Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  moror problemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hej
nu er jeg efter hånden ret træt a at min buggy ikke kan så i tomgang når den er varm. når den er kold er der ingen problemer.

når man kobler ud når den er varm går den også i stå. altså hen imod et kryds osv.

når man acc. når den er kold trækker den rigti godt når den så bliver varm hakker den helt vildt man kan faktisk ikke rigti køre i den! lyder som om den skyder i udstødningen, men det mærker som om det er et brændstof problem.

har idag haft karburatoren ude og fået det kigget igennem og fået pustet alle dyser igennem, men ja det hjalp ikke en skid,

acc. pumpen virker den sprøjter helt fint,

er den nogen som har en ide til hva det kan være, har prøvet og justere på blandingsskruen men det ændre ikke noget,

når den er varm og man starter den så kan den stå i tongang i ca 30sek, og så dør den bare..

håber der er nogen som har en ide til hva det kan være,

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hov det er forresten en 1300 med "solax" karburator

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Karburatoris, karburatoris og karburatoris.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nej for det er ind på et varmt værksted den står hvor jeg arbejder med den. der er nok 21grader derinde

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Karburatoris, karburatoris og tilstoppet tomgangsdyse

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

læs nu hva jeg skriver ;), har lige haft den skildt a og det hjalp ikke, og ja der er karburator is i tanken, var det første jeg prøvede inden jeg skilte den a

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

læs nu hvad frank skriver , det er ikke i tanken , der er i karberatoren , derfor det hedder karberatoris

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis der er karburator-is i tanken, er der da noget helt galt.. ;-)

René

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jamen når jeg har haft den skilt ad, renst den, og den står inde på et varmt værksted, og den stadig gøre det, så forstår jeg ikke det er være is, da der jo er 20grader

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja om der så er 40 grader er der stadig karberatoris

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hva gør jeg så ved det,

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Karubrator sprit

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

du kan også installerer alle slanger og org luftfilter så systemet virker som det gjorde da den var ny , så er det ikke sikkert det er nødvendigt , men måske ...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jamen der er jo karburator sprit i tanken!

bilen hænger på lift og ja der er varme der hvor den hænger, motoren er varm "alt er varmt" ;)

og lige så snart den bliver var når den har stået i tomgang i 10min, så dør den bare, men jeg kan så bare gå ind og give lidt gas og så starter den igen, men så går den ud efter 30 sekunder igen

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvor meget sprit har du hældt på så

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det der står der er 10 liter i tanken. så 1/3 liter

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja jeg må beklage på vegne af de andre....det er rigtigt at dit problem KAN skyldes karburatoris, men det kan jo også være en milliard andre ting.

Nu når du har skildt din karburator ad går jeg ud fra du har lavet en grundindstilling inden du monterede den igen. Det indbefatter desuden at du har kontrolleret at alle pakninger og vacuumdåser i karburatoren er hele.

Hvis du ikke kan finde ud af at grundindstille din karburator, så er dit problem der. Hvis du skruer på din blanding/tomgangskrue uden at vide hvad du egentlig laver, så er det også dit problem. Hvis du har skruet på dit chokerspjæld kan det også være dit problem- indstilling af spjæld hører med til grundindstilling.

Hvis den ikke kan holde tyomgang, er det jo nærliggende at dit problem kan være i.......tomgamgsdysen!!!! da du skildte karburatoren ad, havde du så alle dyser ude og blæste du den så godt igennem med trykluft??? hvis du har kalk i dysekanalerne kan du lægge karburatoren i noget eddikesyre så den bliver afkalket.

Så hvad siger du?? har du blæst den godt igennem og ved du hvordan du grundindstiller?

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

takker, det lige det jeg ville høre ;)

1.
ja har haft den skildt a i atomer, og ja har blæst det hele igennem med lufttryk, alle dyser osv. og alt er gjort rent i rense benzin, og så samlet,

2.
grundindstilling !!! ja og nej, havde den bimetal ude til chokeren, og så er der 3 strejer på huset og en på chokeren og den er sat i midten så det burde jo være grund indstillet!
du tænker på CO og tomgangsskruen ikke?
den lille skruede jeg helt ind og så 1,5 gange ud igen, har ikke nogen papier på hvordan de præcis skal stå! har du det? og kan du evt forklare mig hvordan jeg grundindstillere den fra bunden a, og om den skal være kold eller varm når jeg gør det!

