VW Type 3 fastback 1966
VW BUGS HERNING.DK
Så tvinger jeg dig sgu til at sluge dine, (nåe nej mine..) hjulbolte....
Lars
HÆ!
Selv HÆ, eller HOST
Hvad hedder den model med de dobbelte forlygter i hver side? Der er billeder af den i indlæg nr. 2.
RAFE ; Lige netop dem du henviser til i indlæg # 2 er VW Brasilia. Som navnet hentyder er det en Brasiliansk produceret VW som mest af alt karosseri mæssigt minder om en forkortet VW Type 4 (411 / 412) -der er dog ikke mange ligheder iøvrigt med Type 4éren. Bl.a er der en Type 1 baseret motor i Brasiliaén.
Du kan læse mer om VW Brasilia her ; http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Brasilia
Tak for svaret Erik
Ved du eller andre, hvordan kvaliteten er på dem? Altså når man tænker på, at de blev bygget i Brasilien? Og er der nogen af dem i DK?
Kvaliteten ved jeg intet om. Mig bekendt er der ingen i DK.
jeg vil da godt have den. Du kører den da bare herover så skal jeg nok tage mig kærligt af den ;-)
Den står der allerede...
YESSSS synet iforgårs uden anmærkniger plader på igår:-)
for satan hvor kører sådan en bare godt:-)))))
Og så lige med EU nummer plader.. Øv.. Men Tillykke!
Tillykke Søren ! - sådan !!!
Hilsen Henrik
tak skal i ha
eu plader eller ej alle de nye plader er grimme
Kvitterer lige med lidt billeder af årets Type 3 vinder fra Bug Run.
En ´66 1600 TL Fastback renoveret og ejet af Magne Baevre fra Kongsberg i Norge.
Det har taget Magne 7 år at renovere bilen. Der var kælet for hver eneste detalje på denne bil absolut intet var overladt til tilfældighederne.
Ifølge Magne var bilen inden renovering rusten. Hvilket selvfølgelig kan betyde mange ting.
Bilen er født med denne kabine dog uden rattet. Han har fået hjælp fra en saddelmager til renoveringen af kabinen. Resten af den imponerende renovering har han selv stået for hvis man ser bort fra lakken. Stoneguards til forskærme på Type 3 er umådeligt svære at finde. Jeg fandt dog 2 i mint condition sidste år på Bug Run :-)
Nu er det snart jul. Så må jeg da lige opdatere lidt på denne tråd.
Her er en Brasiliansk Type 3 Variant ejet af Rodrigo Buffalo fra Curitiba lige syd for Sao Paolo i Brasilien.
Man kan diskutere hvor køn den er forfra og bagfra (bagenden ligner faktisk en SAAB) , men profilen synes jeg er super fed. Især med den lange siderude. Læg mærke til at benzin påfyldningen sider i modsatte side af Europæisk produceret VW Type 3 :-)
ligner en simca
Ja fronten på den Brasilianske type 3 er lidt "anderledes" Den har aner fra Simca, som nævnt og så noget 70ér Moskowitch-Studebakeragtigt etellerandet.
Jeg kan ikke rigtigt bestemme mig til om jeg synes den er fræk eller flov. Men ellers ser den fin ud.
T