Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken karburatorstørrelse ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Leo C Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Til projekt Typ4, 2411 ccm. Knast Webcam. 86B eller 86C.

Weber IDF 44 eller 48 ?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Til gadebrug 44 IDF Til ræs 48IDA.
48IDF og 48IDA er to meget forskellige karburatorer.
En 48IDF er blot en 44 IDF der er boret op. Der er reelt ikke større hul igennem, kun omkring spjældet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis du kan finde det, så led evt. efter et sæt 45 eller 48 DRLA dellorto. Men som Frank er inde på, så gør op med dig selv om du udelukkende går efter maks effekt, eller god kørbarhed/speederrespons/økonomi.
Jeg gik selv 100% efter looket, og gav så mig selv en kæmpe udfordring. Jeg valgte 48IDA på en mild 2 liters motor. Det kræver SÅ meget før det kommer til at køre tilnærmelsesvis så godt som et par 40mm weber eller dellorto ville have gjort. Så gør op med dig selv hvad du vil ha.

Du nævner knast og ccm, men hvad med topperne?

Frank: Da Rasmus kørte med din den gamle i "gade trim", kørte den da ikke med 48IDF og stadig gav et par hundrede heste og knap 300nm?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jo den kørte med CB-indsprøjtning, da jeg solgte den. Der ydede den kun 170-noget HK.
Det var jo lidt skuffende, når den tidligere havde ydet over 200 med 48IDA.
Jeg mener det var Rasmus der satte 48IDF på den og derved fik noget effekt "tilbage"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Leo C Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Toppene er let portede 412S toppe, og tror ud fra det skrevne at jeg holder mig til 44 IDF.
Tak for svarene.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du sætter større ventiler i ikke ?
Det er vigtigere end at "porte"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis Dellorto DRLA 40mm er en mulighed, har jeg et par i perfekt stand...

(permalink) Leo C Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for budet Biffo, men 40 mm har jeg i forvejen.


Reply

You must log in to post.