Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motormontering = Problem

Tags:
No tags yet.

(permalink) Thomsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Har skiftet kobling og udrykkerleje på min VW 1303. Og når jeg nu vil montere motoren op igen, vil det bare overhovedet ikke lykkes for mig.
Det føles som at jeg kommer til et punkt, hvor jeg bare absolut ikke kan få motoren længere ind i gearkassen, lige meget hvor meget jeg end rykker og flår i den.

Nogle gode råd eller idéer?

Mike

-------------------------------------------
2246 1771 - mike@easy-climb.dk
VW 1303, 73'
Roskilde
(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det lyder som om du skal have centreret den nye koblingsplade, hvis den sidder skævt i forhold til akselen, er det umuligt at få motoren ind på plads.

-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) Thomsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg synes ellers jeg var meget opmærksom mht. at montere koblingspladen med koblingsdorn. Kan centreringen gå galt alligvel?

-------------------------------------------
2246 1771 - mike@easy-climb.dk
VW 1303, 73'
Roskilde
(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det burde det ikke - men det er næsten det eneste der kan være galt, medmindre du har skiftet svinghjul til et andet (større)

-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) Thomsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

der er ikke pillet ved svinghjulet. Jeg synes bare at motoren er unaturligt svær at få på plads. Så du har nok ret mht. centreringen. Det burde jo bare heller ikke kunne lade sig gøre når den er monteret med dorn.

-------------------------------------------
2246 1771 - mike@easy-climb.dk
VW 1303, 73'
Roskilde
(permalink) KIM-W Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har du prøvet at dreje lidt på motoren imens du trykker den ind? det kan jo være den står imod tænderne.

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ved det er en dum fejl, men har selv begået den engang.
For at møtrikken og starterbolten ikke skulle blive væk satte jeg lige løst møtrikken på.

Den var svær at få motoren henover..

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gregersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

har du prøvet om koblingen passer på højgear axlen enden du begyndte at samle det. hvis splejnerne i koblingerne er forskellige passer det ikke sammen med axlen.

-------------------------------------------
mobil: 29678389
e-mail: nickigregersen@hotmail.com
(permalink) Thomsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Gregersen: Det havde jeg slet ikke overvejet kunne give problemer? Stolede blindt på forhandleren. Det vil jeg tjekke i morgen - tak!

Og tak til alle jer andre også

-------------------------------------------
2246 1771 - mike@easy-climb.dk
VW 1303, 73'
Roskilde
(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Begynderfejl nr 1 er at man ikke har løsnet koblingskablet!

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er det den rigtige kobling i forhold til gearkassen, med eller uden ring, føringsrør osv. ?
Koblingen er centreret med en dorn ?
Hvis den så vil drille, skal man være sikker på at motorens og gearkassens flanger flugter med hinanden.
Mange gange laver vi jo den slags arbejde på en donkraft, med bagenden oppe på bukke, så bilen står skråt.
Så skal motoren tit løftes lidt for langt op og puttes i lidt, (1-2cm) oppefra.
Og så skal donkraften sænkes lidt medens motorren glider ind og ned.
Vold er helt forbudt fordi man risikerer at bøje koblingsnavet og så kan den ikke koble ud når man endelig er færdig med at samle det hele. Man må f.eks ikke blive vred og ruske den eller lade motoren hænge i koblingsnavet. Den skal altid være understøttet.
Sommetider hjælper det blot at sætte gearkassen i gear og dreje på det ene baghjul. Det kan være nok til at højgearakslen lige kommer i hak og glider ind.
Og fedt er forbudt på kobling/højgearaksel.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Thomsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så fik jeg motoren på plads. Jeg må med bøjet hoved erkende at jeg nok ikke tænkte mig helt om da jeg forsøgte første gang.

Jeg tror lidt at brikkerne faldt på plads, da jeg læste dit svar, Frank. Havde jo desværre ikke taget helt nok højde for, at jeg jo har klodset bilen op og at motoren jo derfor ikke skal skubbes lige ind. så med nogle løft og lidt finesse, lykkedes det endelig.

-------------------------------------------
2246 1771 - mike@easy-climb.dk
VW 1303, 73'
Roskilde
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.