Som overskriften siger vil jeg høre om der er nogen som har erfaring med dette. Det ser super fedt ud
Hilsen Peter
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
Som overskriften siger vil jeg høre om der er nogen som har erfaring med dette. Det ser super fedt ud
Hilsen Peter
Om det kan godkendes skal du jo spørge VW eller fabrikanten af fortøjet om.
Ellers er min umiddelbare mening at det da er et tilbageskridt i forhold til den originale konstruktion.
Du får et fortøj med camberændringer, det har det originale ikke og så optager det heller ikke forhindringer på vejen på samme bløde måde som det originale. Det org. fjedrer jo bagud og op når det møder en forhindring. UDEN at ændre camber.
Man kan så undres hvorfor bærearmssystemet er det der sidder på alle biler nutildags hvis det gamle forbrosprincip var bedre.. men jeg er ikke ingenør så du har sikkert ret Frank.
Det gamle tager vel for meget plads opad.
Det var vel derfor 1302-03 fik macpedersen. Camberændringer er måske ikke så stort et problem på en familiebil. Men til race, er det da noget man roder med. Man vil jo gerne have at hjulet sidder samme sted selv om bilen fjedrer.
Uha, den er svær at udtale sig om, uden at ha' prøvet en dyt med tingesten monteret...
I teorien har Frank ret omkring 0 camberændringer. Men selve ophængningsteknikken med wishbones er jo udbredt i sportslige biler og så er tandstangsstyretøj vel også alt andet lige mere præcist end rulle/snekke?
Men et er teori et andet praksis med fjeder/dæmper-opsætning osv. osv... Så absolut et relevant spørgsmål, Peter...
Noget helt andet er så originaliteten af bilen.
Der er så meget efterhånden som ikke er orginalt. Lige fra sænkning, motorændring, smallet forbroer til meget store ombygninger med tagsænkning og meget mere. Mine biler har ikke været originale (fælge, sænkning, motor, gearkasser, sæder mm).
Og jeg ved godt at det ikke tager bump/huller/ujævnheder lige så godt som gl. vw i orginal højde. Men en gl. vw der er sænkte kun med forbro bliver også hård ved bump/huller/ujævnheder da den ikke fjedre bagud men gerne vil fremad istedet for....
Gudskelov er det i sidste ende et spørgsmål om den enkeltes smag...
Og i teorien er camberændringer ved affjedring ikke at foretrække, men man skal jo også tage højde for at bilen kan krænge.
Ved krængning kan man opnå positiv camber, hvilket ikke er godt for vejgrebet. Det kompenserer dobbelt wishbone jo for ved at ha' ulige længde på den øvre og nedre trekant...
Ja jeg ville gerne montere det på bussen, men syntes ikke det er sjovt hvis det bliver kasseret til syn....
kunne da godt finde på at montere det på min buggy - hvis de lavet en tandstang til vensterstyrede biler
Det ser ud til at du kan få både link pin og ball joint, samt LHD og RHD.
Så alle type 1 forbroer skulle være dækket både i venstre og højre-styrede udgaver.
You must log in to post.