Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Importeret svensk bil.

Tags:
No tags yet.

(permalink) samurai Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis man køber sådan en fætter, er man nødt at syne den, før man kan få at vide hvad afgiften er?. Jeg tænker på, at hvis der er store udgifter ved at syne den, og man så får at vide afgiften er så høj, at man ikke vil betale, så er pengene til syn vel spildt?. Jeg ved godt at man så kan sælge den nysynet. Det er bare for at finde ud af, hvordan det foregår. Jeg er total nybegynder, så er det rart at vide så meget som muligt på forhånd. :-)

-------------------------------------------
Baja buggy 68'er.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Starter du så bare en ny tråd, når ikke du får det svar du gerne vil have ?
Når ikke du som nybegynder vil lytte til nogen der har rodet med VW i over 30 år. Så er du altså nødt til at at købe den bil og så tage de økonomiske lussinger der følger med.
Hvis man importerer en bil fra udlandet, skal man købe den bedste bil man kan finde. Man skal ikke købe en dårlig bil, for at lave den i stand. Det koster det samme i afgift. Og hvis du, som jeg foreslog i den sidste tråd, køber en god bil i Tyskland. Altså noget fra 86 og opefter. Så er den lidt dyrere i afgift, men stadig billigere end at lave en rusten gammel spand i stand.
Ellers er der jo masser af spande herhjemme. Hvis du ser dig lidt om kan du endda finde en der er afsyret. En såkaldt "ratlooker" Den er sikkert fuldt på højde med en bil fra Sverige.
Hvis du vil købe en bil for at lave den i stand. Kan du ligeså godt købe en dansk bil. Så er afgiften jo betalt - :)
Og ja du skal syne bilen for at søge om afgiftens størrelse. Men omvendt igen: Du skal ikke købe en bil der er så dårlig at den ikke kan synes. Du skal købe en bil der er MEGET bedre end der kræves ved syn.
F.eks.: http://home.mobile.de/MARTINSKAEFERPARADIES
Prøv at se den han har til 5000 euro fra 1996. Sådan én køber jeg, hvis jeg engang slipper af med min speedster.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) samurai Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du må da meget undskylde jeg er lidt tung i opfattelsen, og prøver at gardere mig bedst muligt. De biler jeg har kigget på står i Dk. Hvis mine indlæg er irriterende, så sig endelig til. Jeg troede vwnettet var for alle vw interesserede, men det er måske kun for dem der ved alt om vw, og finder os nybegyndere irriterende?, så kan det jo ligesågodt være et lukket forum for eksperterne. Jeg skal nok lade være med at spørge mere, hvis alle andre herinde deler din opfattelse.
Så må jeg se om jeg kan føre drømmen om at få en vw, ud i livet på en anden måde.

-------------------------------------------
Baja buggy 68'er.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg stiller gerne op til at forklare dig hvordan proceduren normalt er når man importere biler.

Så du skal være velkommen til at ringe til mig i eftermiddag/aften - 28118212

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej nej forumet er selvfølgelig åbent for alle, søg på afgift der er adskillige indlæg om det, du må jo bare igang med at regne, du kan finde en bil i udlandet der kan køres direkte til syn, du kan også finde en rustkasse i dk. der måske kan synes for 20-30.000 det er din egen opgave at finde ud af hvad der er bedst.
Min erfarring er at lige meget hvad man gør bliver det altid for dyrt :-)
Hvis det kniber med kontanter og du har lyst til at komme ud og køre hurtigt kan du jo finde en fornuftig bil som du har råd til, og så lave den som du har lyst til hen ad vejen, den behøver jo ikke at være perfekt fra starten vel.
held og lykke med det. Mvh Kenneth

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er ikke min mening at jage dig væk. Men du kan ikke gardere dig mod at blive "snydt". Og hvis ikke man ved hvad man har med at gøre, så køber man noget lort. Så føler man sig snydt. Men man har blot dummet sig. Det er jo den evige sang i bilverdenen. Det gælder ikke kun for gamle bobler. Jeg har min egen synsvirksomhed og tro mig. Du kan købe en nysynet bil for 5000 kr. Men det er ikke en "god" bil.
Jeg vil bare så gerne have at folk får lov at opleve hvor god en bobbel kan være. Og man kan komme langt for 50.000 kr, hvis man køber en god bil. I stedet for at købe noget gammelt lort, med fire "fede fælge".

