Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kan dette styrtøj godkendes og er der nogen som har erfaring med dette

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Som overskriften siger vil jeg høre om der er nogen som har erfaring med dette. Det ser super fedt ud

Hilsen Peter

Link: http://www.red9design.co.uk/type2.htm

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Om det kan godkendes skal du jo spørge VW eller fabrikanten af fortøjet om.
Ellers er min umiddelbare mening at det da er et tilbageskridt i forhold til den originale konstruktion.
Du får et fortøj med camberændringer, det har det originale ikke og så optager det heller ikke forhindringer på vejen på samme bløde måde som det originale. Det org. fjedrer jo bagud og op når det møder en forhindring. UDEN at ændre camber.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SoLow Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Man kan så undres hvorfor bærearmssystemet er det der sidder på alle biler nutildags hvis det gamle forbrosprincip var bedre.. men jeg er ikke ingenør så du har sikkert ret Frank.

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det gamle tager vel for meget plads opad.
Det var vel derfor 1302-03 fik macpedersen. Camberændringer er måske ikke så stort et problem på en familiebil. Men til race, er det da noget man roder med. Man vil jo gerne have at hjulet sidder samme sted selv om bilen fjedrer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Uha, den er svær at udtale sig om, uden at ha' prøvet en dyt med tingesten monteret...

I teorien har Frank ret omkring 0 camberændringer. Men selve ophængningsteknikken med wishbones er jo udbredt i sportslige biler og så er tandstangsstyretøj vel også alt andet lige mere præcist end rulle/snekke?

Men et er teori et andet praksis med fjeder/dæmper-opsætning osv. osv... Så absolut et relevant spørgsmål, Peter...

Noget helt andet er så originaliteten af bilen.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er så meget efterhånden som ikke er orginalt. Lige fra sænkning, motorændring, smallet forbroer til meget store ombygninger med tagsænkning og meget mere. Mine biler har ikke været originale (fælge, sænkning, motor, gearkasser, sæder mm).

Og jeg ved godt at det ikke tager bump/huller/ujævnheder lige så godt som gl. vw i orginal højde. Men en gl. vw der er sænkte kun med forbro bliver også hård ved bump/huller/ujævnheder da den ikke fjedre bagud men gerne vil fremad istedet for....

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Gudskelov er det i sidste ende et spørgsmål om den enkeltes smag...

Og i teorien er camberændringer ved affjedring ikke at foretrække, men man skal jo også tage højde for at bilen kan krænge.

Ved krængning kan man opnå positiv camber, hvilket ikke er godt for vejgrebet. Det kompenserer dobbelt wishbone jo for ved at ha' ulige længde på den øvre og nedre trekant...

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja jeg ville gerne montere det på bussen, men syntes ikke det er sjovt hvis det bliver kasseret til syn....

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) unik buggy Member
Skrev for 14 years siden | | | |

kunne da godt finde på at montere det på min buggy - hvis de lavet en tandstang til vensterstyrede biler

-------------------------------------------
Henrik / 40274601
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det ser ud til at du kan få både link pin og ball joint, samt LHD og RHD.

Så alle type 1 forbroer skulle være dækket både i venstre og højre-styrede udgaver.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M

Reply

You must log in to post.