Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor-kaput oder??:-)

Tags:
No tags yet.

(permalink) perras Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I forbindelse med mit projekt,skal jeg have fundet ud af om motoren er kaput,eller om jeg skal til at lede efter en anden da dette jo godt kan tage lidt tid,når man ikke er lavet af penge:-).Nu tør jeg jo næsten ikke spørge!,når stødstængerne er hoppet af vippetøjet på den måde ,kan man så være heldig at det måske kun er topstykkerne der skal skiftes,eller er det sikkert at motoren skal skilles af,og renoveres igen? vwcamp mente jo foreksempel at det er et mindre problem.

73r20latebay20projekt20001.jpg

-------------------------------------------
Tlf.42600960 - syrenvej1@gmail.com - 9310 Vodskov
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ville nok hive topstykket af for at undersøge nærmere hvad skader der var.
Alt andet er jo bare gætteri.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har du taget vippetøjet af og kigget på det ?
75% af den slags skader på en std.motor, kan klares udefra.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Steen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Når stødstangen er hoppet af er der ikke noget til at åbne ventilen.
Dvs ventilen er lukket og når den er lukket, kan stemplet i hvert fald ikke ramme den.

Jeg ville samle det korrekt og prøve at starte. Jeg tvivler på der er sket noget.

Men hvorfor er den hoppet af? Mange omdrejninger eller?????????

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) perras Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for svarene,jeg prøver også i første omgang at tage vippetøj af,kontrolere stødstænger og stille ventiler (tak til John fra Fredensborg)for en udførlig og pædagogisk gennemgang:-),jeg ved ikke om det er for mange omdrejninger,men det er da muligt,og hvis dette ikke virker skal jeg jo have topstykket af,men det ville jeg jo helst undgå hvis det var muligt,tak igen:-)

-------------------------------------------
Tlf.42600960 - syrenvej1@gmail.com - 9310 Vodskov
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu skal du kigge efter, ind mellem ventilfjederens vindingner og så om du kan se nogen skader. Om ventilstyret f.eks. sidder anderledes end på ventilen ved siden af.
Eller blanke steder hvor noget der ikke skal bevæge sig er blankt.
Med en hammer, uden vold, men slå på enden af ventilen og vurdér om den bevæger sig frit og klapper tydeligt tilbage.
Hvis den sætter fast er den nok bøjet.
Hvis det ser fornuftigt ud og stødstangen ikke har taget skade eller gnavet hul i siden af stødstangsrøret.
Se efter manglende skiver ved de store hårnåle-klips på vippearmene. Der skal sidde to flade skiver med en bølget skive imellem, ved hver klips.
Så på med vippetøjet igen. Stil ventiler på "gehør" De skal bare have lidt spillerum og start motoren.
Stil ventiler igen med søgerblad, når den er blevet kold igen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) perras Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for svaret Frank,jeg syntes måske den foreste stødstang på cyl 3 er lidt højere end de andre,så jeg er nok nødt til at få den hen på en lift eller vente på lidt bedre vejr,og så få motoren ud og få den skilt af.:-S

-------------------------------------------
Tlf.42600960 - syrenvej1@gmail.com - 9310 Vodskov
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu er det cyl.1 billedet viser og med fejl på indsugningen.
Hvis du er i tvivl, så tage vippetøjet af i begge sider og se det efter.
Og her er det rigtigt. HVIS det så er en ventil der stikker længere ud end de andre. Eller prøv med hammeren igen og se om der kommer noget.
Stødstængerne vil sidde i forskellig højde. De følger jo knasten.
Hvis der er en ventil der stikker 10mm længere ud end de andre. Så har den tabt hovedet. Så behøver du i 99% af tilfældene ikke skille den ad. Bare find en anden. Hvis først du skiller den ad vil du opdage at motoren er slidt op.
Men jeg tror nu ikke at din har knækket en ventil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) perras Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Frank nu har jeg rodet med det hele dagen,og har lavet et par småfejl,men har fundet ud fejlene,så dem retter jeg imorgen,der er sørme blevet for koldt nu,men igen tak for svarene,og jeg tror så ikke at jeg liiige skiller min motor af så,ihvert fald som det første:-)

-------------------------------------------
Tlf.42600960 - syrenvej1@gmail.com - 9310 Vodskov

Reply

You must log in to post.