Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  olie ved rem skive

(permalink) Stefan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad gør man ved det? Jeg har pillet remskiven af, og kan se der ikke sidder en pakdåse som jeg havde forventet, så er det en ny forring der skal til, eller kunne jeg være heldig at rense strålerne kunne læse problemet?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er et tegn på for meget tryk i krumtap huset. Det er som regel bag remhjulet og ved oliepinden man ser de første tegn. Det er sikkert fordi motoren er ved at være godt slidt?!

Prøv at lav en kompressions test på den

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

kører du med org eller med aluremhjul - det kan også ha stor indflydelse, men tror nu mest på Rasser foreslag. den er slidt...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lars Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvor mange PSI skal komprationen være på hvis den er i orden, syntes ikke jeg kan finde noget om det nogle steder.

-------------------------------------------
Mvh.
Lars Kirketerp fra 2620 Albertslund(Sjælland)
Tlfnr: 31383018 Mail: larskirketerp(a)yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nå ja, det kunne jo også være noget så simpelt som din krumtapshus udluftning der er stoppet til.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stefan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

okay, det kunne jo være fint, hvor sidder krumtapshus udluftning henne? Det var da værd at prøve det

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

LK: det er svært... der er jo 2 stempelringe, 2 ventiler, 2 ventilsæder og et forbrændingskammer pr. måling. HVIS man finder en uregelmæssighed må man jo igang med at finde ud af hvad der forårsager det.

Slidgrænsen er forskellig alt efter hvilken motor, men eks. 1600 motoren er 7,0kp/cm2, og en maks tilladt afvigelse mellem cylindrene på 1,0 kp/cm2.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lars Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, for jeg har målt ca 120-125 Psi på min motor, på hver cylinder, så det må jo siges at være godt nok, men når jeg kører mellem 120 og 150 på motorvej, så smider den olie op ved oliepinden.

-------------------------------------------
Mvh.
Lars Kirketerp fra 2620 Albertslund(Sjælland)
Tlfnr: 31383018 Mail: larskirketerp(a)yahoo.dk
(permalink) Stefan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jo, ok fandt udluftningen, hmm hmm, så simpelt nogle gange, totalt stoppet til... takker mange gange, det håber løser problemet... Jeg har jo ikke en slidt motor:)..

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

happy ending er altid dejligt ;-)!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har skrevet om det før.Hvor slidt en motor er ser
man bedst med en lekagemåling.Komp. prøve siger ikke meget
om stempelringenes tilstand.

Vh. john.

(permalink) birke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvorfor siger det ikke meget om stempelringenes tilstand ??
(det troede jeg nemlig....)

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.

Reply

You must log in to post.