat din tålmodighed på prøve. Men jeg har glemt, hvilket kit du købte, blot så man er klar over, hvad man roder sig ud i med det kit. Kan du ikke lige skrive igen, hvilket kit du har?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tygan/Chesil. Men det ændrer ikke på kvaliteten på delene. Næsten alle delene er de samme der bruges af de forskellige fabrikanter af kits.
Chesil har skiftet ejer i mellemtiden. Efter hvad Bent/KB-service oplyser skulle kvaliteten være blevet bedre igen. Idet det er de gamle oprindelige ejere der er tilbage ved roret.
Min nabo og jeg byggede jo speedster sideløbende. Hans udbrændte så. Han er dog ingen tøsedreng så han er godt på vej med nummer to. http://www.vwspeedster.dk
Umiddelbart er der lidt bedre finish på sæt nummer to. Han har jo så også bestilt et sæt uden nogen huller borede. Han mente at han ligeså godt selv kunne bore forkert som at betale Chesil for det. Men han borer ikke forkert. Han er nemlig skide dygtig.
Det skal lige siges at Bent/KB-service har været meget hjælpsom og storsindet når vi har ønsket at returnere dele vi ikke kunne bruge.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mjaeh, nu ved jeg jo ikke om det med gummihammeren er i en dansk manual.

Men kom til at tænke på at "tap" vel også kan betyde snit-tap (ex.vis "tap&die set")
kunne de mene at man skal skære gevind ??

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Næh, manullen er engelsk, som Frank skriver...

Tror nu heller ikke det går så godt at skære gevind i glasfiber - det er nok for porøst.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er så træ, men selv om jeg ikke er verdens bedste mekaniker, tror jeg nu nok at jeg kunne se hvis der var gevind på en af delene og så vurdere om der skulle skæres gevind i den anden del.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Men listen skal vel ende med at være skruet på døren?

Du skal da ikke ødelægge dit rygte med at være beskeden...

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Neej, Mr-M. De bøsninger der tales om, er nogen der skal sidde i en vandret kæp, øverst på døren. Der skal sideruderne så stikkes i med to tapper.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så er jeg med...

Min er jo med oprullelige sideruder.

Kunne godt huske at jeg limede bøsningerne i, men bruger dem ikke til noget, efter at jeg besluttede mig for oprulning.

Men i farten huskede jeg galt - troede jo at bøsningerne var til skruehullerne, som holder listen på døren - so sorry!!

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Jesper H. Member
Skrev for 15 years siden | | | |

@ Frank

Det er rigtigt. Nu kan jeg huske det. Det er sgu ærgerligt, at det er sådan.

@ Mr-M

Hvilket kit har du, hvor du har oprullelige sideruder?

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er også Chesil... Man kan selv vælge rudeoption.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M

Reply

You must log in to post.