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) samurai Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for rådet Kenneth, det er også en af mine ide'er. Jeg er nybegynder med hensyn til luft kølede vw'ere, men ikke med andre biler, eller for den sags skyld mc. Det jeg prøver at finde ud af, er hvordan proceduren er med dem uden afgift, det har jeg ikke prøvet før. Det er jo tiltalende at købe en uden afgift, og så få den ud og køre når jeg har solgt cyklen. Jeg skulle meget gerne selv kunne lave det hele, men jeg mener bare det er en god ide at søge viden hos dem der ved noget om det, istedet for bare at kaste sig ud i det, det skulle såmænd også nok gå, men hvorfor gøre det, når der findes dette fine forum?

-------------------------------------------
Baja buggy 68'er.
(permalink) samurai Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg bruger tiden indtil jeg får købt, til at suge så meget viden til mig som muligt. Jeg har kigget på flere, men er i tvivl, derfor søger jeg råd herinde. Jeg kiggede på Thomas' gule i Lørdags, og Søndag var den solgt. Så der var jeg desværre ikke hurtig nok, fordi jeg også skulle se på noget andet. Det har jeg fortrudt, men sådan er det, der skal nok komme noget andet.

-------------------------------------------
Baja buggy 68'er.
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

hej samurai jeg skrev også i dit tidligere indlæg . du kan ligeså godt vænne dig til det, herinde på vwnettet er det næsten umuligt at få klare svar, kun brok og meninger jeg har opgivet for længst .

Der må da være nogen rare mennesker der han hjælpe dig herinde ,kom nu frem med noget fakta om lignende sager folkens

(permalink) webmate Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Såvidt jeg forstår "Samurai"s indlæg har han lige en mc der skal sælges først, måske det var nemmere at få hjælp til indkøb, hvis vi vidste hvad der var at handle for på nuværende tidspunkt.

Vi har vel alle måttet gøre vore egne erfaringer, og det vil nok være svært at finde en, der tør tage ansvar for at rådgive en "nybegynder" i forbindelse med et konkret køb af en gammel VW.

Mvh Per.

(permalink) samurai Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu var det jo også mere omkring proceduren omkring afgift og syn, jeg søgte viden om. Jeg behøver ikke så meget rådgivning om køretøjet, men tager gerne i mod gode råd. Der er 15-20kg at gøre godt med, inden cyklen er solgt. Så der er to muligheder: købe en billig nu, lave den hen af vejen, eller vente til cyklen er solgt: så købe en dyrere i bedre stand. Så er der jo også muligheden for at der er en der har noget og bytte med. En af grundene til 'alle' mine spørgsmål er at Dan Noe vil bytte sin buggy, og baja med cyklen. Så er der 'ham med den hurtige opel', han vil lave en handel med roadster'ren og 62'eren. Det er jo fristende begge dele, komme af med cyklen samtidig.

-------------------------------------------
Baja buggy 68'er.
(permalink) chander Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Syntes lige jeg vil blande mig lidt. Købte i foråret en Karmann ghia fra 1973 i Sverige til den nette sum af 35000,- omregnet i danske kr. Bilen var lige blevet synet i Sverige.Da jeg kom hjem med den, kørte jeg direkte til toldsyn med den. Den gik lige igennem, herefter gik turen til skat hvor jeg måtte smide 11500,-, fik pladerne og kørte hjem. Regnestykket lyder: 35000 plus 11500 ialt 46500,- for en bil der herhjemme ville ligge omkring 70.000,-. Besparelse ca. 23500,-. selvfølgelig også i kraft af at den svenske krone var så lav. Så det kan altså lade sig gøre at lave en forholdsvis god handel ved at hente bil i sverige.

(permalink) samurai Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Takker, det er altså ikke alt Svensk der er noget lort. Tillykke med din Karmann, fed bil, jeg synes nu de fleste der er til salg ligger på 90kg og opefter, har kigget lidt, da min fatter kunne tænke sig en.

-------------------------------------------
Baja buggy 68'er.
(permalink) samurai Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den største grund til at jeg har meldt mig ind her, er jo også for at finde ligesindede, som elsker de luftkølede, venner og kammeratskab, som i en mc klub. Jeg synes ikke der er dumme spørgsmål, kun dumme svar. Hvis jeg ikke synes jeg har fået oplysning nok, (måske fordi jeg er lidt langtsomt opfattende?), så spørger jeg igen. Ellers føler jeg mig da først dum... Nå, godt ord igen, de fleste herinde har været flinke og tålmodige/overbærende, så jeg har da ikke indtryk af at det kun er 'sure gamle gnavne mænd' der er her, he he. Stik mig bare et spørgsmål om mc, kan jeg svare, gør jeg det konkret, og kan jeg ikke, siger jeg med det samme at jeg ikke ved det. Bare et eksempel. :-)

