Jeg har problemer med en kold motor der ikke trækker ordentlig når den er kold! Den hakker i det! Er det et justerings spørgsmål eller er det mere alvorligt! Mine tændrør bliver også fugtige efter få km... Stempelringe?
Jeg har problemer med en kold motor der ikke trækker ordentlig når den er kold! Den hakker i det! Er det et justerings spørgsmål eller er det mere alvorligt! Mine tændrør bliver også fugtige efter få km... Stempelringe?
Hvad motor snakker vi om her?
mangler karburatorsprit eller et choker problem
For meget benzin, fordi chokeren ikke åbner chokerspjældet når der gives gas.
Karburatoren har en trekantet membran der med en trækstang åbner chokerspjældet ved hjælp af vakuum.
Køb at rep.sæt/pakningssæt og vend tilbage.
Det er helt sikkert ikke stempelringene.
det er en 1600 motor, og ja jeg klovn skulle have skrevet det i starten...
Den kører super godt efter ca. 5 km, kaburator sprit løser ikke problemet... jeg vil bestille et rep. sæt til karburatoren... Tak
Vil lige fortælle Cisse og Celinas far at jeg også har en Selina datter,,:)
Ja men den kører godt efter 5 km. for så er chokeren ved at været slået fra. Men medens chokeren er aktiveret bliver den kvalt i benzin.
På kold motor skal du afmontere luftfilteret og aktivere chokeren, ved at give fuld gas én gang. Så lukker den chokerspjældet.
Tag en ledning af tændspolen, så den ikke kan starte, og få en hjælper til at dreje med startnøglen medens du holder øje med chokerspjældet.
Nu skal du kunne se at choker spældet åbnes 5-10mm i takt med motorens omdrejninger på starteren.
Hvis du sætter ledningen på, så motoren kan køre, skal den starte, uden at røre ved speederen, og stå i hurtig tomgang med spjældet åbent 5-10mm.
Hvis man så giver gas, skal den åbne spjældet yderligere.
Frank har ret, choker problemer, men skulle være indstillet nu, den kører fint! Bimetals? fjederen skulle løsnes lidt,den var simpelthen skruet for stram, så ganske rigtig for fed blanding.. Tak for hjælpen
Ja. Reelt er det ikke meningen at man justerer på den. De har normalt et mærke hvor det passer. Men der kan jo have være mange kokke før dig.
Man kan så kontrollere, som nævnt, og konstatere at det virker. Den skal jo lukke spjældet helt når man aktiverer speederen fuldt, én gang.
Min kones bil var fra fabrikken justeret så den holdt spjældet meget hårdt, den har jeg også lige slækket lidt.
Hvordan hun så starter den ved jeg ikke. Hun sidder og vipper med speederen og det resulterede jo så i at den første morgen med 10 graders frost. Så skreg hun ude fra carporten at hendes bil ikke kunne starte. Og da jeg så sagde at det kunne jeg godt forstå, for du aktiverer ikke chokeren. Så blev hun sur. Men så var jeg fri for at dyrke sex den aften. Ned med speederen og slip og drej nøglen. Så kører det.
For pokker Frank...
Mine kollegaer forstår simpelt hen ikke hvorfor jeg sidder og griner helt alene :-)
You must log in to post.