Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kigger på en oval

(permalink) Bonde Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hejsa.
Jeg kigger på denne oval på dba og har et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med.
http://www.dba.dk/vw-1300-13-bobbel-2-doers/id-64017433/

For det første har jeg den mistænkt for at være et '54 karosseri på et senere chassis, kan jeg have ret i det?
Der er utvivltsomt noget arbejde i den og jeg har tænkt mig at selv gå i gang med det meste, i hvert fald det kosmetiske.
Mine hænder er ok skruet på, men jeg har aldrig arbejdet med biler før.
Er jeg mon naiv hvis jeg tror at jeg kan sætte sådan én i stand?

Skal helt sikkert have en professionel til hjælp hvis der er noget med motoren, men vil meget nødigt bruge flere tusinde kroner kun på det. Hvordan ved man om motoren er i orden? Er det bare at lytte og kigge efter røg?

Skal ud og kigge på den snart og har kigget en masse tips online for hvad man skal se efter på en gammel bobbel (rust).
Mine tanker omkring den her er at det er en mulighed for at erhverve et 'sæt i stand' projekt til menneske-penge, men hvad må man max give for sådan én her?

Skal lige sige at originalitet ikke er så vigtigt for mig som udseende og brugsstand. Så hvis en uoriginal 1300 motor er mere pålidelig, så er den fint for mig.

Vil ikke putte mere end 20.000,- i en istandsætning.

Håber på mange gode råd.
På forhånd tak

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

numret til regi står i bunden så hvis han har papir på det er bunden fra 54, og jeg syntes det har været nemt og lave bobbel, havde ik prøvet det før jeg gik igang med min, men det løber hurtigt op penge mæssigt alt efter hvilket udsendene man går efter...

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) jpwest Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis jeg skulle lave om hvad jeg ved i dag ,og det skal være en Oval ville jeg helt klart vælge en 56-57(sen 55)da der faktisk ikke kan fåes nogen stumper til de tidlige,ud over det er håndlavede,og så og sige intet fra de andre rigtigt passer.

Den du har kig på tror jeg såmæn chassiet passer på årgangen,bagpanelet er skiftet til et nyere,rust på en folkevogn ALT ,hverken mer eller mindre syns den er godt betalt til 30.000,og de 20.000 til istandsættelse kan du til en begyndelse gange med 3,køb hellere en færdig bil,eller et langt fremskredet projekt.

Hvis det er din første gammel bil du skal ud og købe,køb noget som er køreklar og på plader nyd din bil,og lav lidt forbedringer i starten,derefter kan du jo kaste dig ud i dit drømme projekt

West

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad får dig til at tro at bunden er forkert?
Vulken på indersiden af dørene tyder på at det er en 54ér

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

til prisen og til dit renoverings budget er det nok godt nok - og som begynder projekt er det nok fint nok der ikke er de helt vilde ting der skal laves ...

så kan du altid forskønne den lidt med tiden...
kender intet til dine ambitioner eller kvalitetskrav med en 56 år gammel bil.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bonde Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tusind tak for svarene. Nå men det kan da godt være at delene hænger sammen, jeg vil bestemt ikke beskylde den for noget.
Men motoren er vel ikke original, er den?

Hvis jeg ikke kan holde mig fra den vil jeg nok også se om vi kan blive enige om en lidt anden pris.

Hej Gustav. Hvad siger du, kan jeg finde ud af sådan noget ? :oP
(Din gamle skate house kollega)

(permalink) hamsedk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg købte en oval sidste år, har aldrig prøvet det før, og det er et projekt.
http://vwnettet.dk/topic/150282
Jeg syntes det er meget rart, at man kan prøve at lave noget på den selv, og allerbedst er hvis du kan alliere dig med en der har gjort det før. Det har jeg gjort og er meget glad for det. denne første gang har jeg fået fortalt det meste jeg skal gøre, og næste gang(ja der kommer en til), kan jeg så noget mere selv.

Det dyreste jeg er rendt op i indtil videre, er alt det ekstraudstyr som jeg vil ha på. (fælge, tagbagagebærer, gule lygter bla bla osv)
Men hvis du har mod på det, så go for it...

-------------------------------------------
</a
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Jes

Ja - det ved jeg du kan - Mener du var ret skrap på fingrene.
Var der ikke noget med at du var venner med guitaristen i Her Personal Pain, (Palle?) Han ved jo en del om luftkølet vw. Han plejede at drøne gennem Nørregade i sin panelvan eller sin gule callooker ca. 1992-93.

Jeg tror måske jeg kender den bil der. Har du et tidligere reg nummer?
Kan jeg hjælpe dig med noget siger du bare til. Kan overtales til en ekskursion hvis du giver en Kebabmix i Nørregade som i gamle dage.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ååhhhrrrggg hvad... Her personal pain, gode minder fra 90'erne i Århus.