-------------------------------------------
Baja buggy 68'er.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 14 years siden | | | |

min søn købte en buggy til 23000 en tirsdag aften kørte den hjem syn onsdag morgen betalte 15800 i afgift og plader på kl 14 så nemt er det ?? jeg selv købte en fin 1300 ??? kr 6000 fik den transporteret hjem kr 4200 kørte til syn den var skamsvejst alle vegne efter 6 dage på værkstedet fik jeg den synet KR 5000 i dele afgift 7800 syn og plader ca 2200 jeg fik 20600 ??? så tjente 400 kr på den handel ?? så ja køb kun en fin bil der er klar til syn ( de findes gi lidt mere måske )

MVH Dennis

ps har en rimelig dansk 1200 stående til 10000

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) samurai Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det var da lige et par oplysninger der kunne bruges, tak for det. Du må da godt smide lidt oplysninger på den 1200. Mit største problem lige nu, er at tage en beslutning om det skal være buggy eller bobbel/baja.

-------------------------------------------
Baja buggy 68'er.
(permalink) samurai Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lige et spørgsmål til: jeg har ladet mig fortælle at det er svært at få en buggy veteran forsikret, er det det samme med en baja?, den er jo ikke ligefrem original.

-------------------------------------------
Baja buggy 68'er.
(permalink) lic2plz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej.
En buggy kan IKKE veteran forsikres... men kan forsikres billigt hos etu...det er en forsikring i stil med den der er på veteran forsikring.Bilen skal stå original(eller meget tæt på original) for at man kan få den veteran forsikret..
lic2plz

-------------------------------------------
license2plz@hotmail.com
Copenhagen aircoolers
Mobil:28457159
(permalink) samurai Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ok, takker, hvordan mon det er med en baja..

-------------------------------------------
Baja buggy 68'er.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Alle spørgsmål omkring forsikring kommer jo an på hvad det enkelte selskab vil. Der er ingen regler eller retningslinier, som der er omkring syn og registrering. Forsikringsselskaberne vil jo tjene penge, og helst mange, så man/vi kan jo ikke "tvinge" dem til at forsikre noget billigt.
Proceduren, den korte version, for jeg kan ikke udtale mig om priser og uenighed med SKAT.
Man køber en bil i udlandet.
Man kører til syn og samtidigt toldsyn. Få den vejet, for synshallen kender måske ikke egenvægten. Eller medbring dokumentation på egenvægten. Den udenlandske reg.attest gælder ikke, og må ikke bruges til bestemmelse af egenvægten. Hav noget dokumentation for totalvægten.
Hvis bilen bliver godkendt, kan man køre til SKAT/motorkontor, som er det samme i dag. Og betale afgift og købe nummerplader.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En baja "smutter" måske igennem som en almindelig bobbel hos forsikringen. For der kommer ikke til at stå noget anderledes på reg.attesten hvis man bygger om til baja. En baja er jo ikke en ombygning hvor bilen mister identitet, som en buggy. Og der skal ikke betales afgift ved ombygningen til baja. Hvis altså bilen er dansk.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) lyder Administrator
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er en artikel om import fra sverige og hvad man skal forholde sig til i Vmax nr. 126.

Jeg sider selv lidt i klemme da de vil have 14.000kr i afgift for min type 1. fra 69. Da den har fiber skærme og 1600 motor. (Hvis jeg skifter til original skærme og motor er prisen omkring 7 måske mindre)

Så køb så standard så muligt (så syn skriver "i original stand") og byg så om, hvis ikke du vil køre standard altså...

Og pas på hvis du går efter en vetran forsikring, du må ikke engang kører til bageren en sommermorgen i bilen.
Jeg har min som 2. bil hos topdk. og lover at jeg tager pladerne ind om vinteren og max køere 3000 om året. Det koster 1200 om året i ren ansvar.

Magtede ikke lige at læse alt igennem her i tråden, så hvis andre har svaret det samme, så er det jo cool! :)

-------------------------------------------

martinlyder@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja. Pas på med at fokusere på den veteranforsikring. Min speedster er forsikret "normalt" for lige under 3000 kr. om året med kasko. Grundbilen er fra 1954 og jeg havde nær aldrig fået overbevist forsikringsselskabet om at det IKKE er en veteran. Jeg vil nemlig have lov at køre når jeg vil og hvorhen jeg vil med den.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) samurai Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for svarene.

-------------------------------------------
Baja buggy 68'er.
(permalink) Søndergaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej samurai..
Hvis du køber en roadster skal du være opmærksom på at den kan være svær at få synet.. Det har jeg oplevet.. De forlanger et markblatt 751 i synshallen...
Og det papir kan du ikke få fat i.. Hvis du gør det er der mange der gerne vil låne det
Bare en lille note

Mvh Søndergaard

-------------------------------------------
Mikaelsvw@gmail.vom
60738804
vw roadster - T2 Panelvan

Reply »

You must log in to post.