er der ikke nogen der har et udstødning pyhton CSP til salg evt. uden potten til en type 1 motor?
mvh. martin lorentzen tlf 40314060
karmann martin
er der ikke nogen der har et udstødning pyhton CSP til salg evt. uden potten til en type 1 motor?
mvh. martin lorentzen tlf 40314060
Hej Martin..
Jeg har eftersøgt et pyhton i snart 1 mdr... uden held... har fundet en anden løsning...hvad str skal dette merged header med h sving være i ??
du kan smide mig en mail på mail adr det står nederst.
lic2plz
you got mail
Jeg har eftersøgt et pyhton i snart 1 mdr... uden held... har fundet en anden løsning...hvad str skal dette merged header med h sving være i ??
Hvad er det der er så svært med en Python ? Det er da bare at bestille (!)
Har 1½" på lager. De andre er skaffevare.
T
jo men elsker hvis tingende er lidt brugte, så er de jo lidt billiger:-)
har fået min mail jeg sendte til dig retur, den han ikke finde mail adressen?
dennisblom@copenhagenwings.com
men er meget intereseret i at høre hvad du har fundet ud af?
mvh martin
kunne du ikke tjekke at det er den rigtige adresse jeg sender til ?
Hej Martin.
Det er den rigtige adresse du sender til... der r bare problemer med serveren..
Du kan maile mig på :
dennisblom@copenhagenwings.dk
HUSK DET ER .DK !!!
Har fundet en god og billigere løsning på problemet.
Lic2plz
Er den osse bedre ?
Ellers kan det jo være ligemeget
har lavet mit nye udstødning, med en python og nogle univasal potter.. dyrt men det virker..
har du ikke nogle billeder af det du har fundet ud af ?
men elers tak for hjælpen mvh. martin..
Farmer.
Tror nu ikke den er bedre... men den er til at betale for menneskepenge, og så er den i rustfri stål..
Det er der er hele humlen ved dette stunt, er at jeg skal bruge et tarmslyng med h sving UDEN potten, og det skal være i rustfri stål...og pyhton kan "kun" fås med potten...foruden det koster spidsen af en jetjager.
Har kigget på det du har til salg, men det er ikke med h sving..og så er det mede potte...men har da overvejet det sæt der til 5400kr
hvor i landet ligger dit værksted ?
mvh
Lic2plz
jeg har lige købt en python Uden potten ved farmer pris 3800.
men ville rigtig gerne se den anden løsning?
ok... hvad str er den ? og er den i rustfri stål? og skulle du bruge plads til varmekasse eller har du også købt J rør ?
lic2plz
Komplet Python uden potte men med J rør, kr. 43 - 4900 afh. af str. i rustfri.
Sidewinder lavet i den udformning du ønsker (indenfor praktiske muligheder) som feks denne buggy header: http://morepower.dk/IMG_0381.jpg ca. 45 - 5200 afh. afh. str. poleret.
T
Hmm. er det den nye fra Speedshop. Har godt hørt om den. Men det er da en towli måde at lave pottesystemet på. En af ideenene med at have en sidewinder er jo netop for at få mere frihøjde bagi. Men enhver sin smag.
Og så en anden lille detalje mht. priser på rustfrie systemer. Der er jo en del forskel i prisen om man bruger Aisi304 eller AisiR309 stål. 304eren revner for et godt ord, men er billig. Gæt hvad vi bruger.
T
Så kom forklaringen på hvoffor nogle tarmslyng i rustfri er SÅ meget billigere end andre...Aisi304 kontra AisiR309 ...
hvad med den du har på din hjemmeside, til 5400kr ... giver den ikke også god frihøjde bagi?.. jeg har olieslanger løbende(når man står bag bilen og kigger) fra blokken og op i v side inderskærm(der sidder oliefilteret)... er det plads til slangerne på det du har til salg til 5400kr ?..og kan min motor køre med den??
lic2plz
Den gir MASSER af frihøjde :-) Den er jo netop designet for baja/buggy.
Jeg kan umiddelbart ikke se at der skulle være nogen problemer med plads til slanger ved denne model, da der jo ikke er rør længere nede end midten af nederste remhjul.
Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du har af motor, men ligger den indenfor ca. 90 til 135-140 hk så er den fin. Systemet er jo "full merge" hvliket vil sige, at alle rør er tæt på lige lange. Og det, sammen med den lange collector, - og korrekt placering af rørene i forhold til hinanden, gir et rigtig godt løft i momentet,(og effekten for den sags skyld) og strækker den brugbare effekt over et større omdrejningsområde. Og motoren blir som regel mere omdrejningsvillig.
Potten er lagt som den er for at mindske "bagudhænget", så det er næsten kun selve afgangen som er længere ude end headeren.