(permalink) birke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Filter på benzinslange før karburator ?
Ellers kan tomgangsdyse være stoppet igen...

Det lyder jo som om at den dør når choker systemet slår fra...?

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) bfp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

sport16v... Det kommer lidt an på hvilken karburator du har jo :)
er det 34 pict-3 er der en guide her..
http://www.angelfire.com/tx2/ntnb/Carb_Instructions.htm

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ved ikke lige hva det er for en, men ja den er magen til den på billedet!
takker for linket, vil jeg lige prøve imorgen!

den arm som pilen pejer på, den går ind på modparten, den er lavet a 2 stykke metal som på min kan bevæge dig uafhængigt a hinanden, altså den til chokeren, er det normalt de kan det? eller skal jeg stramme skruen så den ikke kan?

13112009038.jpg

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

chokerspæjldet kan justeres på den lille skrue øverst på speederarmen. Skru skruen så langt ud at der ikke er kontakt og skru den så ind så den har kontakt. Så holder du karburatoren oppe mod en lampe og skruer skruen lidt mere ind og når du kan se lys igennem en lille sprække så er spjældet i rette position (øverste spjæld skal være helt åbent mens du gør det).

Bimetalfjederen skal i køleskab og når den er kold skal du montere den igen og dreje den med uret til den tager fat i akslen til spjældet- men jo hvis du har den ved mærket burde den være grundindstillet.

Forrest på karburtoren sidder et lille 3-kantet dæksel og bag den sidder vacuumpakningen der styrer chokerspjæld. Den skal selvfølgelig være hel, ellers funker det ikke.

Hvis du kan sværge ved amen i kirken at karburatoren er korrekt indstillet, så kan det jo være falsk luft. Det kan du finde med lidt motorstart (æter) hvis du sprøjter det forsigtigt omkring div. pakninger på manifold.

Har du skruet tomgangen nok op???

Er problemet lige opstået eller har motoren stået stille længe?

og ja....du kan rense karburator nok så meget du vil. Det hjælper ikke en dyt hvis du ikke har benzinfilter.

Hvis din benzinpumpe er defekt, eller benzinslangen er afklemt et sted, eller hvis filtret er stoppet, så tømmer du jo svømmehuset og efter 3-5min så kører motoren ikke længere. Desuden skal din nåleventil glide frit op og ned....jeg har et par gange oplevet at karburatorer der ikke er blevet brugt noget tid, hænger i nåleventilen og så kører motoren rigtig godt i max 5 min og så er svømmehuset tømt.

Test evt. benzinpumpen ved at tage slangen af karburatoren og stik den ned i en flaske. Turn motoren og benzinen skal sprøjte ud i ryk.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nej har ikke indstillet den mere end jeg sagde, men ja det med speederarmen har jeg ikke rør ved, men har haft den afmont, så tror jeg lige jeg vil prøve imorgen,

ja har forsøgt mig med tomgangsskruen, den står nok på 1500omdr, når den starter og så giver jeg lige et par gasstød og den bliver på 1500omdr. men så ligepludselig efter de ca 30sek så går den bare ud, så ja tomgangen er høj nok, ;) har os prøvet med ca 900omdr, men der sker det samme.

købte bilen for 3 uger siden, og han jeg købte den a sagde at den havde gjort det før men ikke så meget som den gør nu, da man som jeg skrev faktisk ikke kan køre i den pga det,

har også skiftet benzinfilter idag da den så noget gammel ud!

men ja vil lige prøve nogle a de ting imorgen, og så vender jeg lige tilbage med en status når jeg har prøvet det,
mange tak for hjælpen

mvh lars andersen

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja-ja, dejlig garage med 20-21 grader og kryds man kan komme kørende hen til accellerere fra igen.
Nå men hvis ikke du kører rundt i garagen, så tro mig. Uanset hvordan din karburator er justeret, kan du ikke køre rundt på gaderne med den luftfugtighed og temperatur, som vi har her i landet i øjeblikket. Hvis bilen er udenfor garagen og uden alt det originale forvarmning, så kan den ikke køre tomgnag så længe at man kan nå at indstille den. Om sprit kan gøre det, er jeg ikke engang sikker på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

varm din manifold med en hårtørre så den er god håndlun og se om den holder længere. Mit bedste bud er at den hænger i nåleventilen og/eler din benzinpumpe er defekt

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply »

You must log in to post.