Nå, fik lige kigget lidt på billeder fra K&K, umiddelbart ok busser, trænger dog til lidt tlc, den nyeste ankomne 70'ers walktrhu gummi er da helt mørt. Og det er lidt svært at se om der er rust i motorrummet. Sjovt de begge mangler midtersæder. Men køb endelig en beige bus, jeg har gummi i brunt til passagergulvet til salg, hehe.
Rasser, ja det var en 'big nut tranny', 46 mm top. Min bus er født 1500. Den gik sådan set fint i gear, den sang fra reduktionsboksene, så jeg prøvede med viskositet 250 gearolie, det hjalp ikke synderligt. En aften på motorvejen satte jeg hånden over speedometeret og prøvede at sætte farten så det var ok at høre på..og opdagede så at jeg kørte 65 km/t...
Den aften i månelysets klare skær..svor jeg aldrig at køre med reduktionsbokse mere..
Jeg har dog kørt i en splitbus, med reduktionsbokse, der faktisk ikke larmede specielt. Det er den LupoJesper har nu, ejeren og jeg hentede den i München og vi kørte ca 1000 km hjem (hele vejen på tyske plader, selvfølgelig hehe).
Skal dog siges at da den senere fik en 1914 motor, passede det bare ikke sammen..alt for mange omdrejninger..men fedt at kunne tage alle sving i 3 gear.
Sjovt nok er Jesper også ejer af min gamle gearkasse idag.
Men som det altid gælder, du må ud og prøve din egen bus for at finde ud af om det er ok...eller ikke.
Ronnie