Lars

Undskyld jeg stjal din tråd

-------------------------------------------
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Palle Shultz - jo tak han er både ferm på en guitar og en luftkølet VW - hvis du er pal med ham - så er der nok hjælp at hente hos den flinke mand. Og hils endelig fra Bendix

PS. Pøj pøj med købet, den ser fin ud

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis man er i tvivl og skal spørge på internettet om en bil fra 1954 er et godt køb eller ej. Og når man allerede på billederne kan se at den trænger til "hjælp" og at motoren ikke er en der hører til i bilen.
Desuden står der VW 1300 i annoncen. Alene det ville få mig til at gå uden om den. 1300 kommer først i 1966.
Byd ham 3000 eller lad den stå og lad en anden stakkel købe den.
Og beregn så 50-100.000 til at få den op at stå igen. Bilen altså, jeg tænker nok på Lars og Gustavs tankegang her.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har da en du kan købe så er du fri for at lave en hel masse, men man skal jo ikke regne med at det er en ny bil man køber uanset priser;-)

http://vwnettet.dk/topic/155142

Kan købes for 65000,- men så er alt extra udstyr fjernet!

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Som det allerede er blevet pointeret, så regn med at 20k til renovering rækker som en skrædder i helvede. Taler af erfaring, jeg er igang med at totalrenovere en ovaler fra '57 og har nok brugt for 50k på stumper og materialer ud over bilens pris. Det er så godt nok også en totalrenovering, men det trænger den sorte dér vist også til, bare vent :-)

Mvh Lars

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er vel også en slags forskønnelse Lerup , som ratlooker kan det sgu ikke koste
mange basseører at få den på gaden , der burde 20k kunne gøre det hvis man laver det selv. derfor det er så populært vel.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Helt sikkert. Det er selvfølgelig et spørgsmål om hvad man vil. Om den skal på gaden billigst muligt, eller pænest muligt :-)

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er ved at hjælpe min kammerat med at lave pladearbejdet på hans 57ér - Han gør sig umage med at redde det der kan reddes og får en rigtig fin bil ud af det. Den kommer ingenlunde i nærheden af de voldsomme priser disse biler har nået. Han nyder processen - det synes jeg tit i glemmer. For nogen af os er det at skrue og svejse også hobby.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) jpwest Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rigtigt Gustav,glæden ved og lave noget som måske andre har opgivet skal være tilstede,og hvis man har en og læne sig op af så skulle det være muligt og få noget brugbart,MEN hånden på hjertet hvor mange grundstødte sandblæste og grundede projekter står der ikke rundt omkring som skulle være endt i" den kommer til og spille 100 Procent"og nu var det her jo en forspørgelse,man ved jo ikke hvad den der spøger kan,og har vilje til.

Siger altid til dem der spørger,og ride et projekt i land kræver 15 Procent kunnen,og 85 Procent vilje og stædighed

West

(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bonde
Sig til hvis, du vil sende en spion afsted bor ti km derfra :O)

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Min første type 1 skulle aldrig have været reddet. Den var min farfars og på sorte plader. Den står stadig i garagen og har budt mig mange oplevelser og lært mig meget.

Jeg husker stadig at min far krævede at den skulle forbi et FDM testcenter inden den blev reddet. Jeg var kun 16 og havde ingen forudsætninger for at redde noget som helst - ikke engang mit hår.

Men som du siger West - 85 vilje og stædighed. Mine kammeraters Celicaér og 320ere som deres fædre sagde god for er til gengæld rådnet op og knust mod vejtræer for mange måner siden.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Bonde Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for alle svarene selvom de er meget forskellige.
Kan bedst li' de opmuntrende, men jeg tager de andre med når jeg skal tage beslutningen.

Må lige korrigere: Jeg kender ikke Palle personligt, vi delte øvelokale dengang og jeg var mest pals med Heine (trommeslageren).

Jeg har en aftale med sælger i morgen, jeg vil prøve at tage de kritiske briller på.
Jeg har ikke planer om at det skal være en show winner, i hvert fald ikke til den her sommer.
Hvis jeg køber den vil jeg nyde processen at gøre den i stand og hvis jeg må give op, so be it.
Men tak for alle betragtningerne.

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg købte min oval 53 for et år siden for er beløb meget tæt på det den der står til. Forskellen på de to er min er total istandsat med små mangler.
Har en kammerrat som også lige har købt oval 57 med foldetag, et langt bedre projekt end den der umidelbart ser ud til som han gav 18000.- for.
pøj pøj med handlen..

-------------------------------------------
(permalink) hamsedk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

skal lige siges, jeg smed 7500 for min, men så tilkommer der jo afgift...

-------------------------------------------
</a
(permalink) Bonde Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok, Jeg kan godt se at jeg skal have ham ned i pris hvis det er

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ved du hvad der skal laves på den egentlig....

måske lidt optimistisk at sammenligne priser på to 56 år gamle biler ud fra 2 liners beskrivelse og nogen få billeder...

og en svensk er jo plus afgift + transport + brændstofafgift + plus det det koster at lave den.

kan godt være den er alt for dyr , men det er da ikke sikkert - kan også være den er i god stand og er billig.. det kan jeg desværre ikke se ud fra den annonce.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bonde Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Anne-Mette.
Det lyder som et godt tilbud.
Jeg har som nævnt en aftale med sælger i morgen (torsdag) ved 18 tiden.
Du skulle vel ikke have mulighed for at kigge forbi der?
Ved godt at det er super kort varsel.
Adressen er Vesterkær 3, Rødding


Reply »

You must log in to post.