Nogen der ligger inde med nogle ? Det er til min 1600.
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
Nogen der ligger inde med nogle ? Det er til min 1600.
Slet ingen ?
joda.
Nye, kr. 850,-
T
Du ligger ikk inde med nogle originale brugte eller noget ? Synes måske lige 850 er i overkanten for vippearme :)
Kan se på dine tråde at du vil lave en 1600 med 36dcnf og 1:1.25 vippetøj.
Sådan lavede jeg også en 1600, det gav 67hk, med dual quiet potte.
Håber du kender en der kan synkronisere dem..det var det dyreste enkeltdel i mit setup..kostede 3400.- (Men det tjente sig hurtigt ind i benzinøkonomi)
Nå, men hvis du mangler helt almindeligt 13-1600 vippetøj, så har jeg masser af sæt til billig penge.
Ronnie
kleinbusronnie@gmail.com
52189962
Tuningsdele koster, sådan er det bare.
Kleinbus:
Ja, jeg har nemlig de to stk. 36DCNF og manifolderne har POSTDK lige smidt ud :S
Men det var nemlig din erfaring med det 1.25 der gjorde at jeg ville ha det på nemlig.!
LK:
Ja ved godt tuningsdele koster, men ved også at Brasilianer fik en 1600 med dem i som standard, back in the days. Så vil jo bare gerne ha fat i de originale eller noget tilsvarende. Har snakket med et par stykker der har været heldige i ny og næ at kunne få dem til billige penge..
Ok, det var jeg ikke lige klar over. :o)
Det var da mærkeligt med post danmark, må da håbe de dukker op?
Jeg kørte med Scat vippetøj, og det kostede ca 1800.-
Jeg ved ikke om brasiliansk kvalitet er ok? Mine Scat var iøvrigt boltet.
Om bolte er bedre end clips er der delte meninger om, en ulempe ved mine var hvertfald at de larmede mere end de org mexicanske jeg havde på før.
(Det var en mexi motor jeg legede med)Men der var intet i vejen med ydelsen.
Her er lige et billede af motoren, som den så ud da jeg solgte bilen.
Og så lige et af hvordan bilen ser ud idag. (lidt lavere og med Fuchs)
Ronnie
"Om bolte er bedre end clips er der delte meninger om"
Nej !
;)
Ja det er noget rigtig lort. De har scannet dem ind på posthuset, men finde dem kan de ikk :S Det er noget rigtigt PIS !
Jeg skal have forklaret det boltet og det med clips. Hva er forskellen helt præcist ?
Jeg snakkede med en af PCB Ovals venner, som fortaltet mig om at han havde leget en del med de brasilianske og at de var ganske udemærkede !
Så derfor tænkte jeg at jeg ville søge lidt der !
Forøvrigt lækkert setup du havde ! Glæder mig til at kunne smide billeder ind af min !
Clipsene springer af hvis motoren får ret meget over de 5000 omd som den var designet til, bla derfor man bruger boltet vippetøj.
Blev lige nysgerrig af at læse tråden, som så gav et spørgsmål :)
Kan man montere 1.25 vippearme på en 1600 med std knast, med to enkelt karburatore og få nogen effekt ud af det?
mvh marcus
Ja det var nemlig også det jeg mente med de clips. Men 1600 med indmad std. Skulle ikk ende i de omdrejning.
Men ligger nogen inde med et billed hvor man kan se forskellen ?
Gizmo: Det er jo det jeg håber ! ;)
Det er enderne på vippetøjet der som standard er sikret med nogle små klips, men dem skifter man så ud med bolte i stedet. Det er noget man godt selv kan lave ved at skære gevind i enderne på akslen til vippetøjet og rode lidt med nogle spacere og shims.
Gizmo og Dyrmann.
Det vil helt sikkert give lidt at lege med udvekslingen. Mit setup var jo sådan set det samme, dog med 2 dobbelt karburatorer.
Tror godt man kan komme op i omdrejninger med std indmad, og 1:1.25 vippetøj jeg gav da min oval godt med omdrejninger hehe..så tag boltet hvis der er tvivl.
Til den lave pris Farmer sælger til er det ikke besværet værd at lede efter andet brugt.
Har jeg fortalt at det kostede mig ca 12-13K at få 17HK..(lod ting jeg var i tvivl om lave af kyndige folk og VWMorten haha)
Her er lidt inspiration:
Karburatorer ca 3000.- brugte med type1 manifolder og hjemmelavet speedertræk
Synkronisering og dyser ca 3600.- (VAE i slagelse)
Vippetøj og mont(VW Morten )ca 2900.-
30hk blæserhus med hundehus (ikke plads til std 50hk ) 700.-
Udstødning og metallisering ca 2000.-
+ det løse
Synkronisering betaler sig i det lange løb..før gik den ca 5 påL og ikke over 100 km/t og bagefter 9-10 ved blandet frisk kørsel..og gik uret rundt(med 145/65 foran = fejlvisning)Men kunne sagtens følge med alm dansk motorvejs trafik i overhalingsbanen.
Kan sikkert laves billigere her og der..men det virkede og bilen kører stadig skidegodt, siger ny ejer.
Bremser, styrtøj osv blev selvfølgelig også opgraderet kraftigt.
R
Nej man skal ikke tune fordi det er billigt, men fordi det er sjovt. :-)
Jamen jeg fik det indtryk at det farmer solgte kun var selve vippearmene og ikk et komplet boltet med aksel.
Altså det jeg har nu med priser og det hele er følgende:
36 DCNF 1000,-
manifolder 700,-
speedertræk 550,-
Bosh 010 fordeler 600,-
1.5" merged header m. stinger keramisk coated 1900,-
Planen for fremtiden/næste år, var lidt i retning af en W-110 knast i også og HD fjedere..
Men ang justering og synkronisering, så regner jeg selv med at kigge på det, for tror langt hen af vejen at man kan en del selv med et justerings værktøj/måler.. Så er det bare dysning af den..
Så går lidt og skal ha fundet et bud på hvilke dyser der skal deri og så købe dem og så 2+ og 2- fra udgangspunktet (hvis det giver mening)
Jamen, så er du jo godt på vej. Jeg kørte med 009 fordeler(fulgte med karbs)og det fik den til at trække en anelse bedre fra lave omdrejninger.
Ellers en ordentlig basse af en header. Mit var str mindre.
Måske giver det lidt?
Du kan købe 2 brugte aksler med vippetøj af mig for 100.- Så kan du lege med at lave gevind i enderne. Men tag en snak med Farmer først.
R
Det er sgu heller ikk 1.5".. Det var en fejl, men hva pokker er det, det hedder, den har en ok str :P
Jeg har set lidt på undersøgelser af sådan en 010 fordeler og der var tændningsavanceringen perfekt for en 1600..
Men vil lige vente lidt med det vippetøj, det larmer jo en kende, og ved endnu ikk hva jeg gør med den udstødning, den stinger kommer nok til at larme lige i overkanten :P
You must log in to post.