Eksempelvis kører "Pizzaman" fra Fyn med en lignende på sin buggy med en Kadron powered 1914. Den trækker "kun" 110 hk og 165 Nm moment, men den trækker meget bredt, så den rejser af som en skoldet trold når den blir bedt om det
T
lic2plz
lic2plz
Jah, det kommer jo an på så meget. Men den vil nok lægge mellem 120 og 130 hk. Så det er fint.
T
Har lige undersøgt lidt på sagen ...
OG... csp manifoldet er lavet Aisi 410 og der står om dette :
EN 1.4003 (AISI 410) / EN 1.4512
Simplest mulige, rustfri legering med ca. 11 % krom og resten jern. Grundet manglen på nikkel og molybdæn er 4003 en relativt prisbillig legering med tilsvarende ringe korrosionsegenskaber. 4003 har god mekanisk styrke og kan både smedes og svejses og derved anvendes mange steder, hvor almindeligt, sort stål ikke er godt nok, f.eks. busschassier. EN 1.4512 er titanstabiliseret for bedre svejsbarhed.
Hvilket fortæller mig at man skal forvente det ruster/løber an meget nemt..
For dårligt når det nu ikke ligefrem er billigt!!
Derimod står der om AISI 409:
EN 1.4828 (AISI 309)
Varmebestandige legeringer med god resistens mod både krybning og skal- ning. Anvendes hyppigt til kedler og ovne, hvor der er risiko for temperaturer op mod 800-1000° C.
hvilket jo "bare" bekræfter at man enten skal have sit manifold bygget specielt, i AISI 409 stål, eller købe det hos Farmer..
Lic2plz
Se, det var så lige smuttet fra min årvågenhed, at de er gået over til 410eren, istedetfor 309eren.
MEN, inden du hidser dig for meget op ;-) over priser og prisforskelle, så skal du osse huske på, at den ene header er ikke magen til den næste. Men mht de store prisforskelle du hentyder til, kan jeg da egentlig ikke se at det er så voldsomt. Pythonen er i den høje ende, men det er top notch arbejde.
- Jeg tror at det der forvirrer dig lidt er, at du sammenligner produkter fra forskellige lande. Der skal du jo tage højde for dette lands momssatser. Der ligger vi jo desværre i den dyre ende. Men sådn er det jo nu engang. Så hvis du ser på en A1 header i USA, så koster den nok noget i retning af $ 450.- Det er jo umiddelbart ikke mange penge. Men så skal den jo lige hjem. Og så kommer der en gang told og moms på den. Så er pengene ved at passe igen.
Mange af de udstødninger jeg får lavet er special udstødninger, som ikke laves som "hyldevare" Og håndlavede udstødninger vil jo altid være en smule dyrere end samlebåndsprodukter. Og som rasser nævnte et eller andet sted, så forsøger jeg af bedste evne at få dem lavet så de både har en god virkning, OG passer med eksisterende produkter (i dette tilfælde Type 4/type 1 style, hvor der ikke fandtes noget der dueede. Så måtte vi jo lave en.)
Jeg er, om ikke storforbruger af Python udstødninger, så ihvertfald jævnlig bruger. jeg vil hellere bruge den fremfor feks A1 sidewinder, da Pythonen sidder højere, og jo så giver mere frihøjde. (I personvogne)
Vores næste projekt er en rustfri bus header til baywindow busser med type 4 motorer. Der findes heller ikke rigtig noget på markedet til fornuftige penge, så det laver vi. - når vi får tid.
T
Hej Farmer.
Den nye fra Speedshop er lavet i aisi 304(lortestål)så du har ret!! det skal man holde sig fra !!!
Hvad angår prisforskelle, så er jeg HELT med på at told og moms hertil landet koster,jeg importer en del forskellige varer fra feks usa,malaysia,og hongkong... så det er jeg vant til...
Du siger at pythonen er top nocth arbejde, men men de laver manifoldet i den ringere kvalitet AISI 410, og jeg kan ikke se nogen steder at prisen på manifoldet er faldet, det er blevet ringere kvalitet , men stadig ligger det i den høje ende at prisskalaen...
Jeg kan se at prisforskellen er meget lille på håndlavet og et csp python, og fordelen ved det håndlavede er så man selv kan bestemme form,str,potte osv...
Og så til 1mill spørgsmålet... det der bliver håndlavet, hvad type stål bliver det så lavet i ??
Lic2plz
Farmer.
Har undersøgt det lidt... og det lader til at det håndlavede også bliver lavet i aisi304... som du jo siger revner for et godt ord... men nu får vi se... jeg har bestilt en håndlavet ovre fra UK.. så kan vi jo se om det kan holde... smiler.
Lic2plz
You must log in to post.