Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bus udstødning på Karmann Ghia.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg er ved at påbegynde en renovering af motoren i min Karmann.

I den forbindelse, overvejer jeg at udskifte udstødningen. Af 2 årsager. Pga. begrænset plads ønsker jeg en med en mindre diameter, og samtidig overvejer jeg også en med kun 1 afgangsrør.

Så var det jeg sad og kikkede på nogle forskellige udstødninger. Og faldt så over en bus udstødning.

Ifølge teksten skulle den høre til en: 1,9 vandkølet boxer årg. 83-86.

Den ser ud til at have ca. samme diameter som en alm. type 1 udstødning. Derimod er den noget bredede. Men i en Karmann er der også ekstra plads i siderne, idet bagspidserne sidder ret langt fra hinanden.

Men inden jeg bestiller en, ville det være rart at vide om den kan være der..? Så er der nogen der ved ca. hvor bred en sådan udstødning er (uden selve afgangsrøret)...?

På forhånd tak.

Henriksen

356-motor.jpg
bagspidser.jpg
avg-wb_1.jpg

(permalink) Bjørn Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvorfor monterer du ikke en original enhed ??
Hermed ingen problemer - overhovedet - og din bil vil elske dig for det !
Fatter simpelthen ikke at fine gamle biler ombygges og monteres uoriginalt for sluttelig at fremstå som noget....øhhh, hvad skal vi kalde det !!!
VWenligste hilsener
Bjørn Lotting

(permalink) langeberg Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hej bjørn....jeg kan læs ud fra det du skriver ikke kender "detalje Henrik" men er sikker på han gør dette ved hans vidunderlig bil af en anden årsag...

mvh jan

(permalink) Bjørn Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tja, det gør han jo nok.
Smag og behag er som bekendt forskellig - og gudskelov for det.
VWenligste Hilsener
Bjørn Lotting

(permalink) Henriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mht. mit motorprojekt er der efterhånden ikke ret meget der "rimer på original"...

Med al respekt for originale biler, så kan jeg godt lide biler der er lettere ombygget.

Og i mit tilfælde er både karosseri og interiør mv. da stadig originalt..

Grunden til at jeg fandt udstødningen interessandt, var fordi jeg gerne ville have en udstødning med kun et afgangsrør, da motoren derved får en mere "jævn lyd".

Og så synes jeg ikke de 2 alm. udstødningspiber ser særlig godt ud på en Ghia.

Så skulle der være en der har en bus med en sådan udstødning, vil det være rigtig fedt hvis man gad at måle dens bredde.

mvh Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den lydpotte du viser på billedet er jo en type4 potte. 411-412 og type2 med type4 motor. Og med 60HK vandbokser.
Du skal nok være forsigtig med at anbringe afgangsrøret et andet sted end i den ende med flangen til det.
Jeg kan da gå ud i laden, når jeg kommer hjem, og måle en ?
Jeg har også løse svejseflanger til der hvor manifolden går på potten.
Jeg har også en pæn brugt potte -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så vidt jeg kan se, er den da til at skulle monteres på type 1 topstykker...? - Enig..?

Og så var det også min mening ikke at ændre på placeringen af afgangsrøret..

Men ja, du må meget gerne måle. Så kan vi lige tales ved. En brugt potte er OK, hvis standen er rimelig.

mvh Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jow-jow, men potten er type4.
Manifolderne, eller hvad vi skal kalde dem, er 60HK vandbokser. Og det snyder lidt. Flangerne mod topstykkerne er spejlvendte. Men ellers sidder de som på type1.
Standen er fin.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis ellers flangerne sidder som på en type 1, kan den vel godt konverteres til en 356..? Jeg har ekstra flanger (som sidder på topstykkerne).

Bare altså den kan være der i bredden.

En 356 kører jo også med en bred lydpotte. Den er bare for stor i diameter.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kan se at de fire manifold-rør ligger på 700-800 kr. pr. stk. Hos howdiaudi. Så du skal nok købe fire J-rør og så opfinde de bageste stumper selv -

Se på side 2:

http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productCatalogue.aspx?Group=17386

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mr. Frank.

Jeg ringer, når jeg kommet lidt igang med motorprojektet. Så kan jeg evt. kikke forbi, måle osv. Er vist nød til at se tingene "i levende live" for at kunne vurdere på anvendeligheden...

mvh Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Potten er 955mm lang

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.