Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Skift af strømfordeler

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg havde tænkt mig at prøve at skifte min strømfordeler.

Motoren den sidder på er en 1200 fra '61. Strømfordeleren er med lavt dæksel og bilen er konventeret til 12V.

Jeg havde en anden strømfordeler til en D/P 1600 T2, men kan den i det hele taget bruges.

Umiddelbart kan rotoren ikke presses ned over - og den type rotor der sidder på ser HELT anderledes ud.

1600 fordeleren har flg numre:

Bosch 050

0 231 168 015

043 905 205L

Bosch dækslet hedder:

1 235 522 056

Og Bosch rotoren:

1 234 332

Numrene på den strømfordeler der sidder på lige nu har jeg ikke på stående fod, men den kan jeg selvfølgelig finde ud af ved at pille den af. Men ingen grund til at gøre det, hvis jeg alligevel ikke kan bruge den anden fordeler.

Mvh

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg ved der er massere af ufattelig velvidende motor-hoveder herinde.

Gi' jer til kende og gi' mig lige en hurtig lektion. ;-D

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Jesper Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Rotor / dæksel fra 1200 fordeleren passer ikke på den 1600 fordeler (der heller ikke passer til din motor) - og den 043 busfordeler kører alligevel ikke ret godt. Du skal have en, der kun har vacuum avancering.

-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Vil det sige at der en yderligere avancering end via vacum på den fordeler?

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Jesper Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, mekanisk.

-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Oki doki....og tak.

Ikke hvad jeg håbede at høre, men hellere lige få sig forhørt inden man skiller alt for meget ad.

Tak for det Jesper.

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den gamle type kører bedst. Den nye type fungerer ikke rigtigt med mindre du også skifter til en karburator der er beregnet til fordeleren.
Jeg har med held bygget 1302 motorer "tilbage" med den gamle karburator og strømfordeler for at få dem til at tage gassen ved igangsætning.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Frank, vil det så sige, at jeg med held kan føre karburatoren fra 1600 motoren over og på den måde få et rimeligt set-up?

Nu kan jeg ikke lige huske, hvad den karburator hedder, men vil tro, at det er standard karburatoren, som den er født med.

Jeg forstår godt, at det oprindelige set-up er det optimale, men nu har jeg ikke en ekstra strømfordeler - eller for den sags skyld en 28 Pict-1 karburator at eksperimentere med.

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej du skal absolut ikke skifte til en 1600 karburator. Den er alt for stor til en 1200. Og den kører ikke for godt på en 1600 heller.
Hvis din 1200 er frisk kunne man måske prøve med karburator og strømfordeler fra en Jeans eller 1200 fra 71-

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu ved jeg ikkehverken hvilken karburator eller fordeler der sidder på en Jeans, men vil flg. set-up kunne bruges?

Bosch Distributor (With Vacuum Advance) - J12577 (J12577) £ 99.01 Inc. VAT

http://www.justkampers.com/shop/beetles/beetle-original-vehicle-parts/ignition-system/distributors-parts/bosch-distributor-with-vacuum-advance-j12577.html

og

30 PICT 1 Replacement Carburetor (Fits All Single Port Engines) - J14347 (J14347) £115.00 Inc. VAT

http://www.justkampers.com/shop/beetles/beetle-original-vehicle-parts/carburetor/carburetor/30-pict-1-replacement-carburetor-fits-all-single-port-engines-j14347.html

j14347.jpg
j12577.jpg

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis delene virkeligt erstatter de originale dele, så nej.
Karburatoren er "for gammel" og fordeleren er "for ny"

Hvad er det du vil ? Motoren kører kun godt med det originale.
Som sagt hvis du bytte til noget nyere skal du bruge det fra en 1200 fra 71-75

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm

http://www.oldvolkshome.com/ovhignbo.htm

Oversigt over fordelere, måske kan du bruge det til at finde ud af hvad du har/ skal bruge...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.

Reply

You must log in to post.