Husk at smøre det med noget kobberfedt når du fører det igennem tunnelen.
- Casper
tak det vil jeg gøre, jeg kan ikke få det til at virke med download af de filer du sendte et link på
Kobberfedt ?
JA da, det bliver jo vildt varmt sådan et kabel...
Husk at proppe kablet i fra pedalerne af og ud mod motoren.
René
er det derfor det hedder GASkabel ?
kobberfedt...??
det kan godt være at der er lidt blandet følser med kabler og kobberfedt....
da jeg købte min autotrailer var den kun et par på gammel...
bræmse-kablerne var total groet sammen...
nye blev købt.... bobberfedt på på spray blev skudt i den ene ende indtil det væltede ud i den anden...
kobberfedt på spray er tyndt og koldt når det kommer ud jo og bliver tykkere når der er gået lidt....
mine kabler har jeg ikke rørt siden og det er vel 6-7 år siden og de køre bare som smør enu....
og jeg har da lavet en del bremser på trailere efter hånden.... og jeg tror faktisk aldrig at kablerne ikke har været groet sammen når de har kommet ind på værkstedet.........
leo-pol
Jo men hvorfor ikke bare almindeligt fedt ?
Problemet med mange ting, på biler, er at de aldrig får noget. Olie, fedt osv. Og ja hvis du så har smurt dine kunders kabler, så virker de i mange år.
På min gamle Polo sidder der et nylonhjul til håndbremsekablet. "det også et lårdesystem der altid sætter sig fast"!! Nu har jeg haft bilen i 11 år og hver gang jeg lige er under den (to gange om året) Så får den lige et pift lys Pava. Det har aldrig siddet fast på min bil.
Jeg har spurgt mekanikerne på værkstedet, hvor jeg har lejet plads til min synshal, hvorfor de aldrig smører noget. "Nej, det samler så meget sand"!! ?
ja frank den med værkstederne har jeg også hørt tit...
naboen til mit gamle arbejdte hade branderrup trailere...
og ham i reserveafdelingen sagde at det næsten var kablerne de levede af at sælge...
så de smurte dem ikke der inde.. for at kunne sælge nye til kunderne en gang hver 1½år...
grunden til at jeg bruger kobber fedt er skam kun fordi hvis det er "lukkede" kabler men ikke kan skille er det jo bebrænset hvor meget fedt der kan komme ind...
kobberfedt på spray er lige så tynt når det kommer ud af dåsen og man kan få det til at løbe gennem kablet fra den ene ende til den anden... og det er sku meget rat med kabler på 2meter...
men okay.... hørte en dag dag fra vores gamle levandør at kobberfedt ekspanderet... der for bruger man det ikke på hjulboldte mer.... men noget keramisk metalfree spray.....
men hvad ved jeg....
leo-pol
Nu hvor vi er ved snakken... jeg mangler en del som jeg ikke ved hvad hedder..så måske vi kan hjælpes af.. når kablet føres igennem blæserhuset så sidder det i et rør som har en lille hældning til sidst for at det ikke slider på kanten af blæserhunset...hvad hedder sådan en fætter :)
så er gaskablet skiftet. Konklusion:
Det er ganske nemt, havde bagklappen afmonteret. Så kunne man få en hånd ned til at hjælpe kablet igennem det lille rør igennem blæsehuset. Røret havde jeg trukket en lille smule frem så jeg kunne se kablet komme ud. Jeg brugte fedt som smørermiddel.
Kører som en drøm...
Føringsrør til speederkabel.
Jeg plejer at sætte et stykke, 15-20mm. langt,8mm. bensinslange med spændebånd på røret omme foran blæserhuset på mine biler, eller biler jeg alligevel har motoren ude af.
Så undgår man at røret bliver skubbet tilbage når der gives gas.
You must log in to post.