Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nyindkøbt type 4 motor - salg eller viderebyg?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej,

jeg fik tilbudt en type 4 motor af en bekendt. Det er en model CJ, dvs. en 2,0 liters fra en latebay, med 2 karburatorer og ca. 80 hk.

Motoren er blevet passet af vw-specialist med egen forretning og er blevet taget ud af hans egen bus for ca. 7 år siden. Derefter er den blevet stillet på lager og han havde har aldrig fået brug for den igen. Motoren tørner fint og har intet slør.

Hvis den ikke havde været i orden havde han aldrig gemt den. Derfor er den perfekt til at bygge videre på.

Jeg er lidt i tvivl om den skal bygges om til min splitbus eller sælges. Derfor er i velkomne til at give bud på sms 41 99 04 89.

Hvis jeg beholder den er det meningen at den skal yde ca. 100 hk. Hvordan gør jeg det så den bliver mest pålidelig (og gerne billigt)?? Der skal i så fald porsche blæs på.

Jeg ser frem til forslag - kom frisk !!

nye billeder 003.jpg
nye billeder 004.jpg
nye billeder 005.jpg

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hold da kæft den ser træt ud på billeder - men det er den ikke helt i virkeligheden. Den har jo stået på lager i noget tid tørt og godt :-)

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu har du ikke sat den under køb og salg, så hvis du spørger så må du regne med at få svar:
Du skal finde den store tegnebog frem. Det eneste du reelt kan bruge til at lave 100 HK. Er krumtappen og plejlstængerne, samt lidt dimser.
Hvis du skal have bare en lille chance for at gøre det "billigt", skal du have en personvognsmotor, der ikke er slidt op og så lave arbejdet selv.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) t2pickup Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Cj = 70hk. DET er også det dyreste blæsesystem du har valgt og ikke det bedste. så billig nej. sikkert bedre med type1 motor med ca 100hk til splitbus. vis det skal være billig også

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Når jeg siger billig mener ikke ikke det billigste af det billigste, men jeg vil ikke bruge pengene unødigt. Mit budget til at bygge for ligger inden for 30k, så jeg vil mene det er muligt.

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er muligt - med det billigste af det billigeste søren HAAARR HA ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.