Jeg skal bruge et sæt smalle bag tromler til min type 1. Hvis der er nogle der har et sæt 5x205 ville det jo være dejligt.... :)
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Jeg skal bruge et sæt smalle bag tromler til min type 1. Hvis der er nogle der har et sæt 5x205 ville det jo være dejligt.... :)
Du skal da bare ringe til Danborn.. godt de største type 3 bremser tilpasset til type 1 og med skiver foran ...
men det er da 130 mønster..-:)
wannabeenewbien skrev:
Jeg skal bruge et sæt smalle bag tromler til min type 1. Hvis der er nogle der har et sæt der enda også tilfældigt er boret op til 5x130 ville det jo være dejligt.... :)
smalle tromler er 5x205 og kan ikke bores op til 5x130 scharling , det burde du vide.
har du pladsproblemer så sæt korte aksler på med brede tromler , så er 5x130 muligt
Du har ret ib. Jeg har rettet lidt i min tekst øverst.
Jeg skal bruge smalle 5x205 bag tromler. Glem alt om de 5x130... (Alt for meget gløg)
Jeg har vist et sæt, kan sendes hvis du ikke finder nogle tættere på
René
Hvad vil du give for sådan nogen?, jeg mener jeg har et sæt(har også bakker, hjulcylindre, ankerplader, oliekast osv).
Havde egentlig tænkt mig at sælge dem med min oval gearkasse, men hvis du vil give en ok pris, kan jeg godt lokkes til at splitte dem ad.
De skal ikke afdrejes.
De kommer fra min 56' som fik CSPs 40 mm 5 huls på(man skal bare skære 15mm af tuden, så passer CSPs på smalt bagtøj).
Ronnie
Tak for budene, men jeg har allerede hented nogle. :)
Ronnie - et hurtigt spørgsmål til dig: Med csp´s brede tromler i 5x205, er det så unødvendigt at skifte ankerplade. Altså er det eneste der skal gøres at dreje lidt af snuden, hvis man ønsker at gå fra std. smalle tromler til csp´s 40mm?
man skal ikke skifte ankerplader men derimod flytte hjulcylenderen ca 3-4 mm ud..med en stor skive samt skal man man skifte justere skruerne.....mvh jan
De tromler csp sælger i 5x205 er jo beregnet til biler der oprindeligt kørte med 4x130 og 40mm tromler. Så man kunne vel godt bare skifte til den nye type ankerplade/justerskruer osv. og så passer den 40mm 5x205 tromle lige på? (jeg har ny model ankerplader til at ligge)
Men ellers er den anden løsning at beholde de gamle ankerplader og så space hjulcylinderen 3-4mm ud og skifte justerskruerne?
Det er nok egentlig lettere med den sidste løsning nu jeg tænker over det.
Var der ikke noget snak engang om at man kunne anvende porsche 924 hjulcylindre for at undgå at ligge de skiver bagved? Jeg mener det var det vi gjorde på Kims bus for at det passede med hans 40mm 5x130 tromler.
Nogen der kan be/afkræfte ?
hej Rasser
De ankerplader jeg kørte med var til 1 huls hjulcylindre, altså lidt nyere end org 56 oval.(som er med 2 monteringshuller) De passede fint sammen med de org tromler.
Jeg satte lidt større hjulcylindre på til CSP tromlerne, da jeg netop havde problemer med at bakkerne ikke linede korrekt op. Kan desværre ikke huske mm str, men det var VW hjulcylindre. Ellers var det bare 'bolt on' og jeg var vildt overrasket over hvor meget effekt det gav. Sammen med CSPs skiver foran stoppede min oval perfekt. Det var dog først 3 dage før afhentning af køber at jeg fik det lavet, så nåede ikke regnvejrstesten. Men min køber har kørt masser af km i oval'en siden og er stadig superglad for den, især for dens bremser.
og det er præcis 15mm der skal af, jeg sammenlignede med mine org tromler.
Det med at dreje næsen af gælder såvidt jeg kan se kun CSP's tromler, jeg har et tilsvarende sæt fra en jagtvogn (40 mm bakker og 5/205 boltmønster), men der næsen ikke så nem at afdreje, da der er mere gods i hele fronten af tromlen.
Men hvis nogen mangler til fx straightaxle eller bredt bagtøj, så er det til salg for 600.-.
Ellers er type3 5 huls jo også et godt valg, kan ikke huske deres næseform, har et sæt på min splitbus,(med type1 1500 gearkasse)og sammen med 23,8 mm hjulcylindre er det næsten ligeså godt som org busbremser. Hov' har da også et nos sæt type3 tromler, men de er ikke til salg, sorry (ligger dog på fjernlager)
Så Rasser, det er bare at prøve sig frem :-)
Ronnie
ok tak for svar. Det er samme ankerplader jeg kører med.
Jeg er også ved at stykke sammen til bus bagtøj. Har Type3 ankerpladerne, og vil så have 5x205 type 3 tromler og hjulcylindre fra type3 variant (det er sikkert dem du nævner som 23,8mmm?).
Rasmus
Yepper, det er lige netop Variant hjulcylindre.
Ronnie
You must log in to post.