Hej har været ude og se på en rød 65'er idag med en 1300 motor
syntes den ligner en 63 på en prik alså med lange klapper og baglygter osv..
men 1300 er det overhovede lavet i 65 er hel ny i bobbel verdnen
Hej har været ude og se på en rød 65'er idag med en 1300 motor
syntes den ligner en 63 på en prik alså med lange klapper og baglygter osv..
men 1300 er det overhovede lavet i 65 er hel ny i bobbel verdnen
de ligner hinanden , men det er stort set også det , hvis du da er sikker på det var en 1300 65'er , der er stor forskel på dem , mest det du ikke kan se nedenunder, men også rudestørrelsen mm..
oki der stod 1300 på bagklappen
og det er en fra 65 og alt andet er orginalt fra fødslen derfor jeg ikke kan forstå det
den var super fin i undervognen osv men har svært ved og se forskel når jeg ikke har 2 ved siden af hinanden ,.
jeg kan nemt se forskel på split oval og start 60erne, og 70erne
men fra 64 og frem til korte barklapper kan jeg ikk se forskel
soo pleace help
kig lige i dine papirer og find ud af hvornår fra 65 den er, http://www.thesamba.com/vw/archives/info/bugchassisdating.php
har ikk nogle papir var ude og se på den i dag ;)
I 65 kommer den første 1300 hvor der stadig er lang for og bagklap, har selv haft en! Så den minder utroligt om en 63´er! Der er lidt forskel på håndtag, blinklys osv altså småting som man nok ikke lige tænker på når man står der!
oki ja håndtag på bagklappen var med tryk isdet for vride funktion
den var super fin i bunden intet rust og den varmet super godt og kosttet 29500 det virket som et ellers meget godt kb kun lidt rust i tagrenden og lidt inden under tæpperne men ikk meget
29500 for en bil uden papirer, er ikke et godt køb... med mindre sælger kan skaffe dem, men så havde han nok gjort det !
bornholmer ;) du misforstår , jeg var ude og prøve og se den idag ,har ikk købt endnu fordi tvivlen ramte mig da jeg så det var en 1300 men hvis den er "magen til" en 63er så virker det som en fin bil
der var osse benzin fyr i hehe
jeg ligger og vakler mellem den og så den hvide her inde fra den mads har tilsalg
dog er jeg forelsket i den hvide men den røde her i dag var osse flot dog var kabinen helt sikkert klar til og blive udskiftet
der er papir på den ;) har bare ikk set nærmer på det
tag en gammel vw bobbel rotte med dig når du skal kigge den igennem inden handel - kan spare dig for rigtig mange ærgelser.
ja men hade den på lift og vi slog den hele vejen langs panelerne og der ld den som jern, så slog vi oppe i motorrummet (oppe foran et sted , og så omme bagved ved potterne og alle stederne lød den helt masiv
har lige snakket med sælger den er fra 11 månede 65
som sagt er bagklappen med tryk knap, det er umidelbart den eneste forskel jeg kan se på den og en 63er f.eks
Den store forskel er højden på ruderne, de bliver større i 65, man kan også tydeligt se forskel på trækruden i døren, og div andet..
Lige netop 65 bliver af nogen betragtet som den ultimative bobbel til dragrace, hvis man bytter de store ruder ud med lexan, sparer man meget vægt, den har linkpin forbro= lettere end bærekugler osv..
Gudeboblen, Mark Herberts Super Shit Box (SSB) er jo en ultralettet 65 med aluforbro, fiberskærme og magnesiumhjul..
http://videotube.ronaky.com/tags/mark%20herbert.html
Men hvis den er fra november 65, er der chance for at det er en 66 model, det kan bl.a. ses på undervognen, i 66 har den bærekugler og "bred" bagaksel..
Hvis den er fra 11md 65 er den med bærekugle forbro;-)
Ikke bred bagaksel kommer først i 67!
jamen er den fra 11 måned - er det en 1300 - en 66 model , også er den ikke mage til 63ern - for det trænede øje , alle alm dødlige mennesker kan nok ikke se forskel - men den er der og den er ret gennemgribende når man ved det.
oki så blir det sku bare ham mads hvide lyn nogle der kender til hans vogn?
er du nybegynder er 65ern måske lidt nemmerer at lære at skrue i -og nej kender ikke den hvide du skriver om
er jo til det gamle look da jeg syntes det er fedest ku bare ikk lige se det med ruderne nok noget jeg ville ku se hvis der var en 63 ved siden af ;) som sagt er jeg ny i bobbel verdnen
men er der noget ivejen med en 66 model personligt syntes jeg dem med små klapper er grimme,
derfor jeg kan li de gamle
ja men kan du ikke se forskel på dem er det nok lige meget
har ikke noget sted selv og skruge så der kommer Proff/bobbel elsekre til og skruge på den så hvor kompliseret den er er for mig lige meget den skal bare være lav og have brede hjul på;)
bornholmeren det er den der hvide bobbel der er tilsalg under køb/salg den der fra 63 slammet/patina ;)
elsker kabienen og de røde hjul på den og så det den ikk har været skidt ad
vil gennemgå en ordentlig omgang med min bobbel dog vil jeg have en god begyndelse uden og starte med og sku skrotte halvdelen af bilen min plan er og lave en lav bobbel i en flot farve med orgnial kabine og en orginal farve og så resturere alle detalier men har ikk planer om motor og undervogns ombygning så derfor er det vigtit for mig og finde en super bund
karossen ruster somregel før bunden gør det
ok så hvis man har en fin karosse kan man osse regne med bunden er fin
Nugiz- Nu kender jeg ikke den røde 65'er du snakker om. Men har kørt og set Mads 63'er. Den kan mere end anbefales. Så den er klart et kig værd. Er selv igang med en 63'er og mener bestemt, at det er den bedste årgang for en bug;)